پرچمدار سامسونگ با هوش مصنوعی به میدان آمد

سامسونگ هوش مصنوعی را محور اصلی رونمایی سالانه گوشی های هوشمند گران قیمت خود قرار داده و گلکسی اولترا، جانشین گلکسی نوت را به عنوان قهرمان روز معرفی کرده است.

به گزارش شیمیشی، هیچ چیز عجیب و غریبی در مورد سری گلکسی اس 24 وجود ندارد. سامسونگ همانند سال های گذشته یک مدل استاندارد دارد، یک مدل پلاس که کمی بزرگتر است و یک مدل اولترا که به قلم S-Pen مجهز شده است. همه این گوشی ها منشور مستطیلی با صفحه نمایش و دوربین هستند. با وجود قیمت 1299 دلاری، مدل اولترا به جای دو مدل دیگر، پرچمدار سامسونگ بود.

سامسونگ با نشان دادن ترجمه صوتی فوری تولید شده توسط هوش مصنوعی، به ویژه با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی Jamna گوگل، پیشتاز شد. ضبط صدا سامسونگ همچنین از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن ضبط‌ها استفاده می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت هایی که در این رویداد معرفی شد «Circle to Search» بود که توسط گوگل با همکاری نزدیک سامسونگ ساخته شد. این دستگاه به کاربران سری S24 اجازه می‌دهد تا دایره‌ای روی صفحه بکشند تا هر چیزی را که دوست دارند برجسته کنند، در نتیجه جستجوی Google، مورد را تشخیص می‌دهد و پیوندهایی به اطلاعات بیشتر یا فرصت‌های خرید ارائه می‌کند. کتی ادواردز، مهندس نرم‌افزار توضیح می‌دهد که برای مثال، اگر خالق آنلاین مورد علاقه‌تان فراموش کند طراح لباسی را که پوشیده است در یک عکس برچسب‌گذاری کند، مفید است.

هوش مصنوعی چندین بار در ارائه سامسونگ ظاهر شد و توانایی S24 را برای گرفتن عکس و فیلم، به ویژه هنگام زوم کردن نزدیک با لنز اپتیکال Ultra 5x، بهبود بخشید و پس از آن لکه ها یا ذرات ناخواسته از آنها پاک می شود. حتی گفته شده است که هوش مصنوعی به مدیریت انرژی کمک می کند. موضوع کلی سامسونگ نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا هوش ذاتی خود را بیان کنید، هم با خودکار کردن و هم خودکار کردن انواع کارهای تخصصی که زمانی به انسان‌های ماهر یا ابزارهای تخصصی مانند ویرایش عکس نیاز داشتند.

مدل Ultra S24 در نسخه های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه می شود که همگی دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای و صفحه نمایش 6.8 اینچی با رزولوشن 3120 در 1440 هستند. چهار دوربین پشتی دارای سنسورهای 200، 50، 12 و 10 مگاپیکسلی هستند. دوربین جلو 12 مگاپیکسل است. پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 دارای هسته‌هایی با فرکانس‌های 3.39 گیگاهرتز، 3.1 گیگاهرتز، 2.9 گیگاهرتز و 2.2 گیگاهرتز است. 12 گیگابایت رم و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی همه چیز را کامل می کند.

مدل پلاس S24 از 1119.99 دلار شروع می شود. دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 3120 در 1440، 12 گیگابایت رم و تنها سه دوربین پشتی با وضوح 50، 12 و 10 مگاپیکسل است. دوربین جلو همان Ultra است اما باتری آن به 4900 میلی آمپر ساعت کاهش می یابد.

مدل استاندارد S24 از 799.99 دلار شروع می شود و دارای 8 گیگابایت رم است. اندازه صفحه نمایش این مدل 6.2 اینچ و رزولوشن آن 2340 در 1080 و مطابق با مشخصات اس 24 پلاس است. دوربین های این مدل با مدل گران تر نیز سازگاری دارند.

به گزارش رجیستر، سامسونگ هفت سال سیستم عامل و به روز رسانی امنیتی گوگل را برای این گوشی ها ارائه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا