ترندهای کسب و کارعمومی

علت وصل نشدن تلویزیون شیائومی به وای فای

تا یک دهه قبل با این که کمپانی شیائومی فعالیت زیادی هم داشت و محصولاتی که تولید میکرد همه مطابق با تکنولوژی های به روز دنیا بود اینقدر هم شناخته شده نبود اما از زمانی که تصمیم گرفت گجت هایی را تولید کند که در همه آن ها هوش مصنوعی و هوشمندی به کار برده باشد اسمش حسابی بر سر زبان ها افتاد و دیگر هرکس به دنبال خرید یک وسیله الکترونیکی مانند موبایل ، تلویزیون ، مانیتور و … است اولین برندی که به ذهنش می آید شیائومی است . تلویزیون های هوشمند شیائومی مخصوصا در دو سال اخیر خیلی بر سر زبان ها افتاد و پرفروش بود اما گاهی دیده میشود که افراد برای اتصال به اینترنت با مشکل مواجه هستند و هرکار میکنند نمیتوانند به اینترنت متصل شوند . حال در این مطلب میخواهیم ببینیم که مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی چیست که گاهی اتصال آن برقرار نمیشود .

البته در مطالب قبلی وبسایت دلاوا در مورد مشکل اینترنت تلویزیون سامسونگ و مشکل اینترنت تلویزیون ال جی صحبت کرده بودیم که میتوانید مطالعه کنید و در آینده هم در مورد مشکل اینترنت سایر برند های تلویزیون صحبت خواهیم کرد . پس اگر شما هم در اتصال تلویزیون خود به اینترنت دچار مشکل هستید حتما در ادامه با ما همراه باشید .

مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی

خوب همانطور که گفتیم برخی اوقات دیده میشود که هرچقدر هم که تلاش میکنیم و راه های مختلف را امتحان میکنیم تلویزیون شیائومی باز هم به اینترنت متصل نمیشود . دلایل مختلفی میتواند در پس پرده این متصل نشدن وجود داشته باشد اما در حالت کلی همیشه بعد از یک بار خاموش و روشن کردن تلویزیون و یا مودم این مشکل برطرف میشد که به قول معروف میگوییم دچار هنگی شده اما گاهی هم دیده میشود که پس از ریستارت کردن مودم و تلویزیون باز هم مشکل اینترنت برطرف نمیشود . در این هنگام باید به دنبال علت اصلی مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی باشیم . اما در ابتدا همیشه ببینید که تلویزیون به وای فای یا مودم متصل نمیشود و یا این که تلویزیون به مودم وصل است اما به اینترنت متصل نمیشود و اینترنت آن کار نمیکند . این دو مقوله جدا از هم است . حال در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید .

چرا تلویزیون شیائومی به اینترنت وصل نمیشود ؟

شاید شما هم با مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی دست و پنجه نرم کنید اما آیا میدانید که چرا تلویزیون شیائومی به اینترنت وصل نمیشود ؟ این اتفاق میتواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه هر یک را تک به تک بررسی خواهیم کرد . اما همانطور که پیش از این هم گفتیم شما باید ابتدا متوجه شوید که مشکل اصلی در کجاست . تلویزیون شما به اینترنت متصل نمیشود و یا این که اینترنت شما کار نمیکند ؟ این دو مقوله جدا از هم هستند و باید به صورت جداگانه نیز بررسی شوند . این دو دلیل را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد اما برخی از دلایل که به عنوان دلایل عمومی مطرح می شوند را در این قسمت بررسی خواهیم کرد . این دلایل عبارتند از :

  • گاهی ممکن است خط تلفن شما به علت بدهی یا به علت خرابی خط قطع شده باشد . در این صورت شما نمیتوانید به اینترنت متصل شوید و یا اگر متصل شوید هم اینترنت تلویزیون شما کار نخواهد کرد .
  • پریز تلفن و پریز برقی که مودم به آن متصل است را چک کنید و با یک پریز دیگر هم چک کنید که یک وقت مشکل از آن ها نباشد .
  • مورد دیگری که حتما باید چک کنید این است که ببینید اتصالات سخت افزاری مانند کابل لن ، سیم تلفن ، سوکن تلویزیون و … نیز سالم باشد و اتصالی یا قطعی نداشته باشد .
  • فاصله مودم تا تلویزیون نباید بیشتر از 7 متر باشد . اگر این فاصله بیشتر باشد بدون شک در اتصال تلویزیون به اینترنت اختلال ایجاد خواهد شد .
  • دلیل دیگری که میتواند باعث ایجاد مشکل در اتصال به تلویزیون شود این است که ممکن است یک وسیله باعث ایجاد نویز یا اختلال در امواج وای فای شود مانند مانیتور ، پرینتر ، تلفن بی سیم و … برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید یک نویزگیر مخصوص تلفن بی سیم که قوی تر از نویزگیر های معمولی است در مسیر مودم وصل کنید .
  • این را چک کنید که چه مقدار از حجم سرویس اینترنت شما باقی مانده است چون گاهی متوجه نمیشویم که حجم تمام شده و مدام پی علت متصل نشدن تلویزیون به اینترنت هستیم .

این دلایل و هزاران دلیل دیگر میتوانند سبب شوند که تلویزیون شما به اینترنت متصل نشود . دلایلی که متداول تر است و ممکن است بیشتر باعث اختلال شود را در این قسمت بررسی کردیم اما در ادامه میخواهیم به صورت بنیادی و اساسی ببینیم مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی چیست ؟

خیلی از برند های تلویزیون موجود و در حال استفاده به دلیل نداشتن نمایندگی تعمیر تلویزیون در اصفهان ممکن است تعمیر مناسبی انجام نشود و شما مجبور شوید برای یک ایراد چندین بار هزینه کنید.

مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی : وای فای وصل است اما اینترنت متصل نمیشود

برای بررسی این که مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی چیست گفتیم که باید ببینیم تلویزیون به شبکه اینترنت وصل نمیشود یا وای فای وصل است اما اتصال اینترنت برقرار نمیشود . اگر مودم تلویزیون به وای فای وصل است که مشکل عموما سخت افزاری است و باید بررسی شود که علت آن چیت و در قسمت بعد میخواهیم این مورد را توضیح دهیم اما مشکل اساسی آنجاست که میبینیم وای فای وصل است و یا تلویزیون به مودم متصل شده و میبینیم که علامت وای فای متصل است اما نمیتوانیم از اینترنت استفاده کنیم و اینترنت وصل نمیشود . علت این مشکل چه میتواند باشد ؟ در این حالت ما بیشتر میگوییم که مشکلات نرم افزاری است و باید از طریق نرم افزاری این مشکل حل شود .

گاهی به دلیل این که سیستم عامل تلویزیون به روز نیست ممکن است اینترنت کار نکند و گاهی هم ممکن است به علت این که رمز اینترنت را اشتباه وارد کرده باشید اتصال برقرار نشود . البته گاهی پیش می آید که به دلیل به روز نبودن تاریخ و زمان در تلویزیون شما شاید تلویزیون به مودم متصل شود اما اینترنت کار نخواهد کرد . دلیل بعدی میتواند به علت اشتباه بودن لوکیشنی باشد که شما در تلویزیون مشخص کرده اید . اگر دقت کنید تمام دستگاه های دیجیتالی اعم از موبایل و تبلت و لبتاب و تلویزیون و کامپیوتر همگی در هنگام متصل شدن به اینترنت از شما سوال میپرسند که میخواهید موقعیت یاب شما روشن شود یا نه . اگر اجازه دهید که موقعیت یاب روشن شود خودش به صورت خودکار لوکیشین شما را ذخیره میکند اما اگر نگذارید معمولا به لوکیشین تولید کننده خود دستگاه بر میگردد تا روزی که شما به صورت دستی لوکیشین را درست کنید ..

زمانی که موقعیت مکانی تلویزیون اشتباه باشد در 90 درصد موارد اینترنت شما کار نخواهد کرد . چون موقعیت اینترنتی که ما استفاده میکنیم ایران است و لوکیشین شما مثلا در ترکیه و اینترنت شما در آنجا خدمات رسانی ندارد که بخواهد فعال باشد . مورد دیگری که ممکن است باعث مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی شود این است که احتمالا مک آدرس یا دی ان اس تلویزیون شما اشتباه است . در این حالت شما بهتر است که با نمایندگی فروش و تعمیرات تلویزیون شیائومی تماس بگیرید تا خودشان برای حل کردن این دو مشکل اخیر بیایند چون کار تخصصی است و اگر شما بلد نباشید که چگونه میتوان این کار را انجام داد بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد .

مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی : تلویزیون بعد از اتصال به اینترنت هنگ میکند

مورد دیگری که ممکن است باعث ایجاد مشکل اینترنت تلویزیون شیائومی شود این است که اتصال به مودم برقرار است و اینترنت هم کار میکند اما زمانی که میخواهید از تلویزیون استفاده کنید هنگ میکند . این مشکل نه ربطی به اتصالات مودم دارد ، نه مشکل از اینترنت شماست و نه مشکلات سخت افزاری . یعنی در واقع هیچ ارتباطی با اینترنت ندارد که شما بخواهید مشکل آن را برطرف کنید . این مشکل مربوط به مشکلات نرم افزاری خود تلویزیون است در این حالت شما چند راه حل دارید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد .

  • شما ابتدا باید ببینید زمانی که تلویزیون شما به اینترنت وصل نیست هم این مشکل هنگ کردن وجود دارد یا نه اگر هنوز هم این مشکل پابرجا بود مشکل از خود تلویزیون است .
  • گاهی برنامه هایی که نصب کرده اید نسخه آن ها با تلویزیون شما همخوانی ندارد . و در هنگام استفاده از تلویزیون باعث هنگ کردن میشوند و چون اکثر برنامه ها با اینترنت کار میکنند شما تصور میکنید این مشکل بابت اینترنت تلویزیون است .
  • اگر سیستم عامل تلویزیون شما قدیمی باشد نیز باعث ایجاد هنگ و لگ در تلویزیون میشود . سیستم عامل تلویزیون را به روز رسانی کنید احتمالا مشکل برطرف خواهد شد .
  • مورد بعدی که حتما باید بررسی کنید این است که نسخه برنامه های نصب شده بر روی تلویزیون با نسخه سیستم عامل شما همخوانی دارد ؟ بعضی اوقات شما برنامه ها را آپدیت میکنید اما توجه نمیکنید که هنوز سیستم عامل خود را به روز رسانی نکرده اید و همین باعث اختلال خواهد شد .
  • مورد بعدی این است که ممکن است حافظه داخلی تلویزیون شما پر باشد و به این علت هرکاری بخواهید با تلویزیون انجام دهید موجب ایجاد هنگی میشود .

حل کردن مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

احتمال دارد که مشکل وصل نشدن دستگاه شما به اینترنت چیز پیچیده‌ای نباشد و به‌سادگی حل شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مراجعه به تعمیرکار روش‌های زیر را آزمایش کنید.

شبکه اینترنت خود را بررسی مجدد کنید

ممکن است کابل اینترنت و یا شبکه وای فای شما با مشکل مواجه شده باشد. پس لازم است که ابتدا از درست کار کردن شبکه خود اطمینان حاصل کنید. سلامت شبکه اینترنت خود را با استفاده از دستگاه‌های دیگر آزمایش کنید و سرعت آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که فاصله مودم از تلویزیون نباید زیاد باشد زیرا فاصله زیاد کیفیت آنتن‌دهی را پایین می‌آورد. پس ممکن است مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت در اثر مشکلات شبکه باشد.

راه‌اندازی مجدد تلویزیون و مودم

بسیار اتفاق افتاده است که ریست تلویزیون  و مودم مشکل عدم اتصال به اینترنت را حل کرده است. با استفاده از این فرآیند می‌توان به احیای ارتباط‌ها پرداخت و حتی ارتباط‌های گسسته را بازیابی کرد. برای راه‌اندازی مجدد تلویزیون باید آن را از برق جدا کنید و حداقل 20 دقیقه منتظر بمانید. برای راه‌اندازی مجدد مودم نیز حداقل باید 10 دقیقه صبر کرد.

به‌روز‌رسانی تلویزیون را امتحان کنید

اگر به‌روز‌رسانی جدید تلویزیون شما آمده است، حتما آن را امتحان کنید زیرا اکثرا مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت را حل می‌کند. آپدیت کردن تلویزیون می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و عملکرد بهتری را برای دستگاه شما موجب شود.

به‌روز‌رسانی اکثرا باعث اضافه شدن یک سری قابلیت‌های جدید می‌شود و در بسیاری از موارد مشکل وصل نشدن تلویزیون به وای فای را نیز حل می‌کند. به‌روز‌رسانی را باید با در نظر گرفتن برند تلویزیون خود انجام دهید.

ممکن است علت مشکل ابزار‌هایی مانند فلش مموری باشد

ابزار‌هایی مانند فلش مموری و هارد که برای ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است علت مشکل عدم اتصال دستگاه به اینترنت باشند. این ابزار‌ها نباید همیشه به تلویزیون متصل بمانند و بعد از هر بار استفاده باید آن‌ها را جدا کرد. این توصیه‌ای جدی است که نباید آن را نادیده بگیرید زیرا بسیاری از تعمیرکاران باتجربه آن را مطرح می‌کنند.

زمان و ساعت تلویزیون خود را بررسی کنید

تنظیمات تلویزیون خود را بررسی کنید و از انتخاب منطقه صحیح زمانی اطمینان حاصل کنید. بسیار پیش آمده که تاریخ و زمان اشتباه عامل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت بوده است. تاریخ و زمان دستگاه به میلادی تغییر دهید.

شاید مشکل مک آدرس باعث عدم اتصال شود

احتمال دارد در تنظیمات مودم محدودیت مک آدرس اعمال شده باشد. با استفاده از هات اسپات گوشی خود سعی کنید به دستگاه تلویزیون متصل شوید. اگر اتصال برقرار شد، به احتمال زیاد مشکل از محدودیت مک آدرس است که باید با مراجعه به تنظیمات مودم این مشکل را حل کنید.

مشکل No Internet و راهکار مقابله با آن

گاهی اوقات در زمان وصل شدن تلویزیون به اینترنت علامت وای فای نشان داده می‌شود ولی عبارت No Internet نیز به چشم می‌خورد. در اینجا به احتمال زیاد مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت به آی پی ایران برمی‌گردد. لازم است که برای رفع این مشکل آی پی را عوض کرده و کشور دیگری را امتحان کنید. به احتمال زیاد چنین کاری مشکل دستگاه شما را حل خواهد کرد.

تنظیمات DNS را نیز بررسی کنید

اگر هیچ یک از موارد بالا مشکل شما را حل نکرد، به بررسی تنظیمات DNS دستگاه خود بپردازید و آن را به‌روز‌رسانی کنید. این کار در برند‌های مختلف به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. برای انجام این فرآیند لازم است که با در نظر گرفتن برند تلویزیون خود به جستجو در اینترنت بپردازید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

شبکه وای فای باید با تلویزیون شما سازگار باشد

گاهی مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت به سازگار نبودن شبکه وای فای با دستگاه شما برمی‌گردد. مثلا بعضی از مدل‌های تلویزیون فقط با شبکه‌های 2.4 گیگاهرتز سازگار هستند و با دیگر شبکه‌ها به مشکل برمی‌خورند. در صورتی که دستگاه تلویزیون شما با شبکه سازگار نباشد، تلویزیون به شبکه وصل نمی‌شود و یا اصلا شبکه قابل مشاهده نخواهد بود.

تقاضای سرویس کنید

اگر هیچ یک از موارد بالا مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت را حل نکردند، درخواست پشتیبانی کنید و به نمایندگی تعمیرات تلویزیون زنگ بزنید. در اینجاست که تعمیرکاران باید وارد شوند و مشکل را شناسایی کنند. نظر شما چیست؟ شما چه راه‌حل‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا