عمومی

بررسی میزان اهمیت اینورتر در هنگام خرید داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت انرژی لازم برای تولید هوای خنک از برق را دریافت می‌کند. در هنگام راه اندازی و روشن کردن دستگاه، جریان برق زیادی مصرف می‌کند. در حال حاضر، به دلیل مصرف بیش از حد برق در سراسر جهان، تولید کنندگان داکت اسپلیت ها از کیت‌های اینورتر در سیستم این نوع دستگاه‌ها برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده می‌کنند. اینورتر مورد استفاده در داکت اسپلیت ها جریان برق بسیار کمی هنگام شروع کار مصرف می‌کند.

اینورتر جریان مورد نیاز دستگاه را با گذشت زمان افزایش می‌دهد و پس از مدت زمانی خاص که دمای محیط به دمای مطلوب و مورد نیاز می‌رسد، به ترتیب میزان مصرف برق کاهش می‌یابد و متناسب با ظرفیت مورد نیاز، برق مصرف می‌کند و همین چرخه از این طریق ادامه می‌یابد.

خرید داکت اسپلیت مجهز به سیستم اینورتر نیز به سرعتهای متغیر گفته می‌شود که در مصرف انرژی حدود 60٪ صرفه جویی می‌کند. داکت اسپلیت های معمولی با یا بدون اینورتر برطرف شده و میزان مصرف فعلی به طور یکنواخت مصرف می‌شود.

نوع کمپرسور در خرید داکت اسپلیت

در خرید داکت اسپلیت یکی از مؤلفه‌های اصلی و مهم، کمپرسور آن است. این قطعه بسیار مهم است و در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. کمپرسورهای مورد استفاده در انواع داکت اسپلیت با توجه به ظرفیت و کاربردهای این سیستم تهویه مطبوع، پیمایش و چرخش دارند. کمپرسور پیمایش به طور گسترده در مناطقی با آب و هوای گرمسیری و معتدل استفاده می‌شود و نوع دوار برای مناطق معتدل و مرطوب توصیه می‌شود.

با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی محل زندگی و انتخاب کمپرسور مناسب، می‌توانیم بیشترین بازده را از داکت اسپلیت خریداری شده از سایت هدف داشته باشیم. نوع برد بنزین مورد استفاده در کمپرسور داکت اسپلیت R22 و R410 با محیط سازگار است.

میزان صدای داکت اسپلیت

در داخل سیستم تهویه مطبوع و واحد داخلی داکت اسپلیت، یک الکتروفن نصب شده است که هوای ایجاد شده را به مجاری هدایت می‌کند. با روشن بودن دستگاه، این الکتروفن شروع به کار می‌کند و در حین کار سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند. به دلیل قرار گیری سیستم تهویه هوا، در داخل سقف ساختمان باعث ناراحتی ساکنان می‌شود. با رعایت نکاتی می‌توان حجم صدای داکت اسپلیت را به حداقل رساند.

در صورت امکان، تهویه هوا داکت باید دور از اتاق خوابها، سالن‌های استراحت، پذیرایی و سایر مکانهایی که ساکنین در آن استراحت و اقامت دارند نصب شود. نکته دیگر در اینجا که باعث کاهش سر و صدای داکت اسپلیت می‌شود، استفاده از کانال‌های با اندازه استاندارد برای از بین بردن سر و صدای آزار دهنده و همچنین دریچه‌هایی است که در ظرفیت دمیدن داکت اسپلیت متناسب هستند، هنگام مجرای انتقال تهویه مطبوع.

استفاده از مجاری انعطاف پذیر که دارای سطح مقطع گرد بوده و انعطاف پذیری این نوع مجرای باعث می‌شود مجرای شکافته هنگام کار و دمیدن هوا با کمترین میزان سر و صدا و بدون ایجاد مزاحمت هوا برای ساکنان مطلوب باشد. فناوری دیگری که در این سیستم مورد استفاده قرار گرفته است و بسیاری از تولید کنندگان به برخی از داکت اسپلیت آن توجه کرده و از آن استفاده کرده‌اند، استفاده از کنترلر دی جی است. با استفاده از کنترلر DJ سرعت تقسیم مجرای فن را تنظیم می‌کند.

 

منبع مقاله:

https://tasisat.com/product-category/cooling/duct-spilit/

دکمه بازگشت به بالا