ترندهای کسب و کارعمومی

خواص فوق العاده روغن کرچک که شاید کسی نداند

روغن پاپایا از دانه های گیاه کرچک (ricinus communis) که در مناطق استوایی آسیا و آفریقا می روید به دست می آید. این روغن معمولاً با استفاده از یک پد پنبه ای مستقیماً روی پوست مالیده می شود. روغن پاپایا بی خطر است، اما برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از آن روی پوست عوارض جانبی داشته باشند. گفته می شود روغن پاپایا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد رطوبت است.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک از نظر ظاهر مایعی شفاف با رنگ زرد است. این روغن ماده ای است که در بسیاری از چیزها وجود دارد. از مواد شوینده گرفته تا رنگ. روغن کرچک همچنین برای درمان بسیاری از بیماری ها، معمولا مشکلات گوارشی استفاده می شود. روغن کرچک در روده کوچک به اسید ریسینولئیک تجزیه می‌شود که فرآیند گوارش را در روده تسریع می‌کند. گفته می شود روغن کرچک فواید بالقوه ای برای پوست دارد.

روغن کرچک و اسید ریسینولئیک به خوبی جذب پوست می شوند و گاهی برای درمان بیماری های پوستی مختلف مانند پسوریازیس و آکنه استفاده می شوند. همچنین، برای مدت طولانی اعتقاد بر این بود که روغن کرچک باعث رشد مو می شود، اما در حال حاضر هیچ مدرک علمی برای تایید این ادعا وجود ندارد.

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک و سایر اسیدهای چرب است که این خواص آن را به محصولی ایده آل برای مراقبت از پوست به خصوص صورت تبدیل می کند.

پنج فایده روغن کرچک برای پوست صورت

1. آکنه: موادی که برای درمان آکنه و جلوگیری از التهاب روغن کرچک استفاده می شود آن را در کاهش آکنه موثر می کند. اسید ریسینولئیک تولید شده توسط روغن کرچک می تواند از رشد باکتری های مولد آکنه جلوگیری کند.

2. وضعیت پوست: روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که می تواند خاصیت ارتجاعی و صافی پوست را بهبود بخشد.

3. رنگ پوست: اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک می توانند رشد بافت پوست را سالم تر کرده و حتی به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کنند.

4. پوست حساس: روغن کرچک تقریباً غیر کومدون زا است، به این معنی که سبوم کمتر احتمال دارد منافذ پوست را مسدود کند و برای پوست های مستعد آکنه و حساس عالی است.

5. ارزان: محصولات مراقبت از پوست، به ویژه کرم ها و لوسیون های صورت، عموماً گران هستند. اما روغن کرچک نسبتاً ارزان است و از نظر کیفیت و اثربخشی با بسیاری از این محصولات رقابت نمی کند

او آن را انجام می دهد.

6. ضد التهاب: روغن کرچک و اسید ریسینولئیک هر دو دارای خواص ضد التهابی هستند که آنها را برای درمان پوست های حساس و ملتهب مفید می کند.

7. ضد میکروبی: روغن کرچک می تواند با کمک به جلوگیری از عفونت ها (باکتری های بیماری زا) از پوست در برابر عفونت ها محافظت کند.

8. مرطوب کننده: روغن کرچک حاوی تری گلیسیرید است که به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند و برای درمان پوست های خشک مناسب است.

9. آبرسانی: روغن کرچک خاصیت مرطوب کنندگی دارد، یعنی می تواند رطوبت را از هوا گرفته و به پوست برساند و در نتیجه پوست را مرطوب نگه می دارد.

10. پاکسازی: تری گلیسیرید موجود در روغن کرچک برای از بین بردن آلودگی های روزانه از پوست مناسب است.

مدتی طول می کشد تا پوست روغن کرچک را به طور کامل جذب کند، اما می توانید با رقیق کردن آن سرعت جذب را افزایش دهید. می توانید روغن کرچک را با روغن های دیگری مانند روغن زیتون یا روغن بادام زمینی به نسبت نصف به نصف رقیق کنید.

اثرات جانبی

اگرچه روغن کرچک خواص زیادی دارد، اما باید بدانید که بسیاری از آنها هنوز فاقد پشتوانه علمی هستند و عموما تجربی هستند. روغن کرچک می تواند باعث بثورات پوستی، تورم و خارش در برخی افراد شود. افرادی که به روغن کرچک حساسیت دارند باید فورا با پزشک مشورت کنند.

خرید روغن کرچک هیدروژنه

برای خرید حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا جنس مرغوب تحویل بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا