ترندهای کسب و کارعمومی

چرا ماشین ظرفشویی اب را گرم نمی کند

گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی؛ مشکلی با چند دلیل

به نقل از youtube.com همه ماشین‌های ظرفشویی از جمله برند ال جی گاهی اوقات دچار ایرادات عملکردی مانند گرم نشدن آب می‌شوند که افراد را با مشکلات مختلفی مواجه می‌کنند. در چنین شرایطی آب از حرارت کافی برخوردار نیست و ظرف‌ها به‌خوبی تمیز نمی‌شوند. آب سرد و یا آبی که ولرم باشد، قدرت کافی برای چربی‌زدایی از ظروف نخواهد داشت و به همین ترتیب عمکلرد کلی ماشین ظرفشویی مختل خواهد شد. بنابراین برای برطرف کردن مشکل، لازم است تا با دلایل عمده گرم نشدن آب در این دستگاه آشنا باشیم. در این مطلب که توسط ال جی پشتیبان تهیه شده است قصد داریم تا به بررسی دلایل و راهکارهای رفع مشکل گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی بپردازیم.لینک تعمیر ظرفشویی دراصفهان لطفا کلیک کنید

اهمیت شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی با آب گرم

ماشین‌های ظرفشویی برند ال جی را می‌توانیم به یک منبع آب گرم متصل کنیم. برخی از ماشین‌های ظرفشویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند با استفاده از گرم کردن آب سرد نیز کار کنند. شستشوی ظروف با استفاده از آب گرم به ماشین ظرفشویی اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک چرخه حرارتی، ظروف به بهترین شکل ممکن ضدعفونی شوند. با توجه به اینکه آب گرم مصرفی چگونه تولید می‌شود، می‌توانید با آب گرم در مصرف برق به طرز معناداری صرفه‌جویی کنید.

اغلب ماشین‌ ظرفشویی‌های برند ال جی با دمای بالا آخرین مرحله شستشو و خشک کردن ظروف را انجام می‌دهند. از طرفی اگر بتوانید آب گرم را به شکل موثری وارد ماشین ظرفشویی کنید این به این به معنا است که به علت اتصال ماشین ظرفشویی ال جی به آب گرم زمان شستشوی شما سریع‌تر از قبل خواهد بود.

 گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی چه دلایلی دارد؟

آب گرم ماشین ظرفشویی ال جی از طریق شلنگ شیر آب در قسمت زیرین سینک وارد دستگاه می‌شود. سپس بازوهای اسپری آب درست به همانند یک سیستم آب‌پاش، آب را با فشار قوی بر روی ظروف می‌پاشند. اگر آبی که به درون ماشین ظرفشویی وارد می‌شود به حد کافی گرم نباشد ( به طور دقیق کمتر از 140 درجه فارنهایت) در تمیز کردن ظروف مشکلات بسیار زیادی بوجود خواهد آمد.

در ادامه چندین مورد از متداول‌ترین دلایل گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

سوختگی ترموفیوز ماشین ظرفشویی ال جی

وظیفه اصلی ترموفیوز یا همان فیوز حرارتی در داخل ماشین ظرفشویی ال جی، تنظیم دمای آب دستگاه است. اگر در این قطعه اخلالی بوجود بیاید، مثلا دچار سوختگی شود، دمای درونی منبع آب درون ماشین ظرفشویی کاهش خواهد یافت. در صورت مشاهده سوختگی قطعه فیوز بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن آن را تعویض کنید.

خرابی تایمر؛ از مهمترین دلایل گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی

برد ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل نوسانات برق دچار مشکلات متعددی می‌شود. اگر برد ماشین ظرفشویی شما از کار افتاده است، این موضوع ممکن است عملکرد ناقص دستگاه و مشکل آبگیری و گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی را به همراه داشته باشد. حتی در صورت عملکرد ناقص تایمر، به سایر قسمت‌ها نیز به مرور زمان آسیب فراوانی وارد خواهد شد. یکی از دلایل اهمیت بررسی قطعه تایمر در گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی این است که تایمر، یکی از قطعات اصلی ماشین ظرفشویی به شمار می‌آید.

در صورتی که به تعمیر برد نیاز پیدا کردید، بهتر است حتما با نمایندگی‌های مجاز ارائه خدمات ال جی تماس حاصل فرمایید. زیرا در صورت سوختگی قطعات مهمی مانند خازن، برد ماشین ظرفشویی نیز نیاز به تعویض خواهد داشت.

مشکل سیستم المنت حرارتی ماشین ظرفشویی برند ال جی

در صورتی که المنت ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است، مطمئن باشید که دمای آب ورودی به دستگاه کاهش خواهد یافت. زیرا چربی‌های ظروف به درستی تمیز نمی‌شوند و لکه‌ها بر روی ظروف باقی می‌مانند. بررسی قطعه مهمی همانند المنت حرارتی، نیاز به تجربه و دانش تخصصی بالایی دارد. بهتر است برای رفع چنین مشکلی حتما با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

نقص در ترموستات

نقش ترموستات و هیتر در ماشین ظرفشویی، گرم کردن آب دستگاه است. در صورت بررسی موارد گفته شده، اگر مشکل ماشین ظرفشویی کماکان برطرف نشد، به احتمال فراوان مشکل از قطعه ترموستات است. قطعه ترموستات قابل تعمیر نیست و باید آن را با یک جنس اصل و فابریک عوض کنید. زیرا اجناس تقلبی موجود در بازار به تدریج شما را با مشکلات دیگری در آینده مواجه خواهند کرد.

خرابی پمپ حرارتی ماشین ظرفشویی ال جی

سیستم المنت و موتور از قطعات مهم تشکیل‌دهنده پمپ حرارتی ماشین ظرفشویی برند ال جی به شمار می‌آیند. در صورت آسیب‌دیدگی المنت و پمپ حرارتی مشکل گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی پیش می‌آید. همزمان با فرایند پاشش آب روی ظروف داخل دستگاه، پمپ حرارتی عملیات حراردت‌دهی به آب را آغاز می‌کند. در صورتی که آب ماشین ظرفشویی ال جی گرم نشد، به احتمال فراوان مشکل از سوختگی پمپ حرارت است. در نتیجه باید این قطعه را عوض کنید.

ایراد در سنسور حرارتی ماشین ظرفشویی برند ال جی

بروز هرگونه ایراد یا نقص در سنسور حرارتی می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی به شمار آید. سنسور حرارتی ماشین ظرفشویی ال جی وظیفه تشخیص دمای دستگاه را به عهده دارد. چنانچه این قطعه دچار ایراد شود، دمای آب به طرز صحیح تشخیص داده نمی‌شود و در نتیجه با گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی مواجه خواهیم شد.

مشکل در سیستم لولهکشی

یکی از مهم‌ترین موارد در رابطه با لوله‌کشی نادرست برای ماشین ظرفشویی برند ال جی این است که دستگاه به درستی لوله‌کشی نمی‌شود و مشکلات زیادی برای سیفون رخ می‌دهد. در صورتی که شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی شما بیش از حد در لوله پایه فرو برود، آب خیلی سریع از دستگاه خارج می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا آب به درون دستگاه جریان پیدا کند و سپس به‌وسیله سیفون تخلیه شود. در چنین حالتی آب برای مدت زمان طولانی جریان پیدا می‌کند و دستگاه ارورهای مختلفی در صفحه نمایش نشان خواهد داد. این خطاها تمامی چرخه‌های شستشو و خشک کردن را لغو می‌کنند.

برای جلوگیری از بوجود آمدن چنین مشکلاتی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا شلنگ تخلیه را بالا آورده و سپس با استفاده از براکت آن را در جای خود ثابت نگه دارید. فراموش نکنید که شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی شما نباید بیشتر از 10 سانتی‌متر در لوله پایه قرار بگیرد و باید حداقل 65 سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر باشد.

 اقداماتی برای جلوگیری از گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی

برای اینکه با مشکلاتی که برای هر کدام از قطعات ذکر شد، مواجه نشوید می‌توانید به نحوه صحیح استفاده از دستگاه ماشین ظرفشویی ال جی خود توجه کنید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

رعایت فاصله زمانی مناسب بین برنامههای شستشو

برای پیشگیری از خرابی ماشین ظرفشویی ال جی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا دستگاه را به صورت مداوم و پی‌ در پی روشن نکنید. بهتر است بین هر بار استفاده از دستگاه ماشین ظرفشویی، حداقل سه ساعت وقفه ایجاد کنید.

جرمگیری و شستشوی منظم ماشین ظرفشویی ال جی

به شما توصیه می‌کنیم تا به صورت دوره‌ای و به مدت زمان حداقل یک بار در ماه، ماشین ظرفشویی خود را جرمگیری و سپس شستشو دهید. یکی از نکات مهمی که باید در این رابطه بدانید این است که باید حتما از جرمگیرهای اصلی و مخصوص خود برند ال جی استفاده کنید. استفاده از جرمگیرهای تقلبی و متفرقه نه تنها هیچ کمکی به مراقبت و نگهداری از ماشین ظرفشویی شما نمی‌کنند، بلکه به علت کیفیت نامناسب، مشکلات بسیار جدی را برای شما بوجود خواهند آورد.

نظافت فیلتر داخل ماشین ظرفشویی کمپانی ال جی

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا فیلتر ماشین ظرفشویی خود را به صورت مرتب نظافت کنید. انجام این کار چندین فایده مهم دارد. یکی اینکه از انتشار بوی نامطلوب در داخل ماشین ظرفشویی ال جی که به علت تجمع مواد غذایی فاسد شده در فیلتر دستگاه است، جلوگیری می‌شود. دیگر مزیت نظافت فیلرت ماشین ظرفشویی، تخلیه راحت‌تر آب پس از پایان شستشو است. نظافت فیلتر همچنین از ورود هر گونه اجسام سخت و صلب به داخل پمپ حرارتی جلوگیری می‌کند. بهتر است تا قبل از قرار دادن ظروف در داخل دستگاه، باقی‌مانده مواد غذایی را از روی آن‌ها تمیز کنید.

 گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی؛ مشکلی با راهکار تخصصی

در دنیای امروز به دلیل اینکه در بسیاری از خانواده‌ها هم خانم‌ها و هم آقایان شاغل هستند، زمان چندانی برای رسیدگی به برخی از کارهای روزمره منزل و به خصوص آشپرخانه باقی نمی‌ماند. به همین دلیل برای اینکه کارها با سرعت بیشتری انجام شوند، وجود بعضی از لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی ال جی در مقایسه با گذشته ضرورت یافته است. سلامت فنی ماشین ظرفشویی علاوه بر روزهای عادی در مواقعی که از دوستان و مهمانان خود پذیرایی می‌کنیم اهمیت دوچندان می‌یابد. این وسایل برقی همانند هر دستگاهی هر از چند گاهی دچار مشکلات فنی مختلف مانند گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی می‌شوند که حضور یک تعمیرکار با دانش و تجربه‌ تخصصی در زمینه را می‌طلبد

دکمه بازگشت به بالا