ترندهای کسب و کارعمومی

هزینه ساخت ویلا دوبلکس

دوبلکس یک سازه خانه جالب است که به جای یک خانواده می تواند دو خانواده را در خود جای دهد و هزینه ساخت یک دوبلکس بین 7 تا 12 میلیون تومان برآورد شده است. شاید شما هم مثل ما با نگاهی به خانه های نیمه مستقل ساحلی سرکرود یا خانه های نیمه مستقل چمستان رو به جنگل، به فکر ساخت ویلای دوبلکس در شمال باشید. ویلا می توانید بپرسید چقدر پول باعث می شود که یک دوبلکس در شمال بسازید؟ خانه اول داشته باشید.

در تعریف ویلای دوبلکس

دوبلکس ها دارای سقف، پایه و سایر قسمت های مشترک هستند، به این معنی که تعمیر به طور همزمان کل ساختمان و هر دو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد، یا شاید این زمان بدی باشد، یعنی حتی اگر مشکل از طرف شما نباشد، اما به دلیل اینکه پشت بام یا این کار کاملاً مشترک است، اما شما باید هزینه را بپردازید، زیرا بسیاری از افراد در کاندومینیوم ها، ساختمان های بزرگ و آپارتمان ها زندگی می کنند، دوبلکس ها به این معنی است که شما به جای چند خانواده، فقط خانواده دیگری را در کنار خود دارید. این خانواده از اقوام شما هم هستند، زیرا صحبت از خانه دو طبقه نیست، بلکه خانه ای دو طبقه است که بسیار مورد تمجید قرار می گیرد.

هزینه ساخت ویلای دوبلکس در شمال

میانگین هزینه ساخت دوبلکس بین 7 تا 12 میلیون در هر متر مربع است.

به طور خلاصه، کل هزینه ساخت یک دوبلکس شامل هزینه ساخت یا مبلغی است که برای ساخت دوبلکس صرف می کنید، سپس هزینه کار سایت (سایت پروژه) یا هزینه آماده سازی سایت که شامل دسترسی به افراد، حمل و نقل و جابجایی می شود. . . تجهیزات به محل کار ارسال می شود و سپس هزینه طراحی و مشاور و کلیه هزینه های مربوط به اخذ مجوز و پروانه ساخت بر اساس آیین نامه، این هزینه ها صرف ساخت دوبلکس می شود که همگی تک می باشد. سازنده باید هزینه های تخمینی مربوط به این موارد را جمع بندی کند، اما هزینه های اضافی و اختیاری در روند ساخت دوبلکس در شمال وجود دارد که در زیر به آن پرداخته ایم.

هزینه های اضافی چه چیزی می تواند دوبلکس شما را زیباتر کند!

هزینه تخمینی (که در بالا بررسی کردیم) محدود به دوبلکس واقعی است، و اگر می‌خواهید پیشرفت‌ها و بهبودهای ویلا را در نظر بگیرید، به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک پارکینگ، یک گاراژ، یک باغ یا یک زمین بازی کودکان می‌خواهید. ، پس باید آماده باشید که بودجه اضافی را برای آنچه قبلاً محاسبه کرده ام اختصاص دهید.

بستگی به هزینه ساخت ویلای دوبلکس دارد

بنابراین، پس از بررسی هایی که با هم انجام دادیم، قیمت ها طراحی ویلا سریع به شرح زیر است:

1- طرح اولیه

هزینه ساخت دوبلکس با احتساب طراحی پایه دوبلکس هزینه طراحی پلان متره حداقل 20 تومان می باشد. طراحی معمولاً ساده و مستطیلی با واحدهای مربعی ساده است و از آنجایی که ساخت دوبلکس کار فردی نیست، استخدام معمار و پیمانکار ساختمانی. دو ویلا الزامی است. این دو کارشناس 10 تا 17 درصد از کل بودجه پروژه را تشکیل می دهند.

نقش معمار تعیین محدوده پروژه و برآورد بودجه اولیه است. تهیه و پروپوزال نهایی و ارائه پلان کلی که شامل طرح شماتیک و پلان ویلا می باشد وظیفه معمار است که درصدی از کل هزینه پروژه را می شناسیم. اما پیمانکار به عنوان یک مدیر پروژه عمل می کند که ساخت و ساز را مدیریت می کند، اسناد و مجوزهای ساخت و ساز را تکمیل می کند و با مهندسان سازه کار می کند و با آژانس های برنامه ریزی ملاقات می کند تا اطمینان حاصل شود که پروژه با الزامات آیین نامه ساختمانی مطابقت دارد.

از جمله وظایف دیگری که برای نقش پیمانکار ذکر شده است، تهیه مصالح، کارگران، تجهیزات و سایر خدماتی است که پروژه ممکن است به آن نیاز داشته باشد. در صورتی که قادر به انجام برخی جزئیات نباشد، می تواند بنا به نیاز، پیمانکار فرعی استخدام کند، مسئولیت تکمیل کلیه مجوزهای لازم برای پروژه و تحویل نهایی کل پروژه که هزینه آن از قبل است، به عهده وی خواهد بود. شناخته شده.

2- نوع متریال مورد استفاده

این که آیا انتخاب شما کم هزینه است یا چه هزینه متوسط ​​یا زیاد باشد، تأثیر زیادی بر هزینه کلی پروژه خواهد داشت. مصالح ساختمانی که استفاده می کنید کم هزینه هستند. متوسط ​​یا لوکس و بسیار گران. مثلا، سیمان متری 500 هزار تومان متری سنگ 1 میلیون تومان.

3- سایز دوبلکس

تمامی هزینه های مربوط به پروژه متناسب با متراژ دوبلکس در حال ساخت است و این امری بدیهی و کاملا منطقی است. بحث در مورد متراژ ویلای دوبلکس نیز شامل تعداد اتاق ها خواهد بود، بدیهی است که تعداد اتاق های پروژه به معنای مصالح اضافی است و بنابراین انتظار می رود هزینه ساخت و ساز دوبلکس بیشتر شود.

4. معماری

سبک ساخت ارتباط تنگاتنگی با نوع متریال دارد و واضح است که هیچ سبکی را نمی توان با توجه به متریال به دلخواه مطرح کرد، بنابراین بنا به انتخاب شما یا توصیه پیمانکار باید دوبلکس و قطعات آن استاندارد باشد. ، اساسی و آن را به هر قیمتی بسازید. اما گاهی سبک ساختمان مدولار است و از مصالح پیش ساخته استفاده می کنیم و یا در ساخت ویلاهای دوبلکس برخی قسمت ها را با کمک قطعات پیش ساخته مانند درب، پنجره افزایش می دهیم که می تواند هزینه نهایی را نیز تغییر دهد. و البته ارزان تر. اگر می خواهید در شمال ویلای دوبلکس ارزان تر بسازید، استفاده از دومی (قطعه پیش ساخته) راحت تر است، اما گاهی اوقات می تواند کیفیت و سبک کلی ویلا را به خطر بیندازد. اضافه کنیم که سبک کلاسیک گرانتر از مدرن است و سبک سنتی در صورت استفاده از چوب بسیار گران است و در صورت استفاده از آجر شبیه به سبک مدرن است.

5- زمین و زمین

هزینه های مواد و نیروی کار اغلب بر اساس مکان متفاوت است و این در هزینه های گزارش شده برای یک روستا، شهر یا ایالت شمالی منعکس می شود. با توجه به اینکه برخی از مکان ها در شمال خطرناک و دشوار هستند، به عنوان مثال، خانه های تعطیلات در زمین، در ارتفاعات، نزدیک جنگل ها، در شارجه مرطوب ساخته می شود، این می تواند هزینه ها را افزایش دهد. شایان ذکر است که هزینه ساخت ویلا در جنگل و ساحل تفاوت چندانی ندارد اما در کوهستان به دلیل سختی و پیچیدگی آن 1.5 برابر هزینه ساخت ویلا در شرایط عادی می باشد.

6- پیمانکار

من در بالا به این موضوع بازسازی ویلا اشاره کردم، اما لازم بود یک نام جداگانه برای افرادی که مسئولیت تکمیل پروژه را بر عهده دارند و سهم قابل توجهی از هزینه را دارند، وجود داشته باشد. مجدداً تأکید می کنیم که حقوق حرفه ای یک معمار یا مهندس استخدام شده توسط پیمانکار تعیین می شود، در واقع اغلب این پیمانکار است که تعیین می کند چقدر از صاحب خانه هزینه می گیرد و چقدر به متخصصان درگیر در پروژه اختصاص می دهد. . . . قیمت پیمانکار اصلی به 20 تا 25 درصد کل قیمت ساخت خواهد رسید.

دکمه بازگشت به بالا