پوستر ششمین دوره جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم رونمایی شد

با حضور مرتضی صیدی زاده معاون توسعه روستایی و مناطق پدافند شخصی و مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) پوستر ششمین دوره از ششمین جشنواره آسمان روستاها و عشایر افتتاح شد.

به گزارش شیمیشی، ابراهیم ذکری دبیر اجرایی بخش روستایی جشنواره رضاوی در نشست خبری ششمین جشنواره روستا و عشایر آسمان 8 درباره پیشینه برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره از سال 1385 در روستای «کرد رضاوی» آغاز به کار کرد. . استان هرمزگان و پس از چند سال توانست در سطح شهر گسترش یابد و میناب این رویداد را به نمایش خواهد گذاشت. این جشنواره در سال 1389 به اوج خود رسید و بیش از 2500 جوان به این جشنواره توجه کردند.

وی همچنین گفت: در سال جاری بود که با توجه به استقبال خوب مردم هرمزگان و روحانیت که در مراسم اختتامیه آن ها حاکم بود، دو موضوع مطرح شد؛ موضوعی که در این مراسم به پایان رسید. یکی اینکه به دلیل استقبال خوب و مردمی و خودجوش بودن این جشنواره، این جشنواره به صورت ملی برگزار شد. به همین دلیل از سال 1391 تا 1393 به صورت کشوری و جشنواره سرودهای رضوی در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

زکاری با اشاره به اینکه این استقبال باعث نامگذاری این روستا به «کرد رضاوی» شد، ادامه داد: این روستا در دهه کرامت مقام اول را کسب کرد. به همین دلیل است که اهالی روستا به این جشنواره علاقه مند هستند. از این رو توانستیم ادامه دهیم تا اینکه در سال 1400 توانستیم هشتمین جشنواره آسمانی را ویژه روستاهای کشور برگزار کنیم.

دبیر اجرایی بخش روستایی جشنواره رضوی تاکید کرد: این جشنواره با جشنواره هایی که در مراکز استان ها برگزار می شود متفاوت است. این جشنواره که در مرکز روستا برگزار می شود مفرح و متفاوت است. این جشنواره را در ابتدای ورود اهالی جشنواره از سراسر کشور آغاز می کنیم، مورد استقبال مردم روستا قرار می گیرند و آیین های روستایی از جمله چاوشی حنانی برای مهمانان برگزار می شود.

وی همچنین گفت: در روستا هتلی برای همه عاشقان وجود ندارد; بله روستاییان خانه هایشان را برای جشن به مردم می دهند. هر گروه در خانه های روستاییان قرار می گیرد و خود روستاییان در جشنواره شرکت می کنند. مردم خدمتگزار فرهنگ علی بن موسی الرضا هستند و تمام خدماتی که انجام می شود توسط خود مردم انجام می شود.

به گزارش شیمیشی، با حضور امیرحسین مدنی معاون عمران روستایی و دهیاری های مستضعف و مرتضی سیدی زاده مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) پوستر ششمین دوره از هشتمین دوره آسمان روستایی برگزار شد. و جشنواره عشایری توزیع شد. آشکار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا