ترندهای کسب و کارعمومی

مدل های روتختی و ملحفه برای طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مکان های خانه است که علاوه بر زیبایی باید مکان آرامش بخشی نیز باشد تا افردی که برای استراحت به آنجا میرود ارامش داشته باشند و زیبایی و رنگ های انتخاب شده یکی از مواردی است که باعث ارامش فرد  میشود.یکی از چیز هایی مهمی که باعث زیبایی اتاق خواب میشود انتخاب یک رو تختی مناسب و زیبا است رو تختی را میتوان در چیدمان نقش اول قرار داد و دکوراسیون اتاق را با آن هماهنگ کنیم انتخاب رو تختی به علت تنوع زیاد در  رنگ و مدل های رو تختی بسیار دشوار است اما اگر به دکوراسیون اتاق توجه کنیم اتنخاب آن راحت تر میشود مثلا اگر اتاق شما به صورت سنتی چیده شده از رو تختی های چهل تیکه و کوسن هایه ترمه دوزی شده استفادده کنید یا اگر تخت شما چوبی است رو تختی سنگین و  مجللی میطلبد یا یک رو تختی ساده مانند با ترکیب رنگ هایه ساده یک تخت با تاج بلند و زیبا را نمیطلبد.جنس و نقش هایی که در روتختی است نقش بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب دارد و باید رو تختی با کیفیت بالا را انتخاب کنیم تا در صورت شستشو رنگ آن از بین نرود و کیفیت خود را حفظ کند انتخاب رو تختی هایه ساتن و ابریشم که رنگ و نگار هایه زیبایی دارند و به خاطر کیفیت خوبشان انتخاب مناسبی برای رو تختی است ولی انتخاب رو تختی ساتن و ابریشم برای اتاق خوابی که به صورت اسپورت چیده شده است مناسب نمیباشد. اگر دوست دارید رنگ رو تختیتان در فصل هایه مختلف تغیر رنگ پیدا کند در فصل هایه سرد سال از رنگ هایه زرشکی و سرمه ای و در فصل گرم از رنگ هایه روشن و کم رنگ استفاده کنید.

نکاتی که در انتخاب رو تختی باید آن را رعایت کنیم.

در کنار انتخاب یک تخت راحت و با کیفیت انتخاب یک رو تختی مناسب در آرامش و بهداشت خوابتان تاثیر غیر قابل انکاری دارد زیبایی رو تختی اگر چه باید مورد توجه قرار بگیرد ولی نباید در انتخاب رو تختی فقط به زیبایی آن توجه داشته باشیم باید به کیفیت و مقاومت رو تختی نیز توجه کنیم و از رو تختی هایه نرم مناسب استفاده کنیم زیرا باعث میشود آرامش زیادی داشته باشیم. هنگام خرید رو تختی ختما به اندازه تشک توجه کنید گاهی پیش می آید که انازه تشک استاندارد نباشد. در انتخاب رو تختی باید به رنگ رو تختی توجه کنید مثلا از ترکیب رنگ های ملایم و کم رنگ استفاده کنیم زیرا رنگ های تند باعث میشود فضایه اتاق خواب گرفته به نظر برسد مخصوصا اگر اتاق خواب شما کوچک نیز باشد  در انتخاب رو تختی باید به طرح هایه رو تتی نیز توجه کنیم طرح هایه شلوغ در برای اتاق هایه خواب بزرگ بسیار مناسب است و زیبایی اتاق خواب را بیشتر میکند ولی اگر این رو تختی در یک اتاق خواب کوچک قرار بگیرد  چیزی جز شلوغ نشان دادن اتاق خواب و بر هم زدن آرامش نخواهد داشت.اگر از آن دسته افرادی هستید که هر سال دکوراسیون منزلتان را عوض میکنید بهتر است از رو تختی هایه دو رو استفاد کنید زیرا رو تختی های دو رو معمولا به دو رنگ و دو طرح مختلف عوض میشود

انواع روتختی چیست ؟

روتختی مناسب بسیار مهم هست چرا که هم جزو بخشی از دکوراسیون اتاق خواب هستند و هم اینکه جنس مناسبی باید داشته باشند و کاربردی باشند ، انواع روتختی جدید بسیار زیاد هستند و در طرح ها و مدل ها و جنس های متنوعی تولید می شوند .                                                               روتختی های از نظر جنس در دو دسته ی روتختی های که از الیاف طبیعی و مصنوعی هستند ، تقسیم می شوند که شامل روتختی های فلامنت ، پلی استر ، پبنه ،ویسکوز ، ابریشم و یا ترکیب این چند جنس و … هست .    معمولا بهترین جنس های روتختی جدید در آن از پنبه به صورت خالص یا ترکیبی استفاده می شود و جزو باکیفیت ترین نوع روتختی ها هست که نرم و ضد حساسیت هست و دارای طرح های متنوعی هستند به عنوان مثال اگر به دنبال رو‌ تختی اسپرت یا روتختی کلاسیک می گردید در این جنس می توانید به راحتی طرح مورد نظر را پیدا کنید ، یکی دیگر از پارچه های طبیعی ابریشم هست که لطافت و نرمی بسیار زیادی دارند و معمولا دارای طرح های سنتی و کلاسیک می باشند اما نگهداری سختی دارند و قیمت آن ها بالا می باشد .                                                                             پارچه های مصنوعی که شامل جنس های پلی استر ، فلامنت و ویسکوز هستند معمولا قیمت بسیار به صرفه ای دارند و کیفیت آن ها نیز قابل قبول هست همچنین طرح های بسیار زیادی دارند مثلاً یکی از طرح های روتختی جدید که بسیار پر طرفدار هستند پارچه های سه بعدی هست که دارای طرح های برجسته هستند و از رو تختی اسپرت نیز به شما می روند .

شیک و مدرنترین مدلهای روتختی

 

سوالات متداول :

چه رنگی برای روتختی مناسب است ؟

در انتخاب رو تختی باید به رنگ رو تختی توجه کنید مثلا از ترکیب رنگ های ملایم و کم رنگ استفاده کنیم زیرا رنگ های تند باعث میشود فضایه اتاق خواب گرفته به نظر برسد مخصوصا اگر اتاق خواب شما کوچک نیز باشد. اما برای اتاق خواب های بزرگ از روتختی هایی با رنگ های تیر و طرح داری می شود استفاده کرد.

چه روتختی هایی کیفیت بالایی دارند؟

برای تشخیص کیفیت روتختی یک نفره باید به گرماژ پارچه توجه داشت. گرماژ یعنی میزان وزن یک متر طول پارچه در عرض آن. هرچقدر گرماژ پارچه بیشتر باشد لطافت بیشتر و کیفیت چاپ آن بیشتر است. بهتر است تار روتختی ها از 250 تار در هر سانتی متر مربع بیشتر باشد تا لطیف و مقاوم باشد.

بهترین جنس برای روتختی چیست؟

روتختی ها انواع مختلفی دارند و با جنس های مختلفی تولید می شوند اما همه ی ایرانی ها معمولا نخ کتان را بیشتر می پسندند و باکیفیت می دانند در صورتی که نخ بامبو و تنسل نیز ارگانیک می باشند و ترکیب آنها با کتان بسیار مطلوب خواهد بود.

جدیدترین روتختی دونفره – روتختی دونفره شیک – رو تخت – روتختی ساده و شیک – رو تختی جدید – جدیدترین مدل روتختی دونفره – انواع روتختی – مدل روتختی دونفره شیک – مدلهای روتختی دونفره

 

دکمه بازگشت به بالا