ترندهای کسب و کارعمومی

نکات طلایی در مراقبت از لب

روتین مراقبت از لب ها چیست؟ برای مراقبت از لب ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟ پوست لب غدد چربی کمتری دارد به همین دلیل در آب و هوای سرد و خشک دچار آسیب شده و منجر به ترک خوردگی می شود . زیبایی لب در زیبایی چهره نیز تاثیر گذار است. استفاده از روتین مراقبت از لب ها و توجه به نکات مهم ، می تواند تا حد زیادی از آسیب های ناشی از اشعه نور خورشید، خشکی و ترک خوردگی پوست لب جلوگیری کند . در این مقاله از سایت قصد داریم شما را با روتین مراقبت از لب آشنا کرده و به نکات طلایی برای مراقبت از لب ها اشاره کنیم .

روتین مراقبت از لب ها چیست؟

برای نرم و هیدراته نگه داشتن لب‌ها بهتر است از محصولاتی استفاده شود، که حاوی مواد مغذی مانند روغن زیتون و خاصیت نرم کنندگی داشته باشد. حفظ رطوبت و سلامت لب‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر به پوست لب‌هایتان رسیدگی نکنید، ظاهر نرم، صورتی رنگ و برجسته خود را از دست خواهند داد.

نکات طلایی در روتین مراقبت از لب ها

لایه برداری پوست لب برای داشتن لب های برجسته و شاداب بهتر است قبل از خواب از یک کرم مرطوب کننده بر روی لب های خود استفاده کنید، سپس هنگام صبح با یک دستمال تمیز روی لب را به آرامی پاک کنید. همچنین می توانید از وازلین و پاک کننده های روغنی نیز استفاده کنید. این کار باعث افزایش جریان خون در این قسمت می شود.

پاکسازی با اسکراپ لب برای اسکراپ لب می تواند از مواد مغذی خانگی مانند روغن و عسل به همراه شکر استفاده کنید. اسکراپ به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود تاثیر زیادی در حفط رطوبت لب ها دارد. ماساژ لب ها با روغن می‌توانید با استفاده از برخی روغن‌های مغذی، هر روز به مدت 5 دقیقه، لب هایتان را ماساژ دهید. این کار باعث بهبود گردش خون و مراقبت از لب‌ها شده و مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

استفاده از ویتامین E استفاده موضعی از ویتامین E روی لب سبب می‎‌ شود تا لب‌هایی نرم و لطیف داشته باشید و ترک‌های لب، روی زیبایی چهره شما تاثیر منفی نگذارد. از دیگر فواید این ویتامین برای لب می‌توان به برجسته نمودن لب‌ها نیز اشاره کرد. ترک‌های لب عموما بر اثر خشکی زیاد ایجاد می‌شوند که چنانچه گفتیم به کمک ویتامین E می‌توان این مشکل را حل نمود.

پاکسازی آرایش قبل از خوابلبها عضوی بسیار مهم در صورت به شمار می روند و نقش مهمی در زیبایی دارند. این عضو معمولا پوست بسیار نازکی دارد و به سرعت دچار شکاف و یا ترک می شود. به همین دلیل کارشناسان زیبایی بر این امر تاکید می ورزند که مراقبت از لب موضوع مهمی است که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند. به ویژه بانوان که از رژلب لاکچری کوین بیز  استفاده می کنند، باید بیشتر از دیگران به حفظ سلامت این عضو زیبا در بدن خود اهمیت بدهند. شما می توانید جهت از طریق وب سایت اقدام نمایید.

چرا مراقبت از لب اهمیت دارد؟

لب ها غدد چربی کمتری دارند و نمی توانند در برابر نور خورشید از خود محافظت کنند. همانطور که می دانید در زمستان پوست لب ترک می خورد؛ اما زمستان تنها فصلی نیست که سبب می شود پوست لب آسیب ببیند. لبها در هوای خشک نیز دچار خشکی و ترک خوردگی می شوند و زیبایی خود را از دست می دهند. به همین دلیل استفاده از مواد روغنی اهمیت زیادی دارد و به حفظ سلامت لب کمک می کند. اگر لب های شما ترک خورده است بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که حاوی منتول، آلانتوئین یا آلوئه ورا هستند. این مواد با پوشش ترک لب به ترمیم آن کمک می کنند. همچنین، هنگام استفاده از ضد آفتاب حتما این محصول را بر روی لبهای خود بزنید تا لایه ای محافظ بر روی لبهای خود به وجود بیاورید.

روشهای مناسب برای مراقبت از لب

در ادامه تلاش می کنیم تا به مشکلات رایج در لب و روشهای مراقبت از لب بپردازیم. تغییر رنگ لب یکی از مشکلات رایج در لب، تغییر رنگ آن است که تقریبا در هر فصلی می تواند رخ دهد. برای رفع این مشکل می توانید از کرم های جاوی ویتامین آ، ث و یا ایی استفاده کنید. اجازه دهید این کرم ها برای مدتی بر روی پوست لب شما باقی بمانند.

ترک لب شاید بتوان گفت ترک لب یکی از مشکلات رایج در لب است و پس از آن نیازمند استفاده از راهکارهای مناسب برای مراقبت از لب است. بهتر است بدانید که لب ها هم در هوای خشک و هم در هوای سرد ترک می خورند. برای جلوگیری از این امر باید همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید و پوست ناحیه لب را مرطوب نگه دارید.

خونریزی لب معمولا با افزایش سن، کلاژن پوست لب کاهش پیدا می کند و همین امر انعطاف پذیری آن را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین، سیگار کشیدن اثرات بسیار مخربی بر پوست لب دارد و باعث خونریزی آن می شود. اگر سیگاری هستید، برای کنترل این موضوع باید سیگار را ترک کنید. سپس از روش تزریق کلاژن به لب ها استفاده کنید. این روش کمی هزینه بردار است. اگر نمی توانید این قیمت پنکک لاکچری کوین را بپردازید بهتر است پوست خود را مرطوب نگه دارید.

زخم لب زخم لب نیاز به مراقبت از لب دارد. این زخم ها معمولا در اثر ابتلا به عفونت های ویروسی به وجود می آیند. اولین روش برای درمان مراجعه به پزشک و تشخیص بیماری است. وقتی بیماری درمان شود این زخم ها خود به خود بهبود پیدا می کنند. اگر این زخم تب خال است می توانید از کرم مخصوص تب خال استفاده کنید. بهر حال کارشناسان توصیه می کنند که برای درمان زخم لب ابتدا باید به پزشک مراجعه شود تا ریشه اصلی این زخم مشخص گردد.

10 نکته ساده و موثر در مراقبت از لب

همگی ما بارها این سخن را شنیده ایم که «پیشگیری مراقبت از درمان است!». برای اینکه از بروز مشکل در لب های خود پیشگیری کنید، بهتر است نکات مهم و ساده را در مراقبت از لب مد نظر داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • لبهای خود را با بزاق دهان خیس نکنید. زیرا پوست لب دارای هیچ گونه محافظی نیست و اینکار به بافت پوستی آن آسیب وارد می کند.
  • با دهان باز نفس نکید.
  • اگر مشاهده کردید کسی بر روی لب زخمی دارد، اجازه ندهید شما را ببوسد. زیرا خطر انتقال عفونت به شما نیز وجود دارد.
  • از برنامه غذایی سالم پیروی کنید. رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات برای حفظ سلامت لب ها ضروری هستند.
  • آب زیادی بنوشید.
  • حتما آرایش خود را پاک کنید و با آرایش نخوابید.
  • در طول روز و شب قبل از خواب لبهای خود را با استفاده از کرم مرطوب کنید. اگر این کرم حاوی ویتامین ث باشد اثرات بسیار بیشتری بر روی پوست لب دارد و یکی از راهکاری مهم در مراقبت از لب است.
  • روزی یکبار لبهای خود را با کرم مرطوب کننده و یا روغن های طبیعی ماساژ دهید. این کار بهبود جریان خون در ناحیه لب کمک می کند.
  • از اسکراب لب استفاده کنید.

روغن زیتون برای لب یکی از سوالات پرتکرار در زمینه مراقبت از لب استفاده از روغن زیتون است. بهتر است بدانید که اگر از روغن زیتون اصل استفاده می کنید، می توانید روزانه این روغن را بر روی پوست لب خود بزنید. این روغن لبها را مرطوب نگه می دارد و از بروز ترک در آن خودداری می کند. اسکراب لب اسکراب لب یکی از روشهای مهم در مراقبت از لب است. اینکار به حذف پوست های مرده از روی لب کمک می کند و نقش مهمی در حفظ لطافت پوست لب دارد. یکی از محبوب ترین اسکراب های لب، اسکرب شکر است که برای تهیه آن می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید و 5 تا 6 قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید.
  • سپس این خمیر را بر روی لب های خود بزنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید.
  • سپس لب های خود را با آب فراوان بشویید.
  • به لب خود مرطوب کننده بزنید.
  • اینکار را یکبار در هفته انجام دهید.

نرم کننده لب خانگی

همانطور که متوجه شده اید، بهترین روش برای مراقبت از لب، مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه است. شما می توانید از کرم شب لاکچری کوین مخصوص لب برای حفظ ساختار پوست لب استفاده کنید. همچنین، می توانید مرطوب کننده های خانگی را نیز مورد استفاده قرار دهید. بهترین نرم کننده های لب خانگی روغن زیتون و روغن نارگیل هستند.

برای تهیه محصولات پوستی به کجا مراجعه کنیم؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد : خوابیدن همراه با آرایش، برای پوست ضرر دارد و لب ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر در پایان روز هیچ اثری از رژ لب یا محصولات آرایشی دیگر روی لب هایتان دیده نمی شود، پیش از رفتن به رختخواب، با پاک کننده‌ی آرایش، آن ها را تمیز کنید.

درمان خشکی لب

  • برای درمان خشکی لب در روتین مراقب از لب ها، سعی کنید در معرض هوای سرد قرار نگیرید.
  • قبل از خروج از خانه از محصولات مراقبتی پوست لب مانند بالم، کرم آبرسان و وازلین استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی لب، همیشه آب بنوشید.
  • از رژ لب هایی که حاوی سرب هستند، استفاده نکنید.
  • بهتر است برای حفظ شادابی و رفع خشکی پوست لب از رژ لب های حاوی ویتامین E و روغن نارگیل استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا