لزوم مراقبت از طبیعت در «سیزده بدر»/ پسماندها جمع آوری شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه پرزگهان – عصمت اسماعیلی: سیزدهم فروردین در فرهنگ ایرانیان به روز «سیزده بدر» و به عنوان روز گذر در دامان طبیعت معروف است.

ایرانیان از قدیم الایام تاکنون این روز را با حضور در بیرون از خانه و طبیعت و در طراوت و طراوت بهار سپری کرده اند و هر ساله این آیین را برپا می کنند.

اما روز دوستی با طبیعت در 23 فروردین که سنت حسنه و زیبای ایرانیان است را باید با نگاه مراقبت و حفاظت از محیط زیست و آموزه های اصیل و غنی ایرانی دینی و اسلامی گرامی داشت. فرهنگ برای حفاظت و حفظ طبیعت متوقف شده است.

اگرچه روز طبیعت روز بزرگداشت طبیعت است، اما گاهی برخی اقدامات در این روز آسیب بیشتری به طبیعت وارد می کند.

زباله ها باید جمع آوری شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناو به شهروندان و مسافران توصیه کرد به مناسبت روز طبیعت روز خوبی را در کنار خانواده خود سپری کنند و زباله ها را در پایان روز با خود به همراه داشته و از آن خارج کنند. زباله ها و پسماندها از طبیعت می آیند و آنها را در طبیعت، جنگل ها و سواحل رها نمی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: پسماندها پس از جمع آوری به اولین نقطه جمع آوری زباله که توسط شهرداری و دهیاری تعیین شده است منتقل شوند.

لازم است از احتراق جلوگیری شود

وی بیان کرد: یکی از موارد روز طبیعت روشن کردن آتش برای استفاده در این روز است و توصیه می شود از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری شود.

وی گفت: اگر مسافران و شهروندان مجبور به روشن کردن آتش هستند، آن را در اطراف درختان و توت ها قرار ندهند و پس از استفاده و قبل از خروج از محل خود، آتش را خاموش و خنک کنند و از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند. خاموش شد

در روز «بدرای سوم» مراقب طبیعت/ زباله ها باشید

از نزدیک شدن بیش از حد به حیات وحش خودداری کنید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست غنا یادآور شد: از نزدیکی به حیوانات وحشی و مهاجرت این گونه ها در هنگام حضور در طبیعت خودداری کنید.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که در طبیعت هستیم باید به انواع گیاهان گوش دهیم و به آنها آسیب نرسانیم گفت: شکار و شکار آسیب زیادی به طبیعت وارد می کند و باید از آن پرهیز کرد.

توضیح: از استفاده از ظروف یکبار مصرف و کثیف در طبیعت خودداری کنید و به جای بطری آب یکبار مصرف از وسایلی مانند قمقمه و قمقمه برای حمل آب استفاده کنید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه ادامه داد: مسافران و شهروندان از گذاشتن ماهی قرمز و سبزه های جشن در طبیعت خودداری کنند.

وی مهمترین برنامه های این اداره کل در ایام نوروز را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایام نوروز فعالیت های زیست محیطی گسترده ای از جمله برپایی ایستگاه طبیعت گردان در ساحل گناو، توزیع بروشور در تعهد به مسائل زیست محیطی و پسماندهای توزیع این کیسه ها به دلیل دریا و تخلیه آب های سطحی و مراکز صنعتی مورد بازدید گردشگران و گردشگران قرار گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: همه ما باید در حد توان در حفظ و حراست از مسائل زیست محیطی به عنوان یک فرهنگ در بین همه افراد جامعه تلاش کنیم و نه تنها در ایام نوروز، بلکه باید همواره این مسائل را توسط همشهریان خود رصد کنیم تا توسط خودشان ایجاد شود. و توسط شهروندان شهروندان

در روز «بدرای سوم» مراقب طبیعت/ زباله ها باشید

از تنبلی در طبیعت خودداری کنید

مدیر کل منابع طبیعی و اقلیم استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین ضمن گرامیداشت 13 فروردین و روز طبیعت اظهار داشت: با توجه به بارندگی خوب در سال گذشته و افزایش گسترش و رشد گونه های گیاهی در این کشور. مزارع منابع طبیعی و با در نظر گرفتن افزایش دما در روزهای آتی، با هدف کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از آسیب های بی مورد به جنگل ها و مراتع که موهبت های الهی و ارزشمند هستند، برای گردشگران و طبیعت گردان ضروری است. میراث ها ، می تواند هرگونه غفلت از روز طبیعی را که می تواند باعث بروز حوادث ناگوار مانند آتش سوزی در مناطق طبیعی شود رد کند.

عبدالحسین گرشسبی تصریح کرد: از ساکنان و گردشگران انتظار می رود در هنگام استفاده از طبیعت سرسبز استان از روشن کردن آتش در خارج از پارک ها و قبل از خروج خودداری کنند و آتش را به طور کامل خاموش کنند.

وی به مردم توصیه کرد کپسول خاموش کننده مانند خاموش کننده خودرو همراه داشته باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

گرشاسبی یادآور شد: درختان نیمه سوخته، زغال های باقی مانده و ته سیگار به عنوان مهم ترین عامل آتش سوزی دیده می شود، بنابراین لازم است پس از اتمام کار این زباله ها در زیر زمین ریخته شود.

وی تصریح کرد: اطراف خود را حداقل 10 متر از برگ های خشک و پوسیده پاک کنید زیرا کوچکترین جرقه باعث آتش سوزی می شود.

از ایجاد آتش های بزرگ و کنترل نشده خودداری کنید

وی بیان کرد: همچنین تمامی افرادی که در طبیعت هستند از روشن کردن آتش های بزرگ و بی رویه خودداری کنند و زباله هایی را که در سطح علفزارها، جنگل ها و مزارع کشاورزی به وجود می آید جمع آوری و در مکان های تعیین شده قرار دهند زیرا ظروف شیشه ای مانند گله هستند. در یک جا می درخشد و باعث آتش سوزی در مراتع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و اقلیم استان بوشهر اعلام کرد: مردم در هنگام وقوع هرگونه آتش سوزی می توانند با شماره تلفن های 1504، 139 و 125 تماس گرفته و حادثه را گزارش دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبزیان استان بوشهر گفت: از همه دوستداران طبیعت تقاضا دارند در زمینه مراتع و درختان دقت لازم را داشته باشند و همزمان از پدیده های طبیعت بهره ببرند.

دکمه بازگشت به بالا