اجتماعی

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مختلف هشدار داد.

به گزارش شیمیشی سازمان هواشناسی با انتشار رنگ زرد گزارش شد: روز شنبه یکم اردیبهشت ماه در کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک، تگرگ و رعد و برق رخ داد. لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان، ارتفاعات استان های کردستان و کرماشان و یکشنبه (2 اردیبهشت) در اردبیل، آذربایجان شرقی، روژاوا. آذربایجان، قزوین، زنجان، کردستان، کرماشان، همدان، یزد، مرکز، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، اصفهان، شرق فارس، کوه های کرمان، تهران، مازندران، سمنان. و استان های گیلان پیش بینی می شود.

این وضعیت آب و هوای روز دوشنبه (3 اردیبهشت) در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کرماشان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری است. ، خوزستان. ، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، فارس و خراسان رضوی و سه شنبه (14 اردیبهشت) در آذربایجان شرقی، اردبیل، کرماشان، شمال کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم ، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمهال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق و شمال شرق خوزستان. ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دور از انتظار نیست.

این وضعیت جوی چهارشنبه (14 اردیبهشت) در استان های مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، دامنه ها و ارتفاعات البرز، تهران و گلستان، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و. بویر احمد سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان پیش بینی می شود.

احتمال آبگرفتگی جاده، احتمال جاری شدن آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، رانش زمین و کاهش دید به ویژه در جاده ها و مسیرهای کوهستانی، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال خسارت . از نهال ها، درختان و گیاهان ضعیف در این اقلیم باغ ها و مزارع وجود دارد.

احتیاط در سفرها به ویژه خارج از شهر، توقف در رودخانه ها و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از سواحل و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهستانی و تردد عشایر، آماده سازی ادارات اداری و امدادی و نظافت، افتتاح پل ها، زهکشی مسیل ها. و آبراه ها، آماده سازی لازم است برای حفاظت از محصولات کشاورزی و در کلیه فعالیت های کشاورزی دقت شود.

در این شرایط جوی خسارت به محصولات کشاورزی دور از دسترس نیست. سازمان هواشناسی از تکیه بر له شدن و ریزش برگ ها در اثر بارندگی، آبیاری مزارع بر اثر بارندگی و جلوگیری از به خواب رفتن مزارع، خشک شدن و پاکسازی مسیر آب باغ ها و مزارع بر اثر بارندگی دفاع کرده است. . صیفی جات، کنترل دما و رطوبت انبارها به دلیل افزایش رطوبت برای جلوگیری از آسیب بیماری های قارچی، تعطیلی انبارهای گلخانه در هنگام گرما و بارندگی، عدم استفاده از آب باران برای حیوانات، جلوگیری از ورود آب به سالن ها، نظافت، بررسی و کنترل دریچه ها توصیه می کند که ورودی و خروجی حوضچه ها وارد حوضچه نشود.

سازمان هواشناسی به دلیل وقوع جریان آب و طغیان رودخانه ها، کمبود کود در استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی و کمبود غذا به دلیل ابری بودن هوا در وسط دشت، جلوگیری از عبور باغ وحش ها و عشایر از ارتفاعات و انتقال حیوانات به پناهگاه در جاهایی که بارندگی می بارد، عدم ایستادن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در اثر بارندگی، ایزوله کردن و محافظت از زنبورها در برابر باران، رانندگی نکردن با ماشین آلات کشاورزی در مزارع، توصیه می شود به همه کشاورزان و دامداران نسبت به بارندگی توجه داشته باشند. شرایط بارانی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد اعلام کرد: در نواحی ساحلی و دریایی روزهای یکشنبه و دوشنبه (دوم و سوم اردیبهشت ماه) وزش باد با حداکثر سرعت 24 گره دریایی و ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر خواهد بود. از استان های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس، سه شنبه (14 اردیبهشت) در مناطق ساحلی و دریایی استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان و چهارشنبه (اردیبهشت) 5) در مناطق ساحلی و دریایی استان خوزستان و تنگه هرمز و مناطق غربی دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در حرکت کشتی های مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس نگهداری ماهی وجود دارد. بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، تردد دریایی به ویژه تردد قایق های سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی در مناطق آسیب دیده، ممنوعیت شنا، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های دریایی و دریایی و همچنین سکوهای نفتی و آماده سازی. برای آسیب های احتمالی در دستور کار است.

به گزارش شیمیشی، احتیاط رنگ زرد یعنی یک پدیده جوی ایجاد می شود که در رفت و آمد و انجام کارهای روزمره اختلال ایجاد می کند. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای رویارویی با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا