کوهنوردان پایان این هفته به ارتفاعات پایتخت نروند

آفتاب نیوز:

حامد یزدی آنلاین بعدازظهر امروز چهارشنبه نسبت به حرکت سامانه بارشی در نواحی شمالی و غربی و افزایش سرعت وزش باد در نواحی جنوبی و غربی و ارتفاعات از فردا پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه هشدار داد. بهمن تا بامداد یکشنبه 15 بهمن ماه اعلام کرده است: بر اساس این پیش بینی آخر هفته در مناطق کوهستانی بارش باران، طوفان و مه رخ می دهد.

یزدی آنلاین گفت: بر اساس فعالیت سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته، لغزندگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در محورهای شمالی با مه گرفتگی و محدودیت دید دور از انتظار است و به همه رانندگان و مسافران توصیه می شود از تردد خودداری کنند. در گردنه های پوشیده از برف و در صورت لزوم با احتیاط به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران همچنین نسبت به احتمال بارش برف، وزش باد شدید و برف در ارتفاعات هشدار داد و گفت: مدیریت بحران اکیداً از کوهنوردان درخواست می کند در دو روز آخر هفته از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش 4 تا 6 درجه ای دما، به همه شهروندان توصیه می شود برای جلوگیری از یخ زدگی برخی ساختمان ها و لوله های آب اقدامات لازم را انجام دهند.

یزدی آنلاین همچنین به لزوم مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: مردم عزیز با تنظیم دمای محیط و پوشیدن لباس گرم و عایق کاری در و پنجره می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی و در این زمینه صرفه جویی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بابیان اینکه بر اساس اطلاعیه هواشناسی از عصر روز پنجشنبه 12 بهمن لغایت بامداد یکشنبه 15 بهمن با افزایش سرعت باد مواجه می شوم. . برای همه مردم و افرادی که از تابلوهای تبلیغاتی، ساختمان های پیش ساخته و چسب دار، داربست و گلخانه بهره مند هستند، می خواهیم بر قدرت این موارد تاکید کنیم و مردم از پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک خودداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا