عمومی

ناصرالدین شاه – شیمیشی سرزمینی زیبا از صاعقه و رعد و برق است

یک محیط جغرافیایی وجود دارد که با هر سیاره دیگری که قبلاً دیدیم متفاوت است و اطلاعات آن با هر سیاره دیگر روی زمین متفاوت است. معروف به “فضاهای جواهرات” خود ، سالها پیش به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و مملو از طلا و جواهرات زیبا است.

به گزارش شیمیشی ، مطبوعات اخبار وی نوشت: “همه ما مدل های مختلف جهان را از کودکی تا عالی و عالی دیده ایم ، مسئول نشان دادن جایگاه ملل در سراسر جهان هستند.” برخی از آنها از کاغذ ساخته شده است ، برخی از آنها از شیشه و برخی از آنها از فلز ساخته شده است ، اما تمام اطلاعات یکسان هستند ، و محل دریا ، کوه ها ، سکونت ها ، و غیره همه در آنها یکسان هستند. در عین حال ، جغرافیایی وجود دارد که با هر سیاره دیگری که قبلاً دیدیم متفاوت است و اطلاعات آنها با هر سیاره دیگر روی زمین متفاوت است. معروف به “حوزه فضا” ، سالها پیش به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و از طلا و جواهرات زیبا پر شده است. در این سیاره دیگر ، کوه دماوند و شهر تهران با گردبادها و الماس های ایران نشان داده شده اند. جالب اینجاست که علاوه بر قاره های دیگر ، می توانید عنوان ناصرالدین شاه را فقط در این کشور پیدا کنید! اگر می خواهید در مورد یکی از محبوب ترین و زیباترین جواهرات جهان اطلاعات بیشتری کسب کنید ، این گزارش را از دست ندهید.

38 کیلوگرم کره

بی نظیر ترین ، گران ترین و گرانترین سیاره جغرافیایی جهان به وزن 38 پوند و قطر 66 سانتی متر آن است. دنیای جواهرات از طلای خالص به وزن 34 پوند ساخته شده است و یک پلاک 51366 قطعه جواهرات از جمله زمرد ، عطرها ، یاقوت و الماس ساخته شده است. تاکنون کسی نتوانسته قیمت این تزئینات را محاسبه کند و این اثر تاریخی در دوره قاجار در موزه ملی هنر کشور ما یک کالای خاص و منحصر به فرد به حساب می آید.

اولین اعتراض ناصرالدین شاه در مورد جواهرات عابر پیاده

سنگ قیمتی که بر روی هر چیزی گذاشته نشده است “جواهر” نامیده می شود. یعنی زمردها ، زمردها ، یاقوتها ، فیروزه ها و الماس گردنبند ، گردنبند و دستبند نبودند و دیگر وقت نداشتند تاج های سلطنتی و سایر موارد مهم روز خود را بپوشند. امروز ، هنگامی که وارد موزه ملی هنر می شوید ، دستبندهای بسیاری از این زیور آلات را که در ظروف کوچک و بزرگ پشت پنجره های مغازه قرار داده شده است ، پیدا خواهید کرد. به گفته آنها ، این زیور آلات مربوط به پسران بوده است ، در زمان سلطنت ناصرالدین شاه ، روایتی از فداکاری چهارم شاه قاجار! به همین دلیل است که او به صنعتگر ایران دستور داد کاری انجام دهد و از هر کاری که برای ساخت جواهرات در انبار استفاده کند ، استفاده کند. به همین دلیل ، در سال 1291 هجری شمسی ، جمعی از جواهرسازان ایرانی به سرپرستی زرونی مسیحیان ، معروف به ابراهیم زرگرباشی ، جواهرات خود را اختراع کردند و در ساخت آن بیش از 51000 زیور آلات استفاده کرد.

دریای زمرد ، قاره روم و تحت فشار قرار دارد

این منطقه جغرافیایی که سالها در موزه ملی موزه نگهداری می شود ، مانند سایر سیارات جغرافیایی ، دارای قاره ها ، اقیانوس ها ، دریاها و… است. تنها تفاوت این است که نقاط مختلف جهان در جواهرات پر زرق و برق در سراسر جهان نمایش داده می شود! به عنوان مثال ، آب روی تمام سیارات ، از جمله اقیانوس ها ، اقیانوس ها و اقیانوس ها ، شاخه ای است که به گفته مورخان ، بخش زیادی از زمردها در گنجینه ایران است. علاوه بر این ، قاره های جهان از جمله آسیا ، اروپا ، ایالات متحده ، آفریقا و اقیانوسیه و همچنین قطب جنوب با گردبادها و گردبادها ساخته شده اند. در آن مرحله ، الماس ها در سراسر قاره ها حرکت می کنند! همچنین استوا و دایره زودیاک (دایره الماس روی توپ) با الماس نشان داده شده است. گفته می شود در ساخت این دایره الماس از 244 الماس استفاده شده است که وزن آن بیش از 58 است! همچنین می خواهیم اضافه کنیم که در منطقه جغرافیایی زیبای ناصرالدین شاه نقشه های ایران ، انگلیس ، فرانسه ، بخش هایی از جنوب شرقی آسیا و جزیره ماداگاسکار با الماس مشخص شده اند. قسمتهای مرکزی و جنوبی قاره آفریقا نیز از یاقوت کبود ساخته شده است.

ما به خزانه ایران دعوت شدیم

در حال حاضر موزه ها به دلیل خطر coronavirus بسته هستند ، اما به محض افتتاح این موزه ، همه ما برای جمع آوری گنجینه های موزه ملی موزه دعوت شده ایم اگر دوست دارید جواهرات و جواهرات کره را در گنجینه ملی آن ببینید ، ممکن است از شنبه تا سه شنبه از ساعت 14 تا 17 در دسترس باشد. . هزینه بازدید از گنجینه های گرانبها گنجینه ملی از جمله اندازه جواهرات ، الماس های نور ، جواهرات نادر ، صلح ، تاج پهلوی ، تاج من کیانی و غیره این همچنین فواید دارد. اگر قصد بازدید از موزه ملی را بعد از پایان کرونا دارید ، بد نیست بدانید که این موزه در میدان امام خمینی ، خیابان فردوسی ، نه چندان دور از خیابان استانبول ، در جاده استانبول واقع شده است. گوشه کوچه بانک مرکزی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران. . همچنین به سوالات خود در شماره های 64463030 و 64463799 پاسخ دهید.

قدیمی ترین تصویر در زمینه جواهرات

تصاویر و فیلم هایی از دنیای جواهرات مورد علاقه شما وجود دارد ، تصاویر و فیلم هایی که می توانید با جزئیات تماشا کنید تا تمام جزئیات کار را در این محیط جغرافیایی جذاب پیدا کنید. اما یکی از قابل توجه ترین تصاویر در بخش جواهرات او عکس سیاه و سفید ناصرالدین شاه است که در کنار جواهرات خود ایستاده و سوغاتی خود را با وی گرفته است. این قدیمی ترین نقاشی در جهان برای طراحی جواهرات بیش از 140 سال پیش است.

جواهرات طلا در جواهرات او به یک کتاب تبدیل شدند

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که ارزش جواهرات وی در سال 2017 بسیار مهم است ، یکی از اعضای هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه دانشگاه اصفهان کتابی جامع و جامع درباره آن نوشت. . دکتر سيد مسعود سيد بنكدار درباره نگارش اين كتاب ، كه در مارس 1995 توسط رييس جمهور حسن روحاني چاپ شده و در بهار سال بعد توسط بانك مركزي منتشر شده است ، مي گويد: “من اين كتاب را نوشتم” گلدن گلوب جواهرات “زیرا این امر حاکمیت فصل است.” ناصری به دلیل تلاش دانشمندان و نخبگان علمی و فرهنگی به زیباترین و زیباترین جواهرات دنیا مشهور است. دوره ناصریت. “این کتاب شگفت انگیز ، که در سال 1397 توسط بانک مرکزی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شد ، در واقع جزئیات جواهرات مورد استفاده در این منطقه را تشریح می کند. تزئینات آنها

به نام شاه قاجار!

اگرچه این زمینه جغرافیایی به موقعیت جغرافیایی کشورهای مختلف توجه ندارد ، اما نمی توان موقعیت کشورها بر روی آن را آسان دانست ، اما منطقه جغرافیایی آن با هر سیاره دیگری در جهان متفاوت است. جهان است و نام آن بعد از شاه قاجار است! اگر از نزدیک به این سیاره جواهرات دقت کنید ، می توانید عناوین و عناوین ناصرالدین شاه را ببینید.

اسیر نادر شاه افشار ، نماینده شهر تهران

از زمان تأسیس کره به درخواست ناصرالدین شاه قاجار و در آن زمان تهران پایتخت ایران بود ، سازندگان انجمن جغرافیای کره سنگ های بزرگی را به نمایندگی از تهران انداخته اند و نماد آن ، کوه دماوند! تنها مکانی در جهان که در آن می توانید یاقوت معروف “Arung Zib” را پیدا کنید منطقه تهران است ، جایی که این گوهر معروف در آن ذکر شده است. گفته می شود این یاقوت زیبا و مشهور یکی از نگین های نادری است که نادرشاه افشار پس از مبارزات انتخاباتی خود در هند با خود به ایران آورد. در دنیای جواهرات ، کوه دماوند نیز با لباس های غول پیکر به نمایش در آمده است.

یک بنای تاریخی ، از صفویه تا قاجار

یکی از ویژگی های منحصر به فرد جواهرات کره ای این است که بناهای تاریخی بسیاری را در ایران پیدا خواهید کرد! تمام جواهرات به کار رفته در دنیای جواهرات جواهراتی است که در دوره صفویه جمع آوری شده است. هدیه ای که به پادشاهان محلی و فرمانروایان داده می شود و جنگ هایی را که توسط اعزامی مانند حمله نادر شاه افشار به هند و هند خریداری شده است به پادشاهی اهدا کرد. از گردشگران اروپایی و بازارهای هند ، امپراتوری عثمانی ، ایتالیا و فرانسه ، همه در این سیاره جواهرات قابل یافتن هستند.

یک گروه گرانبها از 5 سنگ قیمتی

بهترین چیز در موزه ملی موزه یک مدفوع 51 هزار و 366 پوند است که وزن آن 3 پوند و 656 گرم وزن است. اما نکته جالب در مورد دنیای جواهرات گرانترین جغرافیای آن در جهان است ، مجموعه ای از 5 سنگ قیمتی. الماس ، زمرد ، سنگهای قیمتی ، یاقوت کبود و سنگهای قیمتی برای ساخت جواهرات بسیار ارزشمند هستند.

به مجموعه های معروف جواهرات ملی نگاهی بیندازید

طلا ، عطر ، گلدوزی ، دزدان دریایی ، عطرها بیشتر در موزه جواهرات ملی نمایش داده می شوند که بسیاری از آنها در مواد مختلف نگهداری می شوند و بخش هایی از آن را حمل می کنند تاریخ و فرهنگ منطقه. این جواهرات علاوه بر زیبایی شگفت انگیز ، از صندوق های ملی نیز پشتیبانی می کنند که یکی از دلایل اهمیت آن بسیار مهم است.

در ادامه با موزه ملی تاریخ طبیعی بیشتر آشنا می شوید.

چوب صندل سبک

چوب صندل سبک

بزرگترین الماس صورتی در جهان 182 گونه وزن دارد و داستانهای زیادی درباره آن گفته می شود. یکی از جواهرات تاج کوروش بزرگ بر شمشیر افراسیاب گذاشته شد ، نادر شاه افشار آن را روی تاج خود گذاشت و سرانجام در زمان سلطنت ناصر الدین شاه ، در وسط یکی از طبل های سلطنتی و بعداً به عنوان سر وی. معمولاً

تاج کیانی

تاج کیانی

تاج کیانی تاجی بود که در مراسم آزار و شکنجه توسط پادشاه قاجار پوشیده شد. فتحعلی شاه قاجار دستور داد تاج تمام شود و با الماس ، یاقوت ، زمرد و مروارید آراسته شود. جالب اینجاست که تاج کیانی اولین تاج ساخته شده پس از امپراتوری ساسانیان است. زیرا پس از دوره ساسانیان و قبل از قاجار ، پادشاه به جای تاج ، كت یا كلاه پوشید.

تا جیک

تا جیک

یکی دیگر از موارد نادر موزه ملی جواهرات ، جواهرات نادر است. این جلیقه ، ساخته شده در قرن دوازدهم A.D. ، با الماس و زمرد تزئین شده است. وزن اصلی پهلوی 33 پوند و 19 آجیل وزن داشت و از جنس فوم جامد ، 5 آویز زمرد و یک الماس کوچک و بزرگ بود.

تختخواب گرد

تختخواب گرد

این تاج و تخت در سال 1216 هجری قمری توسط فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و از جواهرات موجود در خزانه استفاده کرد. در ابتدا به دلیل نقش خورشید در عرش به نام خورشید یا تخت جمشید خوانده می شد ، اما وقتی فتحعلی شاه با تاج التاج الدوله ازدواج کرد و تاج و تخت را به او داد ، تاج و تخت او تغییر یافت. -ووانجو

تاج پهلوی

تاج پهلوی

این تاج که تاجگذاری آن توسط رضاخان و محمدرضا پهلوی است ، در سال 1304 هجری قمری با 3،380 الماس ، 5 زمرد ، 2 یاقوت کبود و 368 مروارید ساخته شده است .این تاج کنگره چهارم است ، ساخته شده در شکل و تاج امپراتور ساسانی و وزن آن 2 پوند و 80 گرم در موزه ملی حفظ شده است.

کمربند طلا

کمربند طلا

یک مورد که در موزه موزه ملی به نمایش گذاشته می شود یک کمربند طلایی است که توسط ناصرالدین شاه قاجار پوشیده شده و از طلا و نقره ساخته شده است. این کمربند طلایی دارای یک نماد بزرگ زمرد با 176 کارت است که با 60 الماس و 145 الماس فلامنکو آراسته شده است. “طول کمربند طلای 119 سانتی متر است.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا