چرا بعضی‌ها هرچی می‌خورند، چاق نمی‌شوند؟

آفتاب نیوز:

چاقی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. علل موثر چاقی متفاوت است، اما مهم ترین آنها غذا و رژیم غذایی فرد است. همانطور که همه می دانیم پرخوری و استفاده از غذاهای ناسالم و عادات غذایی نامناسب منجر به افزایش وزن می شود، اما شاید تا به حال افرادی را دیده باشید که هر چه می خورند چاق نمی شوند و می توانند بدون نگرانی آنچه را که می خواهند بخورند، اما دلیل آن چیست؟ ?

چرا برخی افراد چاق نمی شوند؟ ژن یا متابولیسم بدن؟

تحقیقات نشان داده است که دلیل لاغری برخی افراد در ژن آنهاست، بنابراین این افراد می توانند بدون ورزش و رژیم غذایی خاص لاغر بمانند.

دانشمندان برای اینکه بفهمند چرا برخی افراد به طور طبیعی بدون انجام ورزش لاغر هستند، شرکت کنندگانی را انتخاب کردند که در دهه 40 خود بودند و در تمام عمر خود لاغر بودند.

محققان نمونه های بزاق این افراد را توالی یابی کردند، سپس آنها را با بیش از 10000 نفر با وزن متوسط ​​و حدود 20000 نفر که به شدت چاق بودند مقایسه کردند.

مطالعات نشان داده است که این افراد مجموعه ای از ژن ها را دارند که متابولیسم آنها را سرعت می بخشد یا به آنها کمک می کند تا به سرعت چربی بسوزانند، یعنی آنچه توسط این افراد خورده می شود با این متابولیسم بالا به سرعت می سوزد.

این ژن در بیش از 1600 فرد لاغر اما سالم یافت شد که عاشق غذا هستند و هر چه می خواهند می خورند.

این مطالعه که در مجله ژنتیک منتشر شده است، نشان می دهد که 18 درصد چاقی در DNA ما نوشته شده است.

پروفسور تام ساندرز، استاد تغذیه در کینگز کالج لندن، گفت: “این یک مطالعه مهم است که تایید می کند چاقی تا حد زیادی از نظر ژنتیکی تعیین می شود و به طرز ناامید کننده ای نشان می دهد که افراد بسیار لاغر از نظر ژنتیکی مستعد چاقی هستند. با جمعیت عمومی متفاوت است. از نظر ژنتیکی، چاقی به محیطی که در آن زندگی می کنیم، سبک زندگی که می خوریم و غذاهایی که می خوریم مربوط می شود.

دانشمندان امیدوارند که این مطالعات بتواند به تولید داروهای جدیدی منجر شود که اثرات این ژن ها را تقلید می کند.

دکمه بازگشت به بالا