۶ راهکار برای مهار میل مصرف شیرینی و شکر

شکر و نمک که عامل شیرینی و شوری غذا هستند، دو ماده غذایی هستند که مصرف زیاد آنها می تواند عواقب جبران ناپذیری برای سلامتی به همراه داشته باشد. اما به دلیل عادات مزه ای، ترک نوشیدن آنها آسان نیست و در ابتدا تغییرات کوچک و ساده ای در رژیم غذایی لازم است.

به گزارش خبر شیمیشیخلاص شدن از شر قند زمان بر است و تلاش برای ترک ناگهانی این ماده غذایی می تواند باعث اضطراب شود. اضطراب باعث افزایش قند خون می شود و تلاش فرد برای ترک قند خنثی می شود. برای کنار گذاشتن شکر یا کاهش مصرف آن، باید برخی عادات سالم را به سبک زندگی خود اضافه کنید.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، ۶ راه برای جلوگیری از دیابت عبارتند از:

آب بنوشید: میل شدید به مصرف شکر و غذاهای شیرین می تواند نشانه ناتوانی جنسی باشد. بنابراین قبل از اینکه به سراغ شکر بروید، یک لیوان آب بنوشید و منتظر بمانید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. مطمئن باشید میل شما به مصرف این ماده غذایی تا حد زیادی کاهش می یابد.

با نام های مختلف شکر آشنا شوید: قندها با نام های مختلفی در بسته بندی مواد غذایی درج شده است. برخی از این نام ها عبارتند از گلوکز، فروکتوز، دکستروز و غیره. بدتر از همه، شکر در غذاهایی یافت می شود که به آنها فکر نمی کنید. سس باربیکیو، سس پاستا، سس سالاد، لوبیا پخته و غیره حاوی شکر هستند. قبل از افزودن برچسب های مواد غذایی به سبد خرید خود، عادت کنید که برچسب های مواد غذایی را بخوانید.

_ خوب بخوابی: زمانی که خسته هستید، بدن شما به انرژی بیشتری نیاز دارد و بیشتر هوس خوردن غذاهای شیرین خواهید کرد. این تمایل معمولاً به دلیل دیر خوابیدن یا زود بیدار شدن است. کارشناسان توصیه می کنند که حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابید. اگر به دلیل خستگی احساس گرسنگی می کنید و نیاز به غذا دارید، یک میان وعده کوچک بدون شکر بخورید.

راه رفتن: با افزایش فعالیت بدنی، انرژی بیشتر، کاهش استرس و کاهش سطح قند خون را تجربه خواهید کرد. کارشناسان توصیه می کنند 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید. می توانید با 10 دقیقه پیاده روی در روز شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. با افزایش فعالیت بدنی، میل شما به غذاهای سالم افزایش می یابد.

پروتئین بخورید: خوردن پروتئین راهی آسان برای کاهش میل به شکر است. پروتئین مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد و کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده کمتری میل خواهید کرد. غذاهایی مانند مرغ، تخم مرغ، آجیل و میوه هایی مانند لوبیا، عدس و عدس و همچنین ماست کم چرب منابع خوبی از پروتئین هستند.

کمتر قهوه می نوشندقهوه ادرار آور است و سطح آب بدن را کاهش می دهد. کم آبی یکی از دلایل اصلی نوسانات قند خون است. اگر به شکر علاقه دارید، سعی کنید قهوه خود را به یک فنجان در روز محدود کنید و چای سبز بیشتری بنوشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا