از مهدکودک سگ‌های خانگی تا روانشناس سگ‌های افسرده!

انسان گرایی حیوانات خانگی و یکسان سازی هر محیط انسانی برای حیوانات خانگی هر ساله وارد مرحله جدیدی می شود، بنابراین اکنون به نظر می رسد که این انسان گرایی تنها برای کسب درآمد جدید از این پدیده وارداتی است.

ایسناپلاس – لیلا شکیب آنلاین:نگهداری از حیوانات خانگی در خانه مربوط به دیروز و امروز نیست. از قدیم الایام در جوامع بشری نگهداری از حیوانات مرسوم بوده است. اما در چند سال اخیر این موضوع از نظر نگاه و تحلیل دستخوش تغییرات جدی شده است. در گذشته مردم فقط برای رفع نیازهای خود از قبیل نگهبانی، تامین امنیت و غذا از حیوانات اهلی نگهداری می کردند، اما امروزه به نظر می رسد نگاه کلی به نگهداری از حیوانات به خصوص در زندگی شهری بسیار تغییر کرده است و مردم برای این حفاظت اهدافی را دنبال می کنند. . در برخی موارد نیازهای مادی افراد برای نگهداری حیوانات اصلاً مهم نیست و حیوان فقط بخشی از نیازهای معنوی صاحب خود را برآورده می کند.

خط تولید مشاغل جدید حیوانات خانگی

ممکن است در مورد مشاغل جدید مرتبط با حیوانات خانگی شنیده باشید. مشاغلی مانند: مزون لباس حیوانات خانگی، زمین بازی برای این حیوانات، باشگاه ورزشی، آتلیه عکاسی یا حتی روانشناس حیوانات! این مشاغل به ویژه در شهرهای بزرگ و با کمک تبلیغات آنلاین در بین صاحبان حیوانات خانگی محبوب هستند. تعداد افرادی که در مورد آنها صحبت می کنند در حال افزایش است و آنها به شرکت های سودآور برای صاحبان خود تبدیل شده اند. به شعبه ای از هر کدام در تهران سر زدیم تا از جزییات کارشان مطلع شویم.

از مهد کودک سگ های خانگی گرفته تا روانشناس برای سگ های افسرده!

“چی بپوشم” در هاپوی!

فعالیت این مزون در ابتدا از یکی از شبکه های اجتماعی آغاز شد. اما الان یک شعبه خرید شخصی هم دارند. چندین خانم موسس و مدیر آن هستند، کار اصلی آنها دوخت لباس های مختلف برای سگ، گربه و سایر حیوانات است. لباس‌های ورزشی، لباس‌های غیررسمی و حتی لباس‌های حیوانات خانگی و سایر لباس‌های رسمی در اینجا دوخته می‌شوند و چندین رگاتا برای حیوانات خانگی مختلف در اطراف وجود دارد. لباس های فصل گرم و سرد از هم جدا شده اند، مواد و رنگ های متنوعی دارد و در نگاه اول لباس ها شبیه لباس های بچه گانه است. مدیر فروش توضیح می دهد: ما در اینجا لباس های آماده برای حیوانات خانگی داریم، سفارش های سفارشی هم می پذیریم. او جدول راهنمای اندازه گیری را در اختیار ما قرار می دهد و تاکید می کند که توضیحات کاملی در مورد آن در صفحه مجازی خود دارد. سپس افزود: در فصل سرما فروش ما افزایش می یابد و معمولا تعداد مشتریان خانم برای ما بیشتر از مشتریان مرد است. پرفروش ترین اقلام ما لباس سگ است. من خودم حیوان خانگی ندارم، اما همانطور که می بینید، مراقبت از ظاهر سگ ها از دیگر حیوانات جالب تر و مهم تر است. این روزها دستور خیاطی حیوانات خانگی و صاحبان آنها نیز وجود دارد، این سبک لباس بیشتر برای مهمانی ها و جشن های تولد است که صاحبان حیوانات دوست دارند همان لباس ها را بپوشند و حیوانات خانگی آنها زیبا و مرتب به نظر می رسند. البته گاهی اوقات مناسبت خاصی برای حیوان خانگی شما وجود دارد، مانند جشن تولد یا سالگرد نگهداری از حیوانات. در این مراسم صاحبان حیوانات نسبت به گونه های حیوانات حساس تر هستند و ما این مدل ها را برای آنها آماده می کنیم» سپس لباس و کراوات و پیراهنی را که شبیه دخترانشان می کنند را در مقابل راوی نشان می دهد. پسرها از هم جدا می شوند قیمت لباس ها بر اساس آن سایز و جنس متفاوت است و از دویست هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است و از او می پرسیم که چگونه حیوانات را لباس بپوشانیم و او با لبخند پاسخ می دهد: گربه ها سخت تر از این هستند. سگ ها در این زمینه مقاومت نمی کنند. گاهی پیش می آید که صاحبش دیوانه است و آنها را نپوشیده است. اصلا.”

از مهد کودک سگ های خانگی گرفته تا روانشناس برای سگ های افسرده!

به مهد کودک توله سگ خوش آمدید!

در یکی از خلوت ترین و زیباترین نقاط شمال تهران به ویلا رفتیم که طبق هماهنگی و قرار قبلی بود؛ این خانه که حدود 1000 متر مربع مساحت دارد، دارای حیاط روباز و در وسط آن درختی است، یک طرف حیاط ساختمانی دو طبقه و در طرف دیگر سوئیت کوچکی قرار دارد. جایی که دفتر موسسه و ورودی موسسه از اینجاست. در این راهروی ورودی، خانمی جوان و شاداب پشت میز می نشیند و با مهربانی از حیوان استقبال و تحویل می دهد. پس از آن بسته به نوع حیوان اقدامات خاصی برای آن محاسبه می شود. در داخل ساختمان در انتهای حیاط حدود پنج اتاق وجود دارد که یکی از آنها دفتر اتوبوس است. چهار مورد دیگر محل استراحت حیوانات و اتاق بازی است.

همچنین داخل حیاط وسایل بازی مانند تاب و سرسره وجود دارد که چند سگ روی آن می دوند. قیمت ها را از خانم پشت میز می پرسیم که او اینگونه پاسخ می دهد: «قیمت نگهداری از این حیوانات با توجه به نوع حیوان و مراقبتی که صاحب آن انتخاب می کند بین 100 تا 300 هزار تومان در ساعت است. مشتریان باید نیمی از پول را پیش پرداخت کنند و شناسنامه را واریز کنند» و سپس توضیح می‌دهد که: «کارت شناسایی را دریافت می‌کنیم زیرا بارها صاحب حیوان پولی پرداخت نکرده است. بیا دنبال حیوانش و ما فرض کردیم که دیگر نمی توانیم، او آن را نداشت، اما نمی خواست آن را به خدا بسپاریم! به همین دلیل به ما اعتماد کردند. اما ما نمی توانیم تمام وقت حیوانات خانگی داشته باشیم و برای ما مقرون به صرفه نیست.» یکی دیگر از مواردی که به دلیل نداشتن وقت قبلی اجازه ورود به آن را نداشتیم، مجموعه ورزشی سگ در این مجموعه بود: یک استخر شنا. ورزشگاه

از مهد کودک سگ های خانگی گرفته تا روانشناس برای سگ های افسرده!

باشگاهی که سگ های خانگی را با ماساژ خوشحال می کند!

ماساژ مخصوص سگ های خانگی است و بسته به نوع فعالیت انتخابی، قیمت ساعتی استفاده از آنها متفاوت است. دامپزشک ویژه نیز برای بازدید حیوانات در یکی از اتاق های این مجموعه دائما در دسترس است. او سلامت جسمانی حیوانات را بررسی می کند و در صورت لزوم دارو یا پودرهای تقویت کننده تجویز می کند. اتفاقا با یکی از مشتریان صحبت کردیم، خانمی میانسال که هفته ای یک بار سگ خود را به این مرکز می آورد تا از سلامت جسمانی خود اطمینان حاصل کند و برای سگش تفریح ​​و تنوع ایجاد کند. او می‌گوید: «سگ‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی حساسیت بیشتری نسبت به حضور در داخل خانه دارند و زمانی که زمان زیادی را در داخل خانه می‌گذرانند، دچار مشکلات رفتاری مانند ضربه زدن به در و دیوار می‌شوند.» او پس از تحویل سگ به نگهبان مجتمع از خدمات آنها تشکر می کند و می گوید از اینکه مجتمع بعد از کرونا دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است بسیار خوشحال است و خیالش راحت است زیرا حیوان خانگی اش در اینجا به تفریح ​​می پردازد. قیمت این مجموعه بسیار بالاتر از سایر مراکز خدمات حیوانات است و بدیهی است کسانی که به آن مراجعه می کنند سطح مالی بالایی دارند. داخل مجموعه یک آتلیه عکاسی از حیوانات خانگی و یک فروشگاه حیوانات خانگی وجود دارد که به گفته بانوی مورد نظر کامل ترین طیف محصولات را در بین تمام فروشگاه های حیوانات خانگی در سطح شهر دارد.

از مهد کودک سگ های خانگی گرفته تا روانشناس برای سگ های افسرده!

کلینیک روانشناسی برای سگ های افسرده; بفرمایید؟

اگرچه روانشناسی حیوانات نسبت به سه مورد قبلی کمتر رایج است و احتمالاً برای بسیاری از افراد شناخته شده نیست، اما این پدیده ای است که در حال حاضر وجود دارد، بسیاری از افراد به آن مراجعه می کنند و آن را به دیگرانی که حیوانات خانگی دارند توصیه می کنند. خانمی که در مطب یکی از این روانشناسان حضور داشت، توضیح داد که سگ من در طول روز فعالیت چندانی نداشته است، اغلب آرام می نشیند، یکی از دوستانم مرا به اینجا معرفی کرد و وقتی سگم را آوردم او را فرستاد. چند ساعتی با بازی مشاوره گرفت، تشخیص تخصصی اینجا افسردگی فصلی بود که میگفت بعضی وقتا حیوانات هم ازش رنج میبرن یه سری توصیه بهم کرد که سعی کردم رعایت کنم و الان یک ماه وقت دارم هر هفته یک ساعت به اینجا سر بزنید و کارشناسان اینجا با حیوان خانگی من به قیمت ساعتی سیصد هزار تومان بازی های حرفه ای انجام می دهند. به او کمک کنید تا از افسردگی خلاص شود.”

این مشاغل جدید که با حیوانات خانگی تأسیس شده و در شهرهای مختلف افزایش می یابد، علاوه بر رفع برخی نیازهای صاحبان حیوانات خانگی، گاهی نیازهای جدیدی را نیز برای کسب سود بیشتر ایجاد می کند. امروزه در روابط بین صاحبان حیوانات و صاحبان این مشاغل و در ادبیات آنها درباره حیوانات شاهد نوعی انسان گرایی حیوانات هستیم. مثلاً آنها را با کلماتی مانند «پسرم یا دخترم» خطاب می کنند و نیازهای انسانی آنها را در نظر می گیرند. با تمام این اوصاف، شاهد نوعی دگرگونی در نگاه قبلی به دامپروری هستیم. بنابراین، با توجه به هزینه و زمان صرف شده برای حیوانات خانگی، به نظر می رسد برخلاف گذشته، اکنون در این پدیده، مردم در خدمت رفع نیازهای حیوانات و بالعکس نیازهای معنوی خود از طریق آنها هستند. با این تفاوت که ممکن است از حیوانی که انسان می بینند نظر مساعدی دریافت کنند و این ممکن است آنها را از این سبک زندگی باز دارد و در رفع نیازهای روحی و عاطفی خود با مشکلات بیشتری مواجه شوند. بدون اطلاع آنها، این فروشگاه ها و مشاغل جدید فقط یک بازار جدید هستند، نه مکانی که به آنها کمک کند زندگی بهتری با حیوان خانگی خود داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا