بین المللترندهای کسب و کار

کار در عمان برای ایرانیان

عمان عضو اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس است. در سال 2018 عمان برای اولین بار مالیات بر ارزش افزوده را با نرخ کمتری در مقایسه با میانگین 19 درصدی OECD معرفی می کند. این باعث تشویق گسترده علاقه مندان و جذب متخصصان مالیاتی به کشور می شود. پایتخت عمان مسقط است که کانون مهاجران این کشور با بیش از 1.3 میلیون نفر ساکن در کلان شهرها می باشد. علاوه بر پایتخت، صلاح بزرگترین شهر عمان است و به دلیل منطقه آزاد و بندر باربری خود نیروی کار بزرگی را به خود جذب می کند.

 

یک هفته کاری سنتی در عمان بین 40 تا 48 ساعت متغیر است و از یکشنبه تا پنجشنبه برگزار می شود و جمعه و شنبه را به عنوان آخر هفته تعطیل می کنند. این عمدتاً به این دلیل است که جمعه یک روز مقدس اسلامی است که نماز جمعه برگزار می شود. مهاجرین خارجی در عمان از سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی به صورت رایگان بهره مند نمی شوند. با این حال، بیشتر کارفرمایان بیمه درمانی خصوصی را ارائه می دهند و برای کارمند خود می پردازند اما ممکن است همیشه خدمات مختلف پزشکی مانند دندانپزشک را پوشش ندهد و باید این موضوع را با کارفرمای خود مطرح کنید. مدارس بین المللی گران ترین بخش مهاجرت به عمان هستند. بنابراین توصیه می شود با کارفرمای خود مذاکره کنید تا هزینه مدارس را در اختیار شما قرار دهد. با توجه به اینکه عمان از مکانهای محبوب برای مهاجران و داشتن فضاهای محدود در مدارس بین المللی است، توصیه می شود قبل از  به این نکات توجه کنید. با لوکس گردی همراه باشید.

افراد با کار کردن در کشور عمان قادر به اخذ پاسپورت این کشور نمی باشند و در نهایت باید این کشور را ترک کنند. از همین جهت کار کردن در عمان برای افرادی که قصد پس انداز پول را دارند مناسب می باشد، زیرا در عمان اکثرا اسپانسر هایی وجود دارند که در صورتی که فردی برای آن ها کار کند، او را حمایت می کنند، به عبارتی خانه، هزینه رفت و آمد و زندگی و اینترنت را به فرد خواهند داد و این گونه فرد قادر می باشد حقوق خود را ذخیره نماید. برای افرادی با حرفه های جوشکاری، آرایشگری و راننده پایه یک، در عمان سریع تر کار پیدا می شود. موسسه ملک پور به کمک افرادی در عمان در ابتدا شرایط فرد را بررسی می کنند و در صورت وجود شانس، آن افراد به جست و جوی کار برای فرد می پردازند.

به طور کلی کشور عمان در حال حرکت به سمت پیشرفت می باشد و از همین جهت نیازمند نیروی کار است. بومیان کشور عمان کمتر از سایر نیرو های خارجی کار می کنند و کارفرمایان عمانی می دانند که نیروی خارجی عملکرد بهتری دارد، بنابراین تمایل بیشتری به جذب نیروی خارجی دارند. در همین راستا شانس کاریابی متقاضیان کار در عمان بالا می باشد. موسسه ملک پور با یاری افرادی شرایطی را با عمان ترتیب داده که برای افراد مهاجر جویای کار در عمان، شرایطی حمایتی ایجاد شود. اگر در عمان مشغول به کار شوید بسته به کار موردنظر و شرایط از ماهی 200 الی 500 ریال درآمد خواهید. همچنین برخی از اسپانسرها سوئیت و یا آپارتمانی نیز در اختیار افراد قرار می دهند. در میان متقاضیانی که از طریق موسسه MIE موفق به اخذ کار در عمان شده اند، افراد بسیاری هستند که از طریق اسپانسر، حقوق مناسب، جای خواب و حتی هزینه بلیط و خورد خوراکشان تامین شده است. البته باید این نکته را مدنظر قراردهید که موسسه MIE هزینه کاریابی در عمان را در ابتدا دریافت می کند سپس برای شما به جست و جوی اسپانسر و کارفرما می پردازد این پروسه معمولا دو ماه زمان می برد اما در مواردی ممکن است تا 6 ماه نیز زمان برد. در صورتی که خود متقاضی مصاحبه را لغو کند و کار را کنسل نماید، هزینه به شما برگشت داده نخواهد شد. اما اگر ظرف 6 ماه موسسه نتواند برای متقاضی کار پیدا کند، طبق مفاد قرار داد 80 الی 90 درصد هزینه به متقاضی برگشت داده می شود. در ازای آن 10 الی 20 درصد نیز متقاضی می تواند از سایر خدمات موسسه استفاده کند.
بنابراین کسی که قصد دارد از طریق کاریابی به عمان قدم بگذارد باید در ابتدا این ریسک را پذیرفته که ممکن است کار پیدا نشود و ده الی بیست درصد ضرر کرده و همچنین ممکن است کار موردنظر شامل مکان زندگی، هزینه خورد و خوراک، هزینه ایاب و ذهاب شود و ممکن است این مزایا را شامل نشود، چرا که مورد ذکر شده کاملا بستگی به نوع کار و کارفرما دارد.  بنابراین درصورتی که تمایل به عقد قرارداد با موسسه MIE برای یافتن کار در عمان را دارید، ویدیویی برای ما ارسال کرده و در این ویدئو ذکر می نمایید که جناب ملک پور ما ویدیو را دیده و ریسک های مرتبط با کار در عمان را پذیرفته و قصد جدی برای کار در عمان را داریم و مصاحبه کاری را لغو نخواهیم کرد. بنابراین اگر متقاضی هر دو شرط را بپذیرد موسسه ملک پور با کمال میل به متقاضی در یافتن کار در عمان کمک می نماید. متقاضیان این نکته را درنظر داشته باشند که در صورت پذیرفته شدن و کار در عمان، باید حداقل 6 ماه به کار خود ادامه دهید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان در اولین ارتباط خود دریافت کنید

یکی از اصلیترین   داشتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در عمان می باشد سایر شرایط کار در عمان بسته به موقعیت شما، تحصیلات و شغلی که قرار است انتخاب کنید می تواند متفاوت باشد اما در اکثر موارد لازم است که متقاضی برای کار در عمان از شرایط زیر برخوردار باشد:

  • داشتن سابقه کار (حداقل 2 سال)
  • داشتن مدرک لیسانس یا مدارک بالاتر
  • داشتن جاب آفر
  • رده سنی بالاتر از 21 سال و زیر 60 سال

نحوه حمایت از یک مهاجر خارجی برای کار در یک شرکت عمانی، بیشتر به کارفرما بستگی دارد که در صورت ماندن به مدت طولانی مدت، باید چندین مجوز دریافت کند. کارفرما باید برای ورود فرد ویزای اشتغال عمان، کارت اقامت برای ماندن در کشور و اجازه اقامت را بدست آورد. در عمان، تمام این اسناد مربوط به کارمندان بین 21 تا 60 سال است که از یک شرکت عمانی یک پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند. کارفرما حامی ویزا می شود و معمولاً ویزاها و مجوزهای لازم را از وزارت نیرو دریافت می کند.

  • اولین قدم در این روند این است که کارفرما مجوز کار را از وزارت نیرو دریافت کند تا بتواند یک کارمند خارجی را استخدام کند. کارفرما فرم تقاضای نیرو را برای اداره کل در وزارت نیرو ارسال می کند.
  • مرحله دوم پیشنهاد شغلی به کارمند است. کارفرما در عمان نامه دعوت نامه ای را برای فردی که شرایط و سهمیه های ترخیص کار را تأمین می کند، ارسال می کند.
  • مرحله سوم صدور ویزای اشتغال است. کارفرمایان باید ویزاهای استخدام فردی را برای مهاجران مورد حمایت مالی خود بدست آورند. باید درخواست ویزای اشتغال را به اداره مهاجرت پلیس رویال سلطنتی عمان تسلیم کنند
  • مرحله چهارم صدور کارت اقامت است. پس از اخذ ویزای اشتغال برای فرد متقاضی، مهاجران باید کارت اقامت دریافت کنند تا بطور قانونی تا مدت اشتغال در عمان بمانند. این کار وقتی انجام می شود که فرد خارجی به عمان برسد. شخص پس از ورود باید به اداره وضعیت ملکی پلیس رویال سلطنتی عمان مراجعه کند تا در مدت 30 روز پس از ورود کارت اقامت را دریافت کند. این کارمند در یک مرکز پزشکی آزمایش خون می دهد و برای انگشت نگاری راهنمایی می شود. پس از جمع آوری داده ها، اداره کل وضعیت مدنی کارت اقامت کارمند را صادر می کند که برای مدت دو سال اعتبار دارد.
  • مرحله پنجم اخذ گواهی عدم اعتراض (NOC) می باشد و این سندی است که بیان می کند هم کارفرمای حامی مالی و هم دولت عمان هیچ مشکلی با کارمند شاغل در کشور ندارند. هنگامی که ویزای اشتغال و کارت اقامت توسط کارمند دریافت شد، می توانند کار خود را با کارفرما در عمان آغاز کنند.
  • قیمت ویزای کار عمان
    یکی از مسائلی که متقاضیان کار در کشور عمان می بایست به آن توجه کنند، قیمت ویزای کار عمان موردنظر می باشد. بر اساس منابع معتبر هزینه دریافت ویزای کاری عمان ۲۰ ریال عمان است همچنین هزینه جریمه دیرکرد تمدید ویزای کاری عمان به ازای هر ماه ۵۰ ریال عمان می باشد.

پیشنهاد ویژه

می توانید به راحتی پس از تحصیل در آلمان به کار در این کشور مشغول شوید و اقامت آلمان را اخذ کنید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در آلمان لینک زیر را مطالعه کنید.

در صورت این که متقاضی بتواند از طریق جاب آفر یا جستجوی کار موفق به یافتن کارفرما شود، سپس می تواند از طریق ویزای اشتغال به کار برای مهاجرت به عمان اقدام کند. گاهی اوقات متقاضی از طریق ویزای توریستی عمان به این کشور می رود و خود شخصا به دنبال کار می گردد ولی بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید از الزامات دریافت ویزای اشتغال به کار داشتن مجوز کاری است که کارفرما باید آن را تهیه کند. مدت زمان این ویزا از تاریخ ورود به عمان دو سال است و پس از ورود متقاضی به عمان تا زمانی که اجازه اقامت کامل مورد بررسی قرار نگیرد متقاضی نمی تواند مشغول به کار شود. آن دسته از افرادی که موفق به دریافت ویزای اشتغال می شوند باید بدانند که نباید تا شش ماه از عمان خارج شوند. ممکن است اعضای خانواده بخواهند به متقاضی بپیوندند که در این صورت نیاز است متقاضی برای اخذ ویزای همراه اقدام کند.

شرایط اخذ ویزای همراه عمان

این ویزا مخصوص همسر و فرزندانی است که زیر 21 سال سن داشته باشند. برای دریافت ویزای همراه لازم است وزارت کشور گواهی را برای تایید وضعیت ازدواج فرد صادر کند. صدور ویزای همراه بستگی به وزارت کشور دارد. هرگاه ویزای اشتغال فرد متقاضی باطل شود، ویزای همراه خانواده او نیز باطل خواهد شد.

برای کار در عمان عموما به دو روش می توان اقدام کرد. یا به صورت توریستی وارد خاک عمان شد و به صورت حضوری به جستجوی کار پرداخت که در صورت پیدا شدن کار باید مراحل اجازه کار و اقامت را طی کنید. یا به صورت آنلاین از طریق سایت های معتبر کاریابی به دنبال کار بگردید و یک پیشنهاد کاری دریافت کنید. در صورتی که مدرک تحصیلی معتبر و سابقه کاری مناسب دارید و از سطح زبان خوبی برخوردار هستید، توصیه می کنیم برای کشورهای تاپ اروپایی نظیر آلمان و اتریش که به نیروی کار ماهر نیاز دارند و از آثار اقامتی خوبی نیز برخوردار هستند برای کاریابی اقدام نمایید.

مهم ترین شیوه های کاریابی در کشور عمان به چند صورت زیر است:

  • سفر به عمان و جستجوی کار
  • سر زدن به موسسات کاریابی
  • یافتن کار از طریق آشنایان

موسسه ملک پور از طریق یک سری افراد به جست و جوی کار در عمان برای متقاضیان کار در این کشور می پردازد. لازم به ذکر است که موسسه هزینه کاریابی را در همان ابتدا از متقاضی دریافت نموده و در صورت پیدا نکردن کار 10 الی 20 درصد از مبلغ کسر می گردد و مابقی به متقاضی برگشت داده می شود که متقاضیان بابت مبلغ کسر شده می توانند از خدمات دیگر موسسه استفاده نمایند. اما در صورت یافتن کار و صرف نظر متقاضی از کار در عمان، هزینه به متقاضی برگشت داده نمی شود. بنابراین متقاضیان در صورت پذیرفتن ریسک های این امر قادر به عقد قرارداد با موسسه MIE برای دریافت خدمات عالی این موسسه خواهند بود.

مدارک مورد نیاز ویزای کار عمان

برای کار در عمان، بعد از اخذ دعوت نامه کاری و مراحلی که در بالا به آن اشاره شد فرد متقاضی باید برای دریافت ویزای کاری خود مدارکی را ارائه دهد. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار عمان بدین شرح است:

  • فرم درخواست ویزا به صورت کامل بصورت آنلاین
  • عکس گذرنامه که نباید قدیمی تر از 6 ماه باشد
  • کپی گذرنامه، یک اسکن واضح از صفحات اطلاعات گذرنامه که باید بیش از شش ماه از تاریخ انقضا ویزا اعتبار داشته باشد.
  • کپی مجوز کار صادر شده توسط وزارت نیرو برای هر فرم درخواست
  • نامه دعوت یا پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده در عمان
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای 6 در 4
  • مدارک تحصیلی مربوطه
  • پرداخت هزینه های سفارت

مهاجرت کادر درمان به عمان

با توجه به اینکه کشور عمان با کمبود نیروی درمانی مواجه است، تصمیم گرفته کادر نیروی درمان مورد نیاز خود را تامین کند از این رو شرایط کشور را برای مهاجرت کادر درمان تسهیل نمونده تا بتواند افراد متخصص در این رشته را جذب کند. متقاضیان مهاجرت از طریق کادر درمان به عمان باید مدارک هویتی، مدارک تحصیلی و سوابق شغلی را ارائه داده و پس از تایید در آزمون پرومتریک شرکت کنند و در صورت قبولی به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب برای خود بگردند.

شرایط اعزام نیروی کار به عمان به این شکل است که در وهله اول متقاضیان باید رزومه های خود را ارسال کرده و فرم ارزیابی را برای کار پر کنند و این فرم ها را به شرکت های اعلام شده در عمان ارسال کنند تا رزومه توسط این شرکت ها و موسسات مورد بررسی قرار بگیرد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که مشخص شدن نتیجه این بررسی 90 روز زمان می برد. یکی دیگر از روش های اعزام نیروی کار زمانی است که شرکت یا موسسه ای تصمیم به برگزاری یک جلسه حضوری می گذارد و در آن جلسه تمام شرایط برای متقاضی توضیح داده می شود

اخذ اقامت از طریق کار در عمان

دریافت اقامت دائم و تابعیت از طریق کار در عمان امکان پذیر نمی باشد. مدت زمان اقامت در این کشور منوط به مدت زمان قرار داد کاری شخص می باشد و تا زمانی که فرد مشغول به کار است اجازه اقامت در عمان را دارد و بنابراین آثار اقامتی برای فرد ندارد. در صورت ازدواج با یک فرد عمانی می توان اقامت دائم و پاسپورت عمان را بدست آورد ولی ملزم به زندگی به مدت 8 تا 10 سال در این کشور هستید و باید قوانین شهروندی را به خوبی یاد بگیرید و به زبان عربی تسلط کامل داشته باشید و هیچ گونه جرمی مرتکب نشده باشید. بنابراین توصیه می شود قبل از اقدام برای کار در عمان به کشورهای اروپایی مثل اتریش، آلمان، هلند، سوئد و حتی کانادا که آثار اقامتی مناسبی دارندکار در عمان برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله می خواهیم شرایط کار در عمان را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار عمان اشاره کنیم.
در صورتی که قصد دارید برای اقدام کنید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط کار و بازار کار عمان چگونه است؟ نحوه یافتن کار و روش های کاریابی در عمان چیست؟ میانگین درآمد عمانی ها چه مقدار است؟

پاسخ بسیاری از این سوالات و کامل ترین توضیحات طبق قوانین کاریابی 2023 کشور عمان در این پادکست آمده است که توصیه می کنیم حتما آن را بشنوید.

کار در عمان طی چند سال گذشته رونق بسیار زیادی داشته است که وقتی بررسی می کنیم دلیل آن را متوجه می شویم. کشور عمان عضو اتحادیه عرب و کشوری پادشاهی که در حاشیه ی خلیج فارس واقع شده است و با کشور های امارات، عربستان و یمن همسایه است و با ایران نیز مرز آبی دارد. پایتخت این کشور شهر ساحلی زیبای مسقط است.
زبان رسمی کشور عمان عربی و اغلب مردم در این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. واحد پول این کشور ریال عمان است که ارزش بالایی دارد. این کشور در حدود 4 میلیون جمعیت دارد. با توجه به این که کشور عمان در حاشیه خلیج فارس قرار دارد، اقتصاد آن نیز در همین زمینه رونق بسیار دارد.

صنعت ماهیگیری و کشاورزی جزو صنایع اصلی کشور عمان محسوب می شود به طوری که در در ساخت کشتی جزو کشورهای اول دنیا محسوب می شود و در این زمینه بسیار مهارت دارند.
همچنین به دلیل منابع فراوان نفت و گاز در حوزه خلیج فارس، کشور عمان مانند سایر کشورهای این منطقه، منبع اصلی درآمدش از فروش نفت و گاز است. کشور عمان در سال های اخیر سیاست هایی جدیدی مبنی بر جذب نیروی کار ماهر اندیشیده است. از آنجایی که کشور عمان در نزدیکی ایران قرار دارد و ارزش ریال عمان بسیار بالا است، لذا ایرانیان بسیاری در تلاش هستند که بتوانند ویزای کاری عمان را بدست بیاورند.

ویزای کار در عمان برای ایرانیان

ایرانیانی که قصد از طریق اخذ ویزای کاری دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای عمانی یا شرکت تجاری دارند. عمان ویزاهای کاری خاصی با شرایط متفاوت ارائه می دهد زیرا در مشاغل مختلفی نیاز به نیروی کار ماهر دارد.

کارفرمایان برای اینکه بتوانند دعوتنامه ای به متقاضی ایرانی دهند باید مجوز کار افراد را از اداره کار و پلیس کشور عمان دریافت کنند. متقاضیان ایرانی بعد از دریافت دعوتنامه می توانند برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و هرچه شخص توانایی های بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن کار دارد.
قوانین استخدام در عمان با سختی و محدودیت های زیادی روبرو است. کشور عمان به افرادی مجوز کار اعطا می کند که سنشان بین 21 سال و حداکثر 60 باشد. از شرایط ضروری و مهم دیگری که فرد متقاضی باید داشته باشد تسلط به زبان عربی یا انگلیسی است.

مدارک مورد نیاز کار در عمان

برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار در عمان مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار عمان به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • دعوت نامه کاری از طرف کارفرما در عمان
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان مورد نیاز کشور عمان
  • پرداخت هزینه های صدور ویزای کار
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال شود.

حتما بخوانید:

نرخ بیکاری در عمان

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور عمان بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.
نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید. آمار نشان می دهد کشور عمان با کمبود نیروی کار متخصص در برخی از رشته ها نیز مواجه است.

مشاغل مورد نیاز در کشور عمان

برای کار در عمان باید بدانید که دولت عمان در ابتدای هر سال لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک است. با توجه به این که این مشاغل دچار کمبود نیرو است، از این رو فرآیند صدور ویزا یا مجوز کاری در این زمینه ها با مشکلات و سخت گیری کمتری رو به رو است.

لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد. برخی از مشاغلی که کشور عمان در سال 2022 که با کمبود نیروی کار مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • نفت و گاز
  • کامپیوتر
  • خدمات صنعتی و ساختمانی
  • رشته های پزشکی
  • معلمی
  • برقکار
  • دندان پزشکی
  • رادیولوژیست
  • متخصص ارولوژی
  • متخصص پوست
  • فیزیوتراپ
  • متخصص زنان
  • پرستار
  • مدیریت پروژه
  • جوشکار صنعتی
  • نجار
  • مکانیک
  • طراح دکوراسیون
  • مهندس صنایع

حقوق و دستمز در عمان چقدر است؟

حقوق و دستمزد در کشور عمان در سطح بالایی است. به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.
افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد در کشور عمان در سال 2021، در حدود 1783 ریال عمان است. از آنجایی که ارزش هر ریال عمان، برابر 2.6 دلار آمریکا است، ایرانیان بسیاری به دنبال کار در عمان هستند.

کار در عمان و نحوه کاریابی در عمان

برای اخذ ویزای کار کشور عمان، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا متقاضیان ابتدا به یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای معتبر در این کشور نیاز دارند. بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در عمان برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است.
زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند. ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در عمان باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند.

در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای عمانی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

اگرچه روش دیگری برای دریافت پیشنهاد کاری نیز وجود دارد که فرد متقاضی در ابتدا با ویزای توریستی وارد کشور عمان می شود و به صورت مستقیم اقدام به پیدا کردن شغل مورد نظر خود می کند.

ویزای همراه عمان

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور عمان بیاورند یا نه؟ کشور عمان با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند.

اما متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در عمان می شود. همچنین باید اثبات کند که محلی برای سکونت خود و همراهانش را دارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت عمان

معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در عمان می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور عمان دارای شرایط سختی است.
مدت زمان اقامت افراد تا زمانی تمدید می شود که قرارداد کاری داشته باشند، به این معنا است که تا وقتی شخص مشغول به کار در عمان باشد اجازه اقامت در این کشور را دارد، در نتیجه اخذ ویزای کار آثار اقامتی برای فرد ندارد. به طور کلی کشور عمان به افرادی که از طریق اخذ ویزای کاری بخواهند تابعیت این کشور را به دست بیاورند غیر ممکن است.

سخن پایانی

ویزای کار عمان و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت عمان به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار عمان و کار در عمان مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز 2023 عمان، میزان دستمزد و نکات مربوط به شرایط کاری عمان و اخذ ویزای کار عمان از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

سوالات متداول

قوانین استخدام در عمان چیست؟

قوانین استخدام در عمان با سختی و محدودیت های زیادی روبرو است. کشور عمان به افرادی مجوز کار اعطا می کند که سنشان بین 21 سال و حداکثر 60 باشد. از شرایط ضروری و مهم دیگری که فرد متقاضی باید داشته باشد تسلط به زبان عربی یا انگلیسی است.

آیا از طریق ویزای کاری می شود اقامت دائم عمان را کسب کرد؟

معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در عمان می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور عمان دارای شرایط سختی است.

ایرانیان برای اخذ ویزای کاری نیاز به پیشنهاد کاری دارند؟

بله، نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای عمانی یا شرکت تجاری دارند. عمان ویزاهای کاری خاصی با شرایط متفاوت ارائه می دهد زیرا در مشاغل مختلفی نیاز به نیروی کار ماهر دارد.

میزان حقوق در کشور عمان چقدر است؟

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. میکی از پرطرفدارترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به عمان، مهاجرت کاری است. ارزش بالای پول این کشور، ثبات سیاسی و اقتصادی و نزدیکی به ایران، عمان را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری تبدیل کرده است.

نکته: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و مهاجرت به عمان، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید). ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

در این مطلب نگاهی به وضعیت کاریابی عمان می‌اندازیم و با بعضی از کاریابی‌های عمان آشنا می‌شویم. معمولا برای از طریق کار باید پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید. به‌همین دلیل بسیاری از متقاضیان به‌دنبال کاریابی در عمان هستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 موسسات کاریابی در عمان

یکی از روش‌‌های جستجوی کار در عمان برای افراد متقاضی مراجعه به موسسات کاریابی است. البته که این بسیار طاقت فرساست. چه بسیار پیش آمده که موسسه کاریابی عمان ادعا کرده‌اند که بهترین فرصت شغلی را در این کشور برای افراد فراهم می‌کنند. اما موفق به ارائه آن نشدند.

در نتیجه پیش از هر تصمیمی برای مهاجرت بهتر است موسسات معتبر کاریابی در عمان شناخته شوند. این موسسات معمولا پیشنهادات شغلی کارفرمایان عمانی را به صورت آگهی استخدام منتشر می‌کنند. بیشتر موسسات وب‌سایت دارند و اطلاعات و شرایط لازم برای اتخاذ هر فرصت شغلی را در آنجا قرار داده‌اند. ویزای کار عمان تنها با پشتیبانی کارفرمای عمانی به فرد اعطا می‌شود.

همچنین تاکنون آگهی مبتنی بر ویزای جستجوی کار در عمان توسط موسسات کاریابی انتشار داده نشده است. یعنی نمی‌توانید به عمان رفته و به‌دنبال کار بگردید! برای کار در این کشور باید از قبل پیشنهاد شغلی معتبر را گرفته باشید.

هر شخصی برای ورود به کشور عمان و رسیدن به شغل مورد نظر خود می‌تواند از طریق موسسه کاریابی عمان به صورت غیر حضوری اقدام نماید. در جدول زیر نام تعدادی از موسسات کاریابی در عمان را قرار داده‌ایم:

STAR AGENCY Al-Miladi Global Human Resources Management
Oxygen Oman Talent Development LLC
Randstad Middle East Global Business Network LLC (GBN)
MENA HR Solutions LLC Budge Talent
Competence HR Work Circle Oman

سایت های کاریابی در عمان

از دیگر روش‌های کاریابی شناخت‌ سایت‌ های کاریابی در عمان است. این سایت‌ها معمولا اطلاعات گسترده‌ و به روز از فرصت‌های شغلی فعال در شهرهای مختلف عمان را قرار می‌دهند.

در جدول زیر برخی از مشهورترین سایت های کاریابی در عمان را قرار داده‌ایم:

https://www.bayt.com
https://oman.tanqeeb.com
https://www.naukrigulf.com
https://www.gulftalent.com
https://www.wisdomjobsgulf.com
https://jobs.google.com
https://www.monster.com

شرکت‌ها و سایت‌های کاریابی در عمان معایبی هم دارند. آگهی‌های اشتباه، عدم دسترسی برای پیگری درخواست‌ها و عدم ارائه اطلاعات کامل و صحیح از جمله این موارد است.

با توجه به این‌که عمان کشوری عربی است، بسیاری از متقاضیان با زبان عربی و فرهنگ این کشور آشنا نبوده و به‌راحتی نمی‌توانند با کارفرماها ارتباط برقرار کنند.

وجود کاریابی‌ها هم می‌تواند این روند را سخت‌تر و بدتر کند. به‌همین دلیل وجود یک شرکت ایرانی و رابط بین شما و کارفرماها می‌تواند راه را بسیار ساده‌تر کند. از جمله خدماتی است که در کاریابی های خارجی ایرانی نظیر پارسی کانادا ارائه می‌شوود.

اگر از طریق موسسات ایرانی می‌خواهید این‌کار را انجام دهید و به دنبال کاریابی در عمان در تهران و کاریابی در عمان در اصفهان هستید، می‌توانند به موسسات مهاجرتی شهر خود حضوری مراجعه و از مشاوره‌های کارشناسان کمک بگیرند. برای اخذ مشاوره درباره دیگر روش‌های مهاجرت به عمان نیز می‌تواند با پارسی کانادا در ارتباط باشید.

توسط درآمد در کشور عمان در سال 2021، در حدود 1783 ریال عمان است.

 و بعد از 5 سال می توانید به اقامت دائم دست پیدا کنید، فکر کنید.

نکته مهم: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و مهاجرت به عمان، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید). ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و … چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

قبل از اقدام برای و کار در این کشور، بهتر است با بازار کار عمان و مشاغل پر رونق در آن آشنا شوید. لیست مشاغل مورد نیاز در عمان به شما دید خوبی از وضعیت بازار کار عمان و فرصت های شغلی در این کشور به شما می‌دهد. این لیست مطابق نیازهای کاری عمان در سال 2023 نوشته شده است.

یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین روش‌هایی که می‌توان به واسطه آن به یک کشور خارجی مهاجرت کرد، اخذ ویزای کاری است. برای مهاجرت به عمان نیز می‌توان از ویزای کار استفاده کرد. لیست مشاغل مورد نیاز عمان که در این مقاله برای شما آماده شده، از فرصت‌های شغلی‌ای می‌گوید که اگر شرایط آن را داشته باشید، می‌تواند راه ورود شما به این کشور عربی باشد.

در این مطلب حوزه‌ها کاری پرتفاضا در بازار عمان و مشاغل مورد نیاز آن حوزه‌ها را معرفی می‌کنیم. در ادامه هم نگاهی به وضعیت حقوق و دستمزد در عمان در بعضی از مشاغل می‌اندازیم.

گرفتن ویزا در عمان به واسطه فرصت‌های شغلی

تنها کسانی می‌توانند از طریق فرصت های شغلی در عمان ویزای این کشور را بگیرند که از طرف کارفرماهای عمانی پیشنهاد کاری داشته‌ باشند. صرفا اینکه شما تخصصی دارید که برای این تخصص در عمان فرصت‌های بسیاری وجود دارد دلیل بر این نیست که بتوانید به آن کشور مهاجرت کنید.

باید جایگاه شغلی مورد نظر خود را پیدا کنید و درخواست کار ارسال کنید. در صورتی که با پیشنهاد شما موافقت شد، کارفرما به شما پیشهاد کاری می‌دهد که با در دست داشتن این پیشنهاد به راحتی می‌توانید سایر مراحل را طی کنید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای کاری 21 سال تا 60 سال است. کسی که طریق کار به عمان مهاجرت می‌کند، می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز ویزا درخواست کند؛ البته به این شرط که بتواند توانایی‌اش را در پرداخت هزینه‌های زندگی آنها در این کشور ثابت نماید.


همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان ویزای کار صادر شده برای تمامی کارگرهای خارجی در این کشور 2 سال است. پس از پایان 2 سال، فرد باید نسبت به تمدید آن اقدام کند.

مشاغل مورد نیاز عمان در کدام دسته‌های شغلی هستند؟

آن‌چه که بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، عمان بیشتر از هر زمان دیگری به نیروهای متخصص نیاز دارد. صنعت عمان تعداد کمی از عمانی‌ها و مهاجران متخصص را به خود دیده است و در نتیجه این می‌تواند فرصت خوبی برای کسانی باشد که خارج از عمان به سر میبرند و از این تخصص‌ها برخوردارند.

تقاضای شغل در صنایع نفت، گاز، پزشکی، ساخت و ساز و امور مربوط به آموزش بسیار بالا است. کشور عمان به دنبال مهندسین، مدیران پروژه، متخصصان فناوری اطلاعات، معلم‌ها و مدرسین است و افراد دارای این شغل‌ها از گزینه‌های محبوبی برای کشور عمان به حساب می‌آیند.

چشم انداز شغلی در عمان

نرخ رشد تولید ناخالص سالانه در عمان 3.7 درصد است. با توجه به این رشد، انتظار می‌رود که بازار کار این کشور یک اوج مناسب را تجربه کند و فرصت‌های شغلی برای افراد واجد شرایط زیاد شود.

بنا بر گفته‌ی شیخ عبدالله بن ناصر البکری (وزیر کار و نیروی انسانی عمان بین سال‌های 2020-2008)؛


در بخش‌های نفت، گاز، دارایی، معدن و تدارکات فرصت‌های شغلی زیاد است و دولت قصد دارد 40 هزار فرصت جدید ایجاد کند که امسال تا 47 هزارتا نیز پیشی گرفت. اکثریت این فرصت‌های شغلی برای زنان است. (رقمی حدود 62%)

جالب است بدانید که دولت عمان هر ساله سهمیه‌ای به صورت درصدی تعیین می‌کند تا با ایجاد و افزایش فرصت‌های شغلی به چشم‌انداز رشد اقتصادی برسد. امسال، این آمار برای شغل‌های متنوعی ارائه شده که خلاصه آن را در جدول زیر می‌بینید:

بخش‌های نیازمند نیروی کار در عمان افزایش سهمیه استخدامی در سال جاری (به درصد)
تکنسین بخش های مهندسی 570%
کارگرهای ماهر در صنایع مهندسی 80%
نیروی کار برای شرکت‌های تولید و بهره‌وری نفت و گاز 90%
شرکت‌های خدماتی 82%
مدیران بخش حسابداری 29%
متخصصین حسابداری 55%
تکنسین بخش حسابداری 66%
مواضع حوزه روحانیت 100%
بخش صنعت 35%
بخش‌های امور بانکی و دارایی 90%

کدام شغل های عمان از محبوبیت بیشتری برخوردارند؟

اطلاعات جدول بالا یک دید کلی درباره حوزه‌های نیازمند نیروی کار در عمان به شما داد. در ادامه نگاهی به مشاغل مورد نیاز عمان در مهم‌ترین حوزه‌های بالا می‌اندازیم:

مشاغل مهندسی در عمان

حوزه مهندسی را می‌توان یکی از حوزه‌ها پر رونق در عمان دانست. مشاغل این حوزه هم همیشه جز لیست شغل های مورد نیاز عمان هستند:

مشاغل مورد نیاز مهندسی در عمان
مهندس نرم‌افزار مهندس داده
مهندس شبکه مهندس مکانیک
مهندس مدیریت ساخت مهندس کنترل کیفیت
مهندس ساخت و تولید مدیر ساخت و توسعه
مهندس هواپیما مهندس پروژه
مهندس صنایع مهندس روشنایی و نورپردازی
مهندس برق و تاسیسات مدیریت مهندسی
مهندس فنی مهندس نرم‌افزار

مشاغل ساختمانی در عمان

مشاغل مورد نیاز ساختمانی در عمان
مدیریت ساخت و ساز سرپرست پروژه ساختمانی
کارگر ساختمانی جوشکار
تکنسین برق ارزیاب هزینه پروژه
مهندس عمران مدیر پروژه
لوله کش نجار
معمار ساختمان نقاش ساختمان
سرکارگر پروژه ساختمانی

مشاغل فناوری اطلاعات در عمان

مشاغل مورد نیاز فناوری اطلاعات در عمان
توسعه دهنده وب آنالیزور برنامه
مهندس مخابرات و شبکه مهندس نرم افزار
برنامه نویس مدیر پایگاه داده Oracle
مهندس داده تحلیلگر داده
متخصص پشتیبانی شبکه تکنسین شبکه
تکنسین تعمیرات کامپیوتر متصدی ورود اطلاعات
مدیر امنیت اطلاعات متخصص GIS
طراح گرافیک وب مستر
کارشناس Cisco

مشاغل گردشگری و مهمانداری در عمان

مشاغل مورد نیاز گردشگری و مهمانداری در عمان
مدیر هتل و اقامتگاه مدیر تشریفات
برنامه ریز تشریفات هماهنگ کننده رویداد
پیشخدمت رستوران سرآشپر
آشپز بل بوی
مدیر رستوران و بار باریستا

همانطور که در جدول بالا هم اشاره شد، دیدید که از مشاغل موردنیاز و پرطرفدار است. در حال حاضر هم تقاضا برای این رشته بسیار بالا رفته است. شانسی است برای ایرانیان تا به درآمد بالا در این ناحیه از خلیج فارس دست یابند.

در بالا فقط مهم‌ترین مشاغل چند حوزه نیازمند نیروی کار در عمان را معرفی کردیم. بدون شک مشاغل مورد نیاز عمان به این لیست ختم نمی‌شود.

در ادامه یکی از حوزه‌های مهم کاری در عمان یعنی حوزه پزشکی و درمان را بررسی کرده و نگاهی به مشاغل مورد نیاز عمان در بخش پزشکی می‌اندازیم:

لیستی از مشاغل پزشکی در عمان

از این رو در سال‌های اخیر به وفور شاهد بودیم. مراقبت‌های بهداشتی اولیه در این کشور برای تمام افراد عمانی رایگان است. حتی اتباع خارجی هم کمک‌هزینه درمانی دریافت می‌کنند.

در جدول زیر مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز پزشکی در عمان را می‌بینید:

مشاغل مورد نیاز پزشکی عمان
دندانپزشک
Dentist
پرستار (با پروانه پرستاری)
Registered Nurse
متخصص قلب و عروق
Cardiac Perfusionist
تکنسین آزمایشگاه
Medical Laboratory Technician
تکنسین بیهوشی
Anesthesia Technician
جراح پلاستیک و زیبایی
Plastic Surgery
ماما (با پروانه مامایی)
Registered Midwife
روانشناس بالینی
Clinical Psychologist
متخصص چشم پزشک
Ophthalmology
متخصص زنان و زایمان
Obstetrics & Gynaecology
جراح ارتوپد
Orthopedic Surgery
دکتر داخلی
Internal Medicine
داروساز
Clinical Pharmacist
تکنسین داروسازی
Pharmacy Technician
بینایی سنجی
Optometrist
دکتر اطفال
Pediatrics
جراح عمومی
General Surgery
متخصص پوست
Dermatology
متخصص کلیه و مجاری ادرای
Urology
تکنسین و دستیار ماما
Assistant Midwife
جراح قلب
Cardio-Thoracic Surgery
شنوایی سنجی
Audiologist
کمک پرستار
Assistant Nurse
متخصص ارتودنسی
Orthodontic
جراح فک و دندان
Oral and Maxillofacial Surgery
دندان پزشک ترمیمی
Restorative Dentistry
متخصص خون شناسی-هماتولوژی
Clinical Scientist – Hematology
پزشک عمومی (پزشک خانواده)
Family Medicine
مراقبت های ویژه
Critical Care Medicine
متخصص روماتولوژی
Rheumatology

در لیست بالا هم تنها بخشی از فرصت های کاری عمان در بخش پزشکی را معرفی کردیم. تمامی متخصصان حوزه درمان اعم از پزشکان، دندان‌پزشکان، پرستاران و حتی تکنسین‌هایی که مشتاق‌اند برای کار به این کشور مهاجرت کنند، پس از طی چندین مرحله می‌توانند به‌عنوان کادر درمان در عمان مشغول به‌کار شوند. مهاجرت پرستاران و دندانپزشکان و شرایط مهاجرت آن ها را در مقاله   و می‌توانید مطالعه کنید.

متوسط حقوق برای فرصت های کار در عمان چقدر است؟

همانطور که دیدید، فرصت های کار در عمان بسیار زیاد هستند. اما چقدر می‌توان از این فرصت‌های کاری درآمد داشت؟ مسلما، در عمان نیز مانند هر جای دنیا میزان حقوق یک کارمند، بستگی به میزان تجربه و کاری که انجام می‌دهد دارد.

کمترین حقوق در عمان 399.00 ریال عمان OMR است و بیشترین حقوق چیزی معادل 2153.00 ریال OMR که حقوق قابل توجهی است. البته میزان حقوق هر کشور زمانی بهتر از یک کشور دیگر است که نسبت حقوق به هزینه‌ها بیشتر باشد.

این نکته را فراموش نکنید؛ در حال‌حاضر ریال عمان یکی از باارزش‌ترین ارزهای دنیاست. پارسی کانادا در پایین، برای نمونه کمترین و بیشتری حقوق موارد مختلف فرصت های کار در عمان را بررسی کرده تا یک دید کلی نسبت به آن‌ها داشته باشید.

علاوه بر هزینه‌های عمومی از جمله: اخذ ویزا، ترجمه و آماده‌سازی مدرک برای مهاجرت به کشور عمان، هزینه‌های اختصاصی هم وجود دارند، که هزینه مهاجرت به عمان از طریق کار یکی از آن‌هاست. قبل از بررسی متوسط حقوق برای فرصت‌های کار در عمان در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد هزینه‌های مهاجرت به این کشور بدانید، مطلب را مطالعه کنید.

حوزه های شغلی حداقل حقوق (ریال عمان OMR) حداکثر حقوق (ریال عمان OMR)
مدیریت 440 ریال 1082 ریال
کشاورزی و صنایع غذایی 404 ریال 1024 ریال
فرهنگی-هنری 440 ریال 1173 ریال
مشاغل بانک 476 ریال 2665 ریال
صنایع خودرو 545 ریال 1308 ریال
صنایع شیمیایی 586 ریال 1318 ریال
تجارت 439 ریال 1443 ریال
ساخت و ساز و املاک 511 ریال 1583 ریال
پشتیبانی مشتری 477 ریال 1139 ریال
اقتصاد، دارایی و حسابداری 476 ریال 1633 ریال
آموزش، علوم و تحقیقات 537 ریال 1215 ریال
مهندسی برق 509 ریال 1553 ریال
کارگر معمولی 494 ریال 879 ریال
منابع انسانی 549 ریال 879 ریال
منابع انسانی 549 ریال 1685 ریال
جهانگردی و مسافرتی 353 ریال 1066 ریال
حمل و نقل و تدارکات 405 ریال 1180 ریال
مخابرات 528 ریال 1812 ریال
محیط زیست 565 ریال 1228 ریال
صنایع خدماتی 385 ریال 999 ریال

شرایط کار در عمان چگونه است؟

شرایط شغلی علاوه بر اینکه تحت تاثیر قوانین حاکم بر کشور است، به شرایط شرکت و موقعیتی که درآن قرار دارید نیز بستگی دارد. اما چیزی که در اکثر موارد موجود در لیست مشاغل مورد نیاز عمان و موقعیت‌های مختلف آن دیده می‌شود، شرایط زیر است:

  • داشتن دو سال تجربه
  • حداقل مدرک لیسانس برای مشاغلی که نیاز به تحصیلات دارند
  • داشتن گواهینامه‌های مربوط به هر سمت شغلی

وابسته به اینکه موقعیت شغلی شما چقدر حساس و پراهمیت است، ممکن است شرایط آسان‌تر یا سخت‌تر باشد. اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری به عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

ما در این مقاله، با حوزه‌های نیازمند شغل در عمان در سال 2023 آشنا شدیم و نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز عمان انداختیم. حقوق و دستمزد بعضی از مشاغل در عمان را هم بررسی کردیم و با شرایط آن‌ها آشنا شدیم.

اگر در این زمینه‌ها تخصص یا مهارتی دارید، راه شما برای ورود به عمان هموار است. عمان کشوری است که بیشتر از 45 درصد از افراد ساکنش مهاجرین هستند و در برابر آن‌ها منعطف و دوستانه‌ برخورد می‌کند. یک فرصت شغلی پیدا کنید، پیشنهاد کاری بگیرید و برای اخذ ویزا اقدام کنید.

مسلماً در این مسیر، مشکلات بسیاری بر سر راهتان قرار خواهد گرفت و سؤال‌های زیادی ذهن شما را به خودش مشغول خواهد کرد. این به منزله‌ی سخت بودن فرایند مهاجرت به عمان نیست. در صورتی بروز همچین مسائلی، بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا