گازپروم‌نفت: کاهش تولید نفت روسیه به توازن بازار کمک می‌کند

الکساندر دیوکوف، مدیر شرکت نفت گازپروم نفت گفت: تصمیم روسیه برای کاهش 500 هزار بشکه ای تولید نفت در ماه مارس به تعادل بازار جهانی نفت که در حال حاضر از مازاد عرضه رنج می برد، کمک می کند.

به گزارش شیمیشی، بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، دیوکوف در جمع خبرنگاران گفت: اکنون بازار دچار افراط شده است. بنابراین تصمیم دولت روسیه برای کاهش عرضه با هدف متعادل کردن مجدد آن اتخاذ می شود.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در ابتدای فوریه اعلام کرد که روسیه که یکی از اعضای اوپک پلاس است، به دلیل تحریم های کشورهای غربی و محدودیت قیمت فروش نفت، به طور داوطلبانه تولید نفت خود را در ماه مارس 500 هزار بشکه در روز کاهش می دهد. روغن آن خواهد داد

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش فوریه بازار نفت خود اعلام کرد که کاهش تولید روسیه ممکن است نشانه‌ای از این باشد که مسکو در تلاش برای فروش همه بشکه‌های نفت خود یا تلاش برای افزایش قیمت نفت است.

تلاش‌ها برای افزایش قیمت نفت تاکنون ناموفق بوده است، زیرا قیمت‌ها در ماه فوریه تحت فشار نزولی قرار گرفتند و از ترس اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ‌های بهره را بالاتر و طولانی‌تر برای مبارزه با تورم سرسخت افزایش دهد، قرار گرفت.

دیوکوف به خبرنگاران گفت: قیمت نفت در سال جاری تغییر خواهد کرد و ممکن است بین 80 تا 110 دلار در هر بشکه فروخته شود. از یک سو مازاد عرضه در بازار وجود دارد، اما از سوی دیگر نفت و فرآورده های نفتی روسیه به بازارهای جدید منتقل شده و این امر منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل و انعکاس آن در قیمت ها شده است.

مدیر گازپروم نفت گفت: این یکی از نتایج فشار تحریم ها بر روسیه است و گفت: نوسانات بازار بالا خواهد بود اما ابزارهایی برای کنترل نوسانات به ویژه از سوی گروه اوپک پلاس وجود خواهد داشت. اوپک پلاس یکی از مکانیسم های اصلی است که می تواند نوسانات بازار را کاهش دهد. زمان مشخص خواهد کرد، اما اوپک پلاس ثابت کرده است که یک ابزار موثر است.

به گزارش اویل پرایس، بلافاصله پس از اعلام روسیه مبنی بر کاهش تولید نفت در ماه آینده، اوپک پلاس اعلام کرد که این گروه قصد تغییر اهداف تولید نفت خود را ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا