یک استعفا و چهار نکته

این چند نکته را در مورد تفاوت کریمی با تراکتور بخوانید.

به گزارش شیمیشی، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: پس از رضا مهاجری که در کمال تعجب از سمت پدیده مشهد استعفا داد، به عنوان دومین مربی اخراجی این هفته لیگ بیست و یکم شناخته شد. او فیروز کریمی است. سرمربی سابق تراکتورسازی تبریز که از ابتدای فصل هدایت تراکتورسازی تبریز را برعهده داشت اما با متحمل شدن سه شکست در 4 بازی از سمت خود استعفا داد در گفت و گو با سایت باشگاه. او پس از شکست دو بر صفر تیمش در خانه مقابل پیکان این تصمیم را گرفت. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. به هر حال تراکتورسازی حالا باید به دنبال مربی جدید باشد و گفته می شود مهدی رحمتی و جواد نکونام دو گزینه اصلی مدیران باشگاه هستند. چند نکته درباره جدایی کریمی بخوانید.

یک- کریمی یک شبه از هدایت تراکتورسازی استعفا داد اما هیچ نشانه ای از پایان دادن به همکاری ادبی قبل و بعد از بازی اش دیده نمی شود. این مربی پس از شکست از پیکان از دو بازیکن تیمش، بازی محمدرضا اکسبری و سامان نریمان جهان انتقاد کرد. جالب ترین نکته اما مربوط به مصاحبه قبل از بازی با آقای فیروز است. وی گفت: بعد از بازی با پیکان تیمی را تحویل می دهم که تبریزی ها از آن لذت ببرند. طبیعتا هیچ نشانی از تصمیم به بازنشستگی در این ادبیات وجود ندارد اما در اتفاقی عجیب کریمی ساعاتی پس از سومین شکست تیمش استعفا داد.

دو- در لیگ بیست و یکم این تغییر اصلی تراکتورسازی نیست. این تیم در یک اتفاق شگفت انگیز پیش از شروع مسابقات این فصل نیز شاهد تغییر کادر فنی بود. در آن زمان فراز کمالوند به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد و با شور و شوق و وعده های رنگارنگ سخنرانی کرد و سپس بدون انجام بازی و تمرین تیم را ترک کرد. بد نیست بخشی از قول و قرارهای کمالوند را بخوانید: «بی ترس و با حمایت تماشاگران به عنوان قهرمان به تراکتور آمدم. این تیم در لیگ برتر به سراغ من آمد و با من قهرمان لیگ برتر خواهد شد.»

سه- این در حالی است که تراکتورسازی از برکناری سرمربی لیگ دومی امسال لیگ که فصل گذشته در ردیف اول بود و نفر اول لیگ برتر را اخراج کرد، خبر داده است. در آن زمان الیرضا منصوریان پس از پنج هفته و تنها یک پیروزی برکنار شد. منصوریان بابت این موضوع از مدیران تراکتورسازی شکایت کردند و دو میلیارد تومان غرامت دریافت کردند. یعنی حضور او در هر بازی 400 میلیون برای تیم تبریزی هزینه داشته است! اما در این فصل سد تحمل مدیران تراکتورسازی پایین آمده و مربی یک هفته پیش مربی خود را عوض کرد. البته اگر کریمی واقعاً استعفا دهد طبیعتاً حقش تضییع می شود.

چهار- محمدرضا زنوزی در خرداد 97 رسماً مالک باشگاه تراکتورسازی شد و اکنون نزدیک به 30 ماه است که مالک کل تیم تبریزی است. او در این مدت رکورد شگفت انگیزی در زمینه همکاری با مربیان و مدیران مختلف به ثبت رسانده است. فیروز کریمی دوازدهمین مربی تراکتورسازی در دوره زنوزی بود و قائم مقام او طبیعتا سیزدهمین مربی تراکتورسازی در این سی ماه خواهد بود! علاوه بر این، زنوزی تاکنون با شش مدیر مختلف در باشگاه کار کرده است که این نیز یک رکورد شگفت انگیز است. تیم تبریز در این مدت بیش از هر چیز قربانی بی ثباتی شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا