ترندهای کسب و کارعمومی

چرا باید از شامپو مخصوص بدنه سرامیک شده استفاده نمود؟

انواع شامپو های کارواش

به نقل از استارلوکس .امروزه بیش از ده ها نوع مختلف شامپو کاوراش  در بازار وجود دارد. برخی برای تمیز کردن و درخشندگی ساخته شده اند، برخی دیگر به طور خاص برای شستن پوشش های سرامیکی ساخته شده اند.  امروزه با افزایش تعداد افرادی که علاقه دارند ماشین خودشون را پوشش سرامیکی کنند مواجه هستیم و به همین جهت با شرکت تولیدی شامپو کارواش مناسب خودرو های سرامیک شده زیادی امروزه رو به رو هستیم.

انتخاب شامپو کارواش مناسب مورد استفاده در شستشوی ماشین می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت کلی پوشش سرامیکی و حتی رنگ  سرامیک خودرو نشده داشته باشد. این نکته بسیار مهم است که استفاده از نوع نامناسب شامپو می تواند بسیاری از ویژگی های پوشش سرامیکی را از بین ببرد.شامپو کارواش ها دارای انواع مختلفی هستند. هر شامپویی دارای قدرت و کف کنندگی متفاوتی است.

 چگونه بفهمیم که کدام برای  خودرو سواری ما مناسب است؟

اکثر کسانی که مدیر کارواش هستند می دانند که شامپو های کارواش به طور ویژه برای سطوح رنگ خودرو طراحی شده‌اند، و بهتر است از همین مواد مخصوص استفاده شود، زیرا سطوح خودروهای امروزی برای مقاومت در برابر مواد شوینده غیر استاندارد طراحی نشده‌اند و ممکن است شما بعد چند بار استفاده از مواد غیر استاندارد، رنگ خودرو دچار آسیب شود و مجبور به استفاده از خدمات احیاء رنگ، پولیش بشوید.

مورد استفاده در سال 1401

به طور کلی چهار نوع شامپو ماشین در سال در کشور ما بیشتر استفاده میشود:

  1. شامپو کارواش معمولی: صابون یا شامپو معمولی یک فرمول عمومی برای شستشوی خودرو بدون هیچ گونه واکس، افزودنی یا عامل اضافه شده است. در بیشتر موارد، بدون بو است، اما می تواند عطر خفیف یا عوامل رنگی خاصی داشته باشد. این شامپوها معمولاً pH + (قلیایی) دارند، به این معنی که میانگین pH آنها بین 8 تا 9 است.
  2. شامپو کارواش با واکس براق کننده: این شامپو هم مشابه شامپو نوع اول هست و فقط با این تفاوت که از مواد براق کننده یا واکس های رنگ بدنه نیز در این مدل شامپو وجود دارد. پی‌اچ در این هم از خنثی تا قلیایی متغییر است.
  3. شامپو با پی‌اچ (ph) خنثی: که یک شوینده ملایم و بدون ایجاد آسیب و قابل اطمینان است که کثیفی، زباله و سایر آلاینده ها را از بین می برد، خنثی بودن پی‌اچ این اطمینان را به شما میدهد تا رنگ خودرو، کاور یا  پوشش سرامیکی اجرا شده بر روی خودرو آسیبی نبینند زیرا در ابتدا مقاله گفتیم که میزان ph  خیلی بالا یا خیلی پایین به شدت میتواند برای رنگ و انواع پوشش های سرامیکی مضر باشد.
  4. شامپو ماشین PH  خنثی با واکس براق کننده : شاید بتوان گفت این مدل از شامپو جزو بهترین ها هستند عدم آسیب به سطح رنگ و براق کردن سطح با وجود پی اچ خنثی از ویژگی های این مدل است.

استفاده از شامپو کارواش های کف خامه ای میتواند جذب مشتری بیشتری داشته باشد.

چه چیزی برای شامپو در پوشش سرامیکی مهم است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم از پوشش های سرامیکی برای محافظت از رنگ، شیشه، کروم، چرخ ها، و سایر مواد خود استفاده می کنند. برخی استحکام و دوام این پوشش‌ها را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر بر درخشش بیشتر، عمق رنگ و خواص شگفت‌انگیز آبگریز آن‌ها تمرکز دارند.

برای اینکه بهترین محافظت را برای پوشش سرامیکی در کارواش داشته باشید، باید از یک شامپوی مخصوص استفاده کنید که به سادگی سطح را تمیز می کند و حاوی مواد شوینده خشن یا مواد دیگری نیست که بقایایی روی پوشش باقی می گذارند( پی اچ خنثی) به این ترتیب، هنگامی که به دنبال بهترین شامپو برای پوشش سرامیکی هستید، قبل از اینکه روی دکمه “اکنون خرید کنید” به صورت آنلاین کلیک کنید.چند ویژگی مهم وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید.

4 نکته مهم

  • باید pH خنثی باشد پوشش نانو سرامیکی مانند Armor Shield IX یک محصول محافظتی قوی از رنگ است. شامپو کارواش غیر استاندارد میتواند این پوشش محافظ را خراب کند.
  • بدون واکس براق کننده باشد. زیرا هنگامی که واکس در شامپو وجود دارد، می تواند خواص آبگریز را کاهش دهد، و منجر به جمع آوری بیش از حد خاک و گرد و غبار و حتی افزایش پتانسیل تشکیل لکه های آبی شود.
  • در شامپو کارواش کمترین میزان سود وجود داشته باشد.
  • سود دارای حداکثر قدرت قلیایی است و دارای ph  14 است که حتی برای پوشش سزامیکی قوی‌ مانند H9  میتواند مشکل ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، از شامپوی کارواش مخصوص برای پوشش‌های سرامیکی استفاده کنید که کیفیت تولید کف بالایی دارند.

4 نکته برای استفاده از شامپو کارواش برای پوشش سرامیکی

  •  روی دستکش شستشوی میکروفیبر با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. دستکش شستشو اندازه کافی نرم باشد تا خط و خش ایجاد نکند.
  • 3 عدد سطل شستشو خریداری کنید . شما دو مورد اول را با روش “دو سطلی” شستشوی ماشین استفاده خواهید کرد. سومی فقط برای شستن چرخ ها و لاستیک ها استفاده می شود. سطل اول باید برای آب صابون استفاده شود – در حالی که سطل دوم باید برای آب شستشوی شفاف استفاده شود. همچنین هر سطل باید دستمال جداگانه داشته باشد.
  • از این سطل ها فقط برای شست و شوی اتومبیل خود استفاده کنید و نه برای تخلیه مایعات یا هر کاربرد دیگری.
  • لنسر کفپاش خوبی خریداری و استفاده کنید
  • حوله خشک کن با کیفیت بالا چندین حوله خشک کن خوب در بازار وجود دارد.

آماده سازی خودرو سرامیک شده برای شستشو

تصور اینکه شستن یک ماشین با روکش سرامیکی درست مانند هر ماشین دیگری باشد، اشتباه است. حقیقت این است که سطح پوشش داده شده باید با نهایت دقت شسته شود.

  1.  پیش شستشو قبل از شروع شستشوی ماشین، باید مطمئن شوید که ماشین شما خنک است. به خصوص موتور و بدنه بیرونی خودرو باید خنک باشد.
  2. اگر بتوانید حداقل 30 دقیقه آن را در سایه پارک کنید، بسیار عالی است این کار کمک میکند دمای سطح را به مقدار مطلوب برساند.
  3. با تمیز کردن چرخ ها شروع کنید ، قسمت شستشو را با چهار چرخ خود شروع کنید. اگر از مواد مخصوص شستشوی رینگ استفاده کنید، به راحتی میتواند گرد و غبار ترمز لنت را از بین ببرد.
  4. مطمئن شوید که از نسبت مناسب شامپو کارواش را  به آب اضافه کرده‌اید پس از شستن لاستیک‌ها و چرخ‌های خود، وقت آن است که سطل شستشوی خود را آماده کنید یا با کف پاش ماشین را کف پاشی کنید. استفاده از نسبت صحیح شامپو کارواش به آب ضروری است. مخلوط کردن بیش از حد شامپو می تواند رگه هایی را به جا بگذارد و باعث آسیب به رنگ شود.

مراحل بعد از کف پاشی

  1. همان طور که در بالا گفتیم از سه سطل برای قسمت های مختلف با دستمال های مختلف استفاده کنید، باید از دو سطل استفاده کنید – یکی برای مخلوط صابون، دومی برای آب تمیز و شستشو. این کار به شما امکان می دهد هر بخش را کامل کنید. همچنین باید به روش جانبی و از بالا به پایین بشویید. پس از اتمام هر بخش را بشویید. در صورتی که با لنسر کار میکنید، به طور منظم و از بالا به پایین و با نظم و فشار مناسب این کار را انجام دهید.
  2. هنگامی که هر بخش را به طور کامل شستید و آبکشی کردید، باید شستشوی نهایی را با آب تمیز کامل کنید.
  3. خودرو را با حوله مخصوص خشک کنید. برای جلوگیری از خشک شدن آب روی ماشین، باید این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کنید.

استفاده از حوله های خشک کن مخصوص خودرو میتواند باعث راحتی و افزایش بازده در شستشو خودرو گردد.

دکمه بازگشت به بالا