اقتصادیترندهای کسب و کار

از کجا ارز دیجیتال شیبا اینو بخریم؟

هر روزه اخبار ارز دیجیتال زیادی به گوش میرسد. شیبا اینو که به تازگی سر و صدای زیادی به پا کرده، یکی از این ارز هاست. کلمه “شیبا اینو” از نام یک سگ ژاپنی گرفته شده است که در ابتدا نماد ارز دیجیتال Dogecoin بود. شیاب اساساً یک میم کوین در دنیای ارزهای دیجیتال است که برای مدتی موضوع مهمی بوده است و تقریباً همه کسانی که در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا و فعال هستند آن را دارند.

این ارز دیجیتال در واقع شعبه ای از Dogecoin است و با الهام از ایده Dogecoin در شبکه اتریوم راه اندازی شد و در تلاش است تا Dogecoin را پشت سر بگذارد. این یکی از دلایلی است که این ارز دیجیتال را قاتل دوج کوین می نامند. با توجه به پیشرفت‌های فراوان Dogecoin، توکن‌های زیادی دنبال شد، شیبا یکی از آن توکن‌ها بود.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

سکه دیجیتال شیبا با نماد SHIB در آگوست 2020 توسط یک توسعه دهنده ناشناس با نام مستعار “ریوشی” با انتشار کاغذ سفید معرفی شد. این ارز دیجیتال با استاندارد ERC-20 در بلاک چین اتریوم با هدف ایجاد یک جامعه مستقل و تجدیدپذیر ایجاد شده است.

نکته جالب در مورد این ارز دیجیتال این است که سازندگان آن هیچ توکنی ندارند و در همان ابتدای ایجاد آن، نیمی از این توکن های SHIB را در استخر نقدینگی صرافی غیرمتمرکز Uniswap قفل کردند و نیمی دیگر را در اختیار خود دارند. ویتالیک بوترین، خالق اتریوم نیز اهدا شد. در همان زمان، پوترین بیشتر سکه های شیبا اینو را سوزاند و بقیه را برای مبارزه با کرونا به صندوق امداد هند اهدا کرد.

جامعه ارز دیجیتال شیبا اینو معتقد است که اکوسیستم این ارز دیجیتال دارای فرصت هایی مانند ایجاد قراردادهای هوشمند، توکن های منحصر به فرد و غیره است.

اما در این میان مهمترین عنصر و ویژگی اصلی شیبا جامعه هواداران آن است که همواره در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی دارد و شیبارمی نام دارد و هدف آنها از خرید برند معروف شیبا اینو ارتقاء و ارتقای جایگاه این ارز دیجیتال یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار است.

شیبا اینو چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، Shiba Ino یک توکن مبتنی بر اتریوم است. بنابراین، علاوه بر سازگاری با اکوسیستم گسترده‌تر اتریوم، این بلاک چین میزبان عالی برای شیبا اینو است، زیرا امنیت و ثبات آن به غیرمتمرکز نگه داشتن پروژه کمک می‌کند.

شیبا اینو یک پروژه بلاک چین جامعه محور است که هدف آن ارائه یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است. این پروژه مانند سایر پروژه های این حوزه دارای توکنی به نام شیب SHIB می باشد که می تواند به عنوان وسیله پرداخت، ذخیره ارزش و مشارکت در شبکه شیبا اینو مورد استفاده قرار گیرد.

عناصر اکوسیستم شیبا اینو

اکوسیستم Shiba Inu همچنین دارای توکن است و کاربران را قادر می سازد از خدمات مختلف آن استفاده کنند. سه توکن موجود در محیط Shiba Ino عبارتند از:

Shiv (SHIB): دارایی اصلی این پروژه ارز دیجیتال است. این توکن کل اکوسیستم شیبا اینو را نیرو می دهد و مجموعاً 1 کوادریلیون دارد.

LEASH: دومین نشانه اکوسیستم شیبا اینو LEASH نام دارد. مجموع عرضه این توکن 107646 واحد است که بسیار کمتر از تریلیون ها توکن شیبا اینو است.

BONE نشانه حاکم بر اکوسیستم شیبا اینو است که در آینده نزدیک به اعضای جامعه اجازه می دهد تا در اداره سازمان غیرمتمرکز خودمختار شیبا اینو (DAO) شرکت کنند و به کاربران این امکان را می دهد تا در مورد پیشنهادات آینده رای دهند. علاوه بر این، مجموع توکن های Bon 250 میلیون واحد است. هر چه کاربران بیشتر این توکن ها را داشته باشند، رای بیشتری دارند.

سایر جنبه های اکوسیستم شیبا عبارتند از:

ShibaSwap یک صرافی غیرمتمرکز یا پلتفرم مبادله ای در اکوسیستم Shiba Ino است که به کاربران اجازه می دهد تا توکن ها را بدون احراز هویت و به سادگی با اتصال کیف پول خود مبادله کنند. کاربران همچنین می توانند نقدینگی را در صرافی غیرمتمرکز شیبا سوآپ فراهم کنند و برای انجام این کار پاداش دریافت کنند.

Shiba Inno همچنین یک بال خلاق به نام Shiba Artist Incubator ارائه می دهد، یک بازار توکن غیرسنتی (NFT) که برای ارج نهادن به خلاقیت هنرمندان خارج از هنر سنتی طراحی شده است.

این سیستم از تمامی هنرمندان علاقه مند به اکوسیستم شیبا اینو دعوت می کند تا آثار خود را در رابطه با این اکوسیستم به این بازار NFT بیاورند و ارائه دهند. هدف اصلی این بخش، ترویج سازندگان اصیل هنر و سایر محتواهاست.

Shiboshi مجموعه ای از توکن های غیر ذینفع (NFT) است که در اکتبر 2021 توسط تیم توسعه پروژه به تعداد 10000 واحد منتشر شد. بنیاد شیبا همچنین اعلام کرد که قصد دارد یک بازی مبتنی بر NFT به نام بازی شیبوشی را منتشر کند.

تفاوت ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین

همانطور که در بالا ذکر شد، شیبا رقیب دوج کوین به حساب می آید و حتی طرفداران این ارز رمزنگاری شده آن را قاتل دوج کوین نامیدند. علاوه بر شباهت‌های احتمالی این دو ارز دیجیتال مانند توکن آن‌ها، تفاوت‌های این دو بیشتر از شباهت‌هایشان است. در این بخش به برخی از این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

ارز رمزنگاری شده شیبا اینو یک ارز محسوب نمی شود، زیرا دارای بلاک چین اختصاصی نیست، بلکه دارای یک توکن است و این با وجود اینکه ارز دیجیتال Dogecoin دارای بلاک چین خاص خود است، بنابراین در دسته سکه ها قرار می گیرد.

تعداد توکن های موجود در شبکه شیبا محدود است، اما Dogecoin محدودیتی در تعداد توکن های خود ندارد.

هدف از ایجاد ارز دیجیتال شیبا مطالعه حرکت ارز دیجیتال بدون حمایت مالی و تبلیغات بود، در حالی که Dogecoin از ابتدا فقط برای سرگرمی ایجاد شد.

دوج کوین از طریق فرآیند استخراج تولید می‌شود، اما کوین‌های شیبا اینطور نیستند و از ابتدا تمام توکن‌های شیبا روی شبکه قفل شده بودند.

کاغذ سفید شیبا اینو چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که مطمئنا فعالان بازار ارزهای دیجیتال با آن آشنا هستند، اصطلاح کاغذ سفید است. کاغذ سفید سندی است که اهداف، روش‌های کاری، جنبه‌های فنی و فلسفه ایجاد ارزهای دیجیتال را بیان می‌کند و از این رو مهم‌ترین سند هر ارز دیجیتالی محسوب می‌شود. در ابتدا تیم توسعه ارز شیبا کاغذ سفیدی برای این ارز ارائه نکردند اما به مرور این وایت پیپر تهیه و در اختیار همگان قرار گرفت. کاغذ سفید Shiba Inu با نام Woof Paper منتشر می شود.

نقشه راه شیبا اینو

به گفته تیم توسعه شیبا اینو، هدف از ایجاد این ارز دیجیتال کشف چالش‌های یک پروژه ارز دیجیتال مبتنی بر جامعه است. این تیم معتقد است که ارزهای دیجیتال می توانند توسط سرمایه گذارانشان به صورت غیرمتمرکز مدیریت شوند. این جنبه نیز او را قوی تر می کند.

از آنجایی که شیبا اینو در شبکه بلاک چین امن اتریوم قرار دارد و دارای بلاک چین اختصاصی نیست، می تواند برای مدت طولانی به صورت غیرمتمرکز به فعالیت خود ادامه دهد.

کیف پول ارز دیجیتال شبا

همانطور که می دانید برای ذخیره و ذخیره توکن ها و ارزهای دیجیتال باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. از آنجایی که شیبا یک توکن اتریوم است، می توان از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری اتریوم برای نگهداری آن استفاده کرد.

کیف پول هایی که از ارز دیجیتال Shiba Ino پشتیبانی می کنند عبارتند از کیف پول های سخت افزاری TrustWallet، MyEtherWallet، Metamask، Atomic و Ledger و Trezor.

مزایا و معایب شیبا

از آنجایی که هر ارز دیجیتال مزایا و معایب خود را دارد، باید به آنها توجه کنید. در زیر به مزایا و معایب شیبا اینو خواهیم پرداخت:

مزایا

نوسانات زیاد: ارز رمزنگاری شده شیبا به دلیل نوسانات بالای خود این فرصت را به سرمایه گذاران خود داده است که با سرمایه گذاری های کوتاه مدت سود خوبی از این ارز کسب کنند.

قیمت پایین: این ویژگی به کسانی که توانایی خرید ارزهای گران قیمت مانند بیت کوین را ندارند، اجازه می دهد تا وارد این بازار شوند. علاوه بر این، پیش بینی ها حاکی از افزایش ارزش و قیمت شیبا در سال های آینده است.

این بدان معنی است که کار با این توکن ساده و آسان است و می توانید ارتباطات مالی مختلفی را از نقاط مختلف جهان در چارچوب یک شبکه غیرمتمرکز فعال به هم متصل کنید. وجود یک ارز جهانی که تحت نظارت دولت ها و کشورها عمل نمی کند و قوانین زمان بر و سفت و سخت، ارتباطات مالی و پولی را در جهان بسیار آسان و جذاب می کند.

معایب

فقدان زیرساخت فنی قوی: چون ارز شیبا روی شبکه غیرمتمرکز خودش کار نمی کند. بنابراین، ممکن است در آینده نتواند با سایر ارزهای دیجیتال رقابت کند.

آینده ارز دیجیتال شیبا

برخی بر این باورند که با توجه به محبوبیت این ارز دیجیتال، روند افزایشی ممکن است تا سال 2028 ادامه داشته باشد. از سوی دیگر، کارشناسان دیگر معتقدند که ارز دیجیتال شیبا اینو پاسخگوی نیازهای مشتریان بلندمدت نخواهد بود.

آنها فارغ از روند فعلی آن اشاره می کنند که در تحلیل بنیادی این ارز نشانه های مثبتی دیده نمی شود. به گفته این کارشناسان، موج روانی و عاطفی پیرامون ارز دیجیتال شیبا اینو روزی فروکش کرده و به این روند مثبت پایان خواهد داد.

از کجا ارز دیجیتال شیبا اینو بخریم؟

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل ارز دیجیتال شیبا اینو را معرفی کنیم و جزئیات آن را توضیح دهیم. اگر قصد خرید ارز دیجیتال شیبا اینو را دارید ما به شما استفاده از بیت ارز را پیشنهاد میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا