ترندهای کسب و کارعمومی

نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی

در گذشته خبری از درب های اتوماتیک نبود بلکه درب های معمولی بیشترین کاربرد را داشتند. استفاده از درب های معمولی نیازمند بکارگیری نیروی دست بود. اما این روزها وضعیت درب ها به کلی تغییر کرده است و با هدف فراهم کردن امنیت و راحتی افراد طراحی شده است. درب های اتوماتیک که به طور خودکار و با انرژی نیروی برق کار می کنند نمونه ای از این درب های پیشرفته و جدید هستند. استفاده از درب برقی پارکینگ اصفهان (درب ریلی) موجب کاهش مصرف انرژی می شود و البته از مصرف بی رویه انرژی نیز جلوگیری می کند. البه برخی از افراد تصورشان بر این است که درب های اتوماتیک مصرف انرژی بالایی دارند و البته پر هزینه هستند اما این طور نیست بلکه استفاده از این درب های اتوماتیک موجب کاهش مصرف انرژی در ساختمان می شود.

بررسی ویژگی های درب های اتوماتیک کشویی - درب های اتوماتیک آزادگان

طراحی به کار رفته در درب های اتوماتیک بدین شکل است که در زمان ورود افراد باز و پس از خروج افراد نیز بسته می شود بنابراین مصرف انرژی آن نیز پایین خواهد بود. ما در این مقاله از سایت اسمارت کو قصد داریم تاثیر استفاده از درب  اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم پس پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

باتوجه به مسئله روند بالای انرژی و همچنین اتلاف انرژی در کشورمان باید با استفاده از تجهیزات مهم و کارآمد به دنبال چاره اندیشی برای کاهش مصرف انرژی بود.

اعتقاد برخی بر این است که استفاده از امری هزینه بر تلقی می شود در صورتی که این گونه نیست بلکه استفاده از درب های جدید و پیشرفته ای همچون  درب های اتوماتیک می تواند از نظر اقتصادی به صرفه است باشد که البته نقش پر رنگی نیز در پایین آوردن هزینه های مربوط به انرژی مصرفی دارد . با توجه به اینکه درب های اتوماتیک در صورت نیاز و ورود و خروج افراد باز و بسته می شوند و سریع نیز عمل می کنند به طور مسلم نباید زیاد انرژی مصرف کنند.

اختلاف فشار هوا

در استفاده از درب های معمولی براثر اختلاف فشار هوا بین فضای داخل و خارج بخش وسیعی از انرژی به هدر می رود. به عنوان مثال در زمستان  که هوا سرد است به دلیل پایین تر بودن چگالی هوای گرم در داخل اماکن در هر زمان که درب باز می شود بخش وسیعی از هوای سرد وارد محیط می شود که البته هوای گرم در لایه زیرین می ایستد.

با این وجود در این شرایط با افت دما در محیط داخل روبه رو خواهید شد که برای گرم کردن محیط نیاز به انرژی مصرفی بالاتری است. البته در تابستان نیز به همین شکل است که عکس این اتفاق در اثر گرمای محیط می افتد. بنابراین نقش اصلی استفاده از درب های اتوماتیک در مقدار تبادل هوا است که منجر به کاهش مصرف انرژی می شود.

جداگانه بودن قسمت های مختلف درب اتوماتیک

با توجه به اینکه درب های اتوماتیک دارای قسمت های مختلفی است و هر کدام از این قسمت ها نیز به راحتی جدا می شوند بنابراین در صورت بروز هر گونه ایرادی در درب می توان قسمت مربوطه را بیرون آورد و آن را تعمیر کرد که بدین شکل از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری خواهد شد.

راندمان بالای موتورهای درب اتوماتیک

در درب های اتوماتیک موتورهای قوی و پیشرفته ای وجود دارد که موجب کاهش مصرف انرژی می شود. البته جالب است بدانید که سیستم هایی که در درب های اتوماتیک طراحی شده است قابلیت برنامه ریزی نیز دارند و شما می توانید باتوجه به شرایط و تردد افراد نحوه باز و بسته کردن درب اتوماتیک را هم تنظیم کنید.

البته این سیستم های پیشرفته که در درب اتوماتیک به کار رفته اند می توانند با شرایط اقلیمی مختلف نیز هم تراز شوند.  باتوجه به این قابلیت ها  که در درب های اتوماتیک است می توان استفاده از درب های اتوماتیک را در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر دانست.

 استانداردهای بکار رفته در درب اتوماتیک

همه قسمت ها و تجهیزات به کار رفته در درب اتوماتیک استانداردهای به خصوصی دارد که در نتیجه از تبادل هوا بین محیط داخل و خارج نیز جلوگیری می کند که این امر موجب کاهش مصرف انرژی می شود.

شیشه، فریم ها و حتی درزگیر هایی که در درب های اتوماتیک به کار رفته است همگی کیفیت بالایی دارند که همین ویژگی در قطعات به کار رفته در درب  موجب می شود از تبادل هوا بین محیط داخل و بیرون به طور قابل توجهی جلوگیری شود. بنابراین در این زمان شاهد اتلاف انرژی کمتری از این درب ها خواهیم بود.

با توجه به این اوصاف می توان بیان کرد که استاندارد بودن درب ها نکته مهمی در کیفیت و خدمات مناسبی است که درب های اتوماتیک در مکان مربوطه ارائه می دهند. از طرفی درب های اتوماتیک  به دلیل قطعات و تجهیزات با کیفیتی که در آنها طراحی شده است ماندگاری بالایی دارند و از این جهت نقش پر رنگی در کاهش مصرف انرژی دارند.

بنابراین هوشمند سازی ساختمان و همچنین استفاده از دربهای اتوماتیک به جای درب های معمولی در ساختمان ها یکی از  بهترین و موثرترین روش برای کاهش مصرف انرژی است. البته هزینه هوشمند سازی ساختمان بالا است و هر کس توان انجام هوشمند سازی ساختمان خود را ندارد که در کشور ما بیشتر هوشمند سازی مربوط به ساختمان های لوکس است.

تاثیر درب های اتوماتیک سنسوردار در کاهش مصرف انرژی

استفاده از زمان در دو صورت سنسور دار و ریموت دار با توجه به مزیتی که دارند این روزها بسیار رایج است.  البته با توجه به امنیت و کاربردی که درب های اتوماتیک دارند این روزها در صنعت ساختمان سازی استفاده از این نوع درب ها یک الزام تلقی می شود چراکه تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی ساختمان دارد. البته از درب های اتوماتیک در ادارات دولتی، بانک ها، ساختمان های بزرگ تجاری و بیمارستان ها استفاده می شود.

بسته شدن درب ها پس از ورود یا خروج  افراد موجب می شود که در فصول گرم و سرد سال مصرف انرژی کاهش یابد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود. سنسور به کار رفته در درب اتوماتیک موجب می شود تا زمانی که افراد در جلوی درب قرار نگرفته اند درب باز و بسته نشود که به طور مسلم در بهینه سازی انرژی و کاهش مصرف انرژی در ساختمان نقش بسزایی دارد.

مزیت های استفاده از  درب اتوماتیک

باتوجه به مزیت هایی که درب های اتوماتیک دارند استفاده از درب های اتوماتیک به جای درب های معمولی بهترین کار است تا با استفاده از این نوع درب ها در ساختمان بتوان مصرف انرژی را کاهش داد. البته درب های اتوماتیک باتوجه به طراحی زیبایی که دارند موجب زیبایی نمای ساختمان نیز می شوند که در ادامه برخی دیگر از مزیت های استفاده از درب اتوماتیک را بیان خواهیم کرد.

مزیت های درب های اتوماتیک عبارت اند از:

راحتی و ایمنی

این روزها استفاده از درب های اتوماتیک برای هر ساختمانی به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. در بسیاری از ساختمان ها نظیر هتل ها، بانک ها، بیمارستان ها و ادارات از درب های اتوماتیک استفاده می شود . ورود و خروج افراد در درب های اتوماتیک به سادگی انجام می شود و برای هر بار باز و بسته کردن درب ها نیاز به وارد کردن نیروی دست نیست بلکه به صورت اتوماتیک وارد درب باز و بسته می شود.

در باز و بسته کردن آن نیا به دخالت دست نیست پس از این طریق نقش قابل توجهی در راحتی شما دارد. البته با استفاده از درب های اتوماتیک می توان ورود و خروج افراد را کنترل کرد و به برخی اجازه ورود و به برخی دیگر نیز اجازه ورود ندهید. اگر به دنبال بهترین قیمت درب اتوماتیک هستید با دفتر حفاظتی کیمیا تماس بگیرید.

حمل آسان وسایل

در زمانی که با وسایل زیادی قصد ورود و خروج از درب را دارید اما قادر به باز کردن درب نیستید شما به راحتی با قرار گرفتن در مقابل سنسور می توانید با باز شدن و بسته شدن اتوماتیک درب وارد و خارج شوید. البته برای افراد مسن یا معلول که باز و بسته کردن درب کمی سخت است در زمان عبور از دربهای اتوماتیک دیگر دچار مشکل نمی شوند.

بنابراین، می‌توانید با نصب دربهای اتوماتیک راحتی و سهولت را برای خود و دیگران تجربه کنید.  البته ساختمانی که دارای درب های اتوماتیک باشد مشتری های بیشتری از افراد مسن و معلول را به سمت خود جذب خواهد کرد زیرا دیگر مشکل باز و بسته کردن درب نخواهند داشت.

در  مکان های عمومی از جمله ادارات، زمانی که درب ها برای مدت طولانی باز رها می شوند،موجب به هدر رفتن زیاد انرژی می شود که البته با استفاده از درب های اتوماتیک این مشکل حل می شود. به این دلیل که استفاده از درب های معمولی باعث استفاده بیش از حد از تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی و سرمایشی  در ساختمان می شوند.

اما درب های اتوماتیک  به این شکل نیستند و این قابلیت را دارند که به طور خودکار باز و بسته شوند و در نتیجه مصرف انرژی نیز در ساختمان ها کاهش می یابد. در ساختمان هایی نظیر شرکت ها و مراکز تجاری با استفاده از درب های اتوماتیک مصرف انرژی کاهش می یابد و البته هزینه قبوض انرژی را نیز کاهش می دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا