اقتصادی

۵ میلیون خانوار تا پایان آذرماه تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

به گفته وزیر ارتباطات، حدود 4 میلیون و 800 هزار خانواده در محاصره فیبر نوری قرار گرفته اند و کار در بیش از 100 شهر به پایان رسیده است و تا پایان ماه جاری این تعداد به 5 میلیون خانوار خواهد رسید و تا پایان سال امسال. 8 میلیون خانه تحت پوشش قرار می گیرد ما به فیبر نوری دسترسی خواهیم داشت.

به گزارش شیمیشی، بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، پروژه فیبر نوری به یک تکلیف قانونی تبدیل شده و وزارت ارتباطات باید طبق این برنامه 20 میلیون اتصال فیبر نوری به منازل و کارخانه ها انجام دهد. وزیر ارتباطات تا پایان این برنامه تکمیل می شود، ساختمان های کشور باید با فیبر نوری متصل شوند.

هفته سوم آذرماه با خبر حل مشکل مالی اپراتورها با ایجاد حساب فیبر نوری آغاز شد. مهدی روحانی نژاد – معاون سازمان و خدمات رگولاتوری سازمان ارتباطات رادیویی مهدی روحانی نژاد در نشست طرح ملی فیبر نوری اعلام کرد: در اسناد شبکه ملی ارتباطات، وزارت ارتباطات موظف است 80 درصد جمعیت کشور را تا پایان سال تامین کند. پایان سال 1404. عجله کنید

به گفته وی، بر اساس این هدف گذاری، 20 میلیون خانواده دستگیر خواهند شد. برخلاف سایر کشورها، بیشتر ارتباطات ما مبتنی بر ارتباطات سیار است و این باعث کاهش رتبه ما شده است. بنابراین اگر ارتباط کیفیت لازم را پیدا می کرد، در ده سال گذشته این مشکل پیش نمی آمد.

موضوعی که عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در حاشیه جلسه هیات دولت به آن اشاره کرد و گفت: کار روی پوشش فیبر نوری در منازل و کارخانجات که مهمترین پروژه ما است، به شدت در حال پیشرفت است. حوزه ارتباطات.” کار در بیش از 100 شهر تکمیل شده و حدود 4 میلیون و 800 هزار خانوار در محاصره قرار گرفته اند و تا پایان این ماه تعداد آنها به 5 میلیون خانوار و تا پایان سال به 8 میلیون خانوار خواهیم رسید. با فیبر نوری پوشانده شده است.

وی گفت: سرعتی که می توانیم با این فناوری در اختیار افراد قرار دهیم چند صد مگابایت بر ثانیه است. در آخرین سفر رئیس جمهور به استان البرز، این طرح در شهر چهارباخ افتتاح شد و سرعت 900 تا 950 مگابیت بر ثانیه در این طرح به مردم ارائه شد. تلاش می کنیم تا پایان دولت این فرصت را برای همه مردم کشور فراهم کنیم.

با ارائه خدمات هوشمند از سایر اخبار و اطلاعیه های منتشر شده در این هفته، زندگی مردم را آسان تر کنید. ششمین جلسه کمیته نظارت بر اجرای ماده ج ماده 7 قانون بودجه سال 1402 به ویژه با هوشمندسازی خدمات دولتی و راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر مقامات. در ابتدای این جلسه گزارش پایش اطلاعاتی جامع تجهیزات دولتی ارائه شد که بر اساس آن تعداد کاربران ثبت نام شده و دریافت کنندگان خدمات از پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به 30 میلیون و 400 هزار کاربر رسید.

زارع پور تاکید کرد: امیدواریم با محاسبه صحیح فرآیندها، موانع پیش روی ما برطرف شود تا با فناوری 100 درصد هوشمندسازی خدمات از پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، زندگی مردم ساده شود.

از دیگر موضوعاتی که او در این هفته صحبت کرد، کاهش قابل توجه فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی است. حملات فیشینگ ایمیل‌های جعلی، پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی یا حتی وب‌سایت‌هایی هستند که برای فریب شما برای دانلود بدافزار، اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس یا انجام کارهای دیگر طراحی شده‌اند. از این رو وزیر ارتباطات و فناوری علوم سال گذشته در همایشی اعلام کرد که پس از همکاری مشترک پلیس فتا و وزارت ارتباطات در زمینه مقابله با کلاهبرداری اینترنتی یا فیشینگ، شاهد کاهش جرایم در این حوزه بوده ایم. به طور قابل ملاحظه.

به گفته وی، درست است که وزارت ارتباطات به دنبال توسعه است، اما قطعا تلاش می کنیم در زمان توسعه به الزامات امنیتی و دفاعی اهمیت دهیم تا مردم کمتر آسیب ببینند و از فناوری جدید و در عین حال بهره مند شوند. روند برخورد با جرایم رایانه ای و سایبری نیز باید ساده شود.

کشف 880 هکتار تجاوز و تصرف اراضی با خدمات زمین هوشمند از دیگر اخباری است که در حوزه فناوری ارتباطات و ارتباطات منتشر شد. اجرای پروژه های دولت الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات برای اجرای شعار 1401 است.

سامانه زمین دارای دو زیرسامانه تحت عنوان پورتال متقاضی و ردیابی زمین است و کاربران می توانند به آدرس https://iraneland.ir به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. سامانه پایش اراضی به عنوان یکی از دو بخش اصلی سامانه “پنجره واحد مدیریت زمین” با نظارت استان های اصفهان، البرز، قزوین و زنجان آغاز به کار کرد و وظیفه ویژه جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و حفاظت را دنبال می کند. جنگل ها و جنگل ها مراتع

در همین راستا، محمد خوانساری – معاون وزیر اطلاعات و ارتباطات و رئیس سازمان فناوری دانش – دولت هوشمند راهکار موثر مقابله با تخلفات و مقابله با فساد را با استفاده از ابزارهای فناوری اجرا و اشتراک دانش و استفاده نوآورانه ارزیابی و اعلام کرد. فن آوری ها، پیشگیری و افشای جرایم و تخلفات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، اما دستیابی به این امر منوط به ارائه و بارگذاری دانش دقیق و معتبر و به روز رسانی مستمر آن توسط نهادهای مسئول تولید است.

وی معتقد است: با تلاش همه دست اندرکاران آمایش سرزمین و مبارزه با فساد و زمین خواری بیش از 2800 تخلف انجام شده در 880 هکتار شناسایی و به نهادهای مسئول ارسال شده است.

همچنین با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، مدیرعامل شرکت ملی پست در یک برنامه تلویزیونی جزئیات بیشتری از راه اندازی طرح شماره های پستی همراه را اعلام کرد. صندوق های هوشمند در صورتی که خدمات خود را به صورت سنتی در فضاهای بسته و با مدیریت منطقه ای برای نظارت لازم ارائه دهند بدون دخالت عامل انسانی کار خود را انجام می دهند، بنابراین سرمایه گذاری در فناوری و توزیع شبکه ای این وجوه ضروری است. سرمایه گذاری مهم

محمود لیایی – مدیرعامل شرکت ملی پست – معتقد بود که باید حداقل تعداد بازدید از پست انجام شود. در گذشته متأسفانه با توجه به توسعه شهرها و افزایش جمعیت، دفاتر پست جدید ساخته نمی شد و اکنون با ساختمان ها و دفاتر پستی مواجه هستیم که از 50 سال گذشته باقی مانده است.

وی ادامه داد، بنابراین دفاتر پست جدید ساخته نشد و شهرهای بدون دفاتر پست توسعه یافتند. بنابراین برای غلبه بر این مشکل، شماره موبایل هایی را ایجاد کرده ایم تا در شهرها برای جمع آوری و توزیع مرسولات پستی موجود باشد. در واقع، ما در حال ساخت کیوسک های موبایل هوشمند در سطح شهر هستیم تا شهروندان بتوانند از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه خود به آن ها دسترسی داشته باشند. بر اساس طرح ویژه ای که تعریف کرده ایم، هر ساعت یک کیوسک سیار هوشمند در نقطه ای از شهر قرار می گیرد و شهروندان می توانند در آن روزها از آن بازدید کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا