ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

تاثیر چاقی صورت روی پوست

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چطور می‌توان بدون افزایش وزن صورت خود را چاق کنید؟ حقیقت این است که هیچ دارو و غذای خاصی برای این که تنها روی صورت شما تاثیر بگذارد وجود ندارد. درواقع صورت شما زمانی چاق و پر می‌شود که تمام بخش‌های بدنتان کمی پرتر شود. به‌طور ژنتیکی برخی افراد صورت پرتر و برخی دیگر صورتی لاغرتر دارند. اما جالب است بدانید که روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به پر شدن صورت شما تا حد زیادی کمک کند. به‌طورکلی ماندگارترین روش چاقی صورت روشی است که به‌طور طبیعی صورت را چاق کند. در ادامه می‌توانید با چندین روش موثر برای چاقی صورت آشنا شوید.

روش چاق و سفت شدن صورت در یک هفته (3 ورزش 7 گیاه و 4 ماسک) - هنر فردی

ماساژ صورت

ماساژ صورت می‌تواند به تحریک جریان خون و تقویت عضلات صورت کمک کند. می‌توانید از روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل برای ماساژ صورت استفاده کنید. برای این کار باید مقداری روغن روی پوست بزنید و سپس با نوک انگشتان و با حرکات دایره‌ای گونه‌ها را ماساژ دهید. پوست خود را به سمت بالا و بیرون حرکت دهید. از فشار دادن پوست به سمت پایین اجتناب کنید، زیرا این کار موجب افتادگی پوست شما می‌شود. بهترین قیمت پودر جوانه گندم دکتر بیز را میتوانید در سایت ما ثبت کنید.

یوگای صورت

برای بهبود گردش خون در گونه‌های خود یوگای صورت را تمرین کنید. برای این کار باید دهان خود را کاملا باز کنید و لب‌های بالا و پایین خود را به سمت داخل حلقه کنید تا دندان‌های جلوی شما را بپوشانند. لب‌ها را روی دندان‌هایتان کشیده نگه دارید، گوشه‌های دهانتان را به سمت بیرون بکشید.

به آرامی فک خود را نیز به جلو ببرید. حدود 30 ثانیه در این حالت بمانید. در اطراف ماهیچه‌های گونه و ناحیه دهان خود احساس سفتی خواهید کرد. پس از اتمام کار، به حالت استراحت معمولی رها کنید. این تمرین را 5 بار در روز تکرار کنید.هنگام تمرین یوگای صورت، صاف بنشینید، قفسه سینه خود را باز کنید و شانه‌های خود را پایین بیاورید تا تنش در بدنتان آزاد شود.

نیشگون گرفتن گونه‌ها

گونه‌های خود را نیشگون بگیرید تا رنگ طبیعی گونه‌ها قرمز شود. از انگشت شست و اشاره خود استفاده کنید تا به آرامی قسمت گوشتی گونه‌های خود را فشار دهید. به آرامی اما سریع این کار را انجام دهید و هر گونه را حدود 10 بار نیشگون بگیرید. شاید نیشگون گرفتن گونه‌های شما را حجیم  نکند، اما این کار موجب افزایش خونرسانی به گونه‌های شما می‌شود و موجب خوش‌رنگ شدن گونه‌ها و جوان‌تر و پرتر به نظر رسیدن آن‌ها می‌گردد.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و متنوع می‌تواند به رشد و تقویت عضلات صورت کمک کند. در غذاهایی مانند ماهی، تخم مرغ، لبنیات، میوه‌ها و سبزیجات غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که می‌توانند به چاق شدن صورت کمک کنند.

استفاده از مرطوب‌کننده

صورت خود را مرطوب نگه دارید تا گونه‌هایتان نرم و آبرسانی شود. به‌طور روزانه از یک لوسیون صورت ملایم یا کرم مرطوب‌کننده روی گونه‌های خود استفاده کنید. بلافاصله بعد از هر بار دوش گرفتن و هر بار که صورت خود را می‌شویید، مرطوب‌کننده را روی پوست مرطوب بمالید. بگذارید به پوست شما نفوذ کند.

کرم نرم‌کننده حاوی گلیسیرین را امتحان کنید. این کرم‌ها به‌طور ویژه برای تسکین پوست‌های خشک و آسیب‌دیده فرموله شده‌اند. این روش از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند و ظاهری جوان، شاداب و پرتر به پوست می‌بخشد.

مصرف آب بیشتر

برای چاقی صورت در خانه بهتر است مصرف آب و مایعات خود را افزایش دهید. مصرف آب بیشتر می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند و در نتیجه باعث پر شدن صورت شود.

استفاده از ترکیب گلیسیرین و گلاب

برای ترمیم کلاژن سازی در صورت می‌توانید از گلیسیرین و گلاب استفاده کنید. 1/2 قاشق چای‌خوری گلاب را با 1 قاشق چای‌خوری گلیسیرین رقیق نشده ترکیب کنید. محلول را در یخچال نگهداری کنید و هر شب درست قبل از خواب روی پوست تمیز ماساژ دهید.

بگذارید یک شب بماند و صبح صورت خود را بشویید. بعد از حدود یک هفته، متوجه خواهید شد که پوست شما نرم‌تر و پرتر شده است. گلیسیرین پوست را هیدراته نگه می‌دارد و به ترمیم کلاژن آسیب‌دیده کمک می‌کند، درحالی‌که گلاب می‌تواند به آبرسانی و آرامش پوست تحریک‌شده یا خشک کمک کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا

از ژل آلوئه ورا برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست خود استفاده کنید. حدود30 دقیقه قبل از دوش گرفتن، ژل آلوئه ورا را مستقیماً روی گونه‌های خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا روی پوست بماند. می‌توانید ژل را به صورت خود بمالید و حدود 30 دقیقه بعد با آب گرم بشویید. این روند را هر روز تکرار کنید تا صورتتان نرم و حجیم شود.

از طرف دیگر، می‌توانید هر روز صبح یک لیوان (250 میلی‌لیتر) آب آلوئه ورا بنوشید. حدود یک ماه این کار را امتحان کنید و ببینید چه تغییری در رنگ پوست پر شدن پوستتان ایجاد می‌شود.ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلوئه ورا به کاهش التهاب کمک می‌کند و ممکن است به سفت شدن پوست افتادگی کمک کند.

ماساژ شیر و عسل روی پوست

برای چاقی صورت می‌توانید شیر و عسل را روی گونه‌های خود ماساژ دهید. برای تهیه یک ماسک صورت ارگانیک با شیر یا عسل باید 1 قاشق چای‌خوری شیر را با 1 قاشق چای‌خوری عسل طبیعی ترکیب کنید. این خمیر را روی گونه‌های خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس پوست خود را بشویید. این ماسک را یک بار در روز به مدت یک هفته امتحان کنید.

شیر پروتئین‌های مغذی را فراهم می‌کند و به تقویت سلول‌های پوست و ترمیم کلاژن کمک می‌کند. درنتیجه، پوست شما ممکن است بعد از ماسک صورت شیر و عسل سالم‌تر و حجیم‌تر به نظر برسد.  محصولات دکتر بیز را از کجا تهیه کنیم؟ می توانید از دکتر بیز که محصولات متفاوتی از جمله محصولات مراقبت از پوست لوازم آرایشی محصولات مراقبت از مو و خوراکی‌های درمانی در زیر شاخه‌های مختلف تولید می‌کند تهیه کنید.

استفاده از ماسک سیب

سیب را پوره کنید و آن را برای حدود 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. سیب سرشار از یک خمیر سیب درست کنید تا گونه‌هایتان حجیم شود. این میوه سرشار مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری است که به پر شدن و سلامت پوست شما کمک می‌کند. استفاده از ماسک سیب از آسیب بافتی و چین و چروک جلوگیری کند و کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند.

چاقی صورت با شیر خشک

شیر خشک ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی زیادی دارد. مصرف شیر خشک می‌تواند پوست را آبرسانی کند و به چاقی صورت نیز کمک کند. برای چاق شدن صورت با شیر خشک باید 2 قاشق غذاخوری شیر خشک را با 1 قاشق مرباخوری عسل و 1 لیوان شیر ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب مصرف کنید.

چاقی صورت با جوانه گندم

جوانه گندم مقدار ویتامین B و ویتامین E زیادی دارد. مصرف جوانه گندم می‌تواند به پر شدن صورت و جلوگیری از پیری پوست کمک کند و ظاهری جوان‌تر به پوست شما ببخشد.

چاقی صورت با ژله

یکی دیگر از راهکارهای موثر که بسیاری از افراد از آن برای چاق شدن صورت خود استفاده می‌کنند، مصرف ژله به صورت ناشتا است. ژله پوست را آبرسانی می‌کند و در چاقی صورت بسیار موثر است. بهتر است ژله را صبح‌ها و به صورت ناشتا مصرف کنید.

چاقی صورت با گلاب و سیب‌زمینی

برای چاقی صورت با گلاب باید یک سیب‌زمینی رنده شده را با مقداری گلاب ترکیب کنید. سپس این خمیر را برای 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. اگر پوست خشکی دارید پیشنهاد می‌شود از مقداری عسل نیز در این ماسک استفاده کنید.

تزریق چربی به پوست

تزریق چربی به صورت یکی دیگر از روش‌های چاقی صورت که می‌توانید برای پر شدن صورت خود انجام دهید. برای این کار پزشک مقداری چربی از نقاط دیگر بدن برمی‌دارند و به گونه‌ها تزریق می‌کند. طریقه مصرف سبوس چند غله دکتر بیز برای لاغری به این شکل است که نیم ساعت قبل ناهار داخل ماست مخلوط کرده و میل کنید.

تزریق فیلر و بوتاکس

برای حجیم کردن گونه‌های خود به روشی کم تهاجمی، تزریق‌های پوستی انجام دهید. اگر می‌خواهید حجم را به صورت خود بازگردانید تا با علائم پیری مقابله کنید می‌توانید از تزریق فیلر و بوتاکس استفاده کنید. در این روش چاقی صورت باید هر 6 ماه تا 1 سال دوباره تزریقات را تمدید کنید.

دکمه بازگشت به بالا