ترندهای کسب و کار

همه چیز در مورد کراتینه مو

همه چیز در مورد کراتینه مو

بسیاری از خانم ها به آرایشگاه ها مراجعه می کنند تا موهای خود را برای مدت کوتاهی اصلاح و براق کنند و موهای خود را حالت دهند تا موهای آسیب دیده و وز نشوند، اما مشکلات سلامتی جدی وجود دارد. با ما همراه باشید.

کراتینه مو چیست؟

آموزش کراتینه مو یک روش برزیلی نیمه دائمی برای صاف و نرم کردن ریشه های آسیب دیده مو با پوشش موقت مو با مخلوط کراتین مایع است. درست است که کراتینه مو باعث زیبایی مو می شود، اما باید بدانید که محصولات کراتینه حاوی مقدار زیادی فرمالدئید هستند. وجود فرمالدئید در این محصولات علاوه بر خطرناک بودن برای مصرف کنندگان، برای اطرافیان نیز خطرناک است و به همین دلیل اتحادیه اروپا و کانادا آن را ممنوع کرده اند، اما در کشور ممنوعیتی وجود ندارد. با این حال، ایالات متحده در مورد عوارض جانبی آن هشدار داده است. با توجه به قیمت بالای کراتینه مو، بهتر است از مواد طبیعی برای نرم شدن موها استفاده کنید.

فرمالدئید چیست؟

فرمالدئید با نام های دیگری مانند متانول که نام رسمی این ترکیب شیمیایی است یا با نام هایی مانند متیل آلدهید، متیلن گلیکول یا متیلن اکسید شناخته می شود. اگرچه فرمالدئید یک گاز در دمای اتاق است، اما در محلول برای محافظت از گونه های بیولوژیکی و حتی به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود.

ما اغلب نام فرمالین را در کنار فرمالدئید می شنویم. هر دو یک چیز هستند، اما به دو شکل متفاوت. فرمالین محلولی است که حاوی 37 درصد فرمالدئید است. گاهی اوقات فرمالین حاوی ترکیباتی مانند متانول است.

پارافورمالدئید یا PFA شکل پلیمریزه شده از فرمالدئید خالص و متراکم است. فرمالدئید در تمام اشکال آن می تواند برای بدن مضر باشد. زیرا سمی و فرار است و سازمان غذا و داروی آمریکا این ماده را سرطان زا تشخیص داده است. استنشاق بخارات و خوردن این ماده باعث سرطان می شود.

کراتینه مو چیست؟

کراتین در بدن انسان و حیوانات، در مو، پوست و ناخن انسان و در خز، شاخ، پر و سم حیوانات یافت می شود که تنظیم ساختار پروتئین و رشد سلولی یکی از فعالیت های آن است. کراتینه .

کراتین موی بدن انسان است. این در پوست و ناخن و در حیوانات در پشم یافت می شود، شاخ شامل پر و سم است. انواع خاصی از کراتین به تنظیم عملکردهای مهم سلولی مانند تولید پروتئین و رشد سلول کمک می کند.

دو نوع پروتئین کراتین وجود دارد، آلفا کراتین و بتا کراتین که کراتین موجود در پوست و موی انسان است. کراتین موجود در مو به دلیل وجود سیستئین، یک آمینو اسید حاوی گوگرد، شناخته شده است.

آیا کراتینه درمانی برای مو مفید است؟

کراتینه مو روشی موقتی برای روشن و صاف کردن موهای آسیب دیده و وز است که در آرایشگاه به مدت 90 دقیقه انجام می شود و به دلیل وجود فرمالدئید عوارض متعددی برای کسانی که کراتینه درمانی انجام می دهند، آرایشگاه و آرایشگر. افرادی که در آنجا حضور دارند و سلامت خود را به خطر می اندازند. فرمالدئید موجود در برخی محصولات کراتینه سرطان زا بوده و برای سلامت آرایشگران بسیار خطرناک است.

عوارض کراتینه مو برای همه و زنان باردار

استنشاق فرمالدئید باعث تحریک گلو، سرفه، سوزش چشم و خونریزی بینی می شود.

فرمالدئید موجود در مواد کراتینه خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و ALS، آسیب به سیستم عصبی مرکزی، سردرد، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، حساسیت، اختلالات حافظه و تعادل را افزایش می دهد.

در دوران بارداری خانم های باردار نباید در مکان هایی که کراتینه مو تشکیل می شود بمانند و در این مدت به هیچ عنوان نباید موها را کراتینه کرد زیرا عواقب خطرناکی برای جنین و مادر دارد.

اگر آسم، برونشیت یا سایر مشکلات تنفسی دارید، بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به فرمالدئید هستید و علائم تماس با فرمالدئید، مانند آبریزش و خارش چشم، گلودرد و آبریزش بینی، هنگام لمس و استنشاق ظاهر می شود. فرمالدئید. .

کدام مو برای کراتینه مناسب است؟

حقیقت این است که کیفیت موهای طبیعی خودمان بهترین است، اما متاسفانه در بسیاری از موارد به موهای خود آسیب می‌رسانیم. با چند رنگ، استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی مو، اتوکشی، سشوار و غیره. . . ما همیشه به موهای خود آسیب می زنیم و سپس به دنبال راه حل هایی برای ترمیم این همه آسیب می گردیم. می توان گفت کراتینه مو فقط برای برخی از افرادی که موهای بسیار مجعد دارند و اصلا نمی توانند آن را شانه کنند توصیه می شود.

با آگاهی و آگاهی از خطرات ناشی از فرمالدئید یا مشتقات آن، باید به خاطر داشته باشید که نتایج درمان های کراتینه مو بین کاربران کاملاً متفاوت است. در برخی موارد همان انتظاراتی که قبلاً برآورده شده است و موهایشان تا ماه‌ها صاف و برهنه می‌ماند، اما در برخی موارد رضایت کمتر شده و پس از چند هفته، موها به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

جایگزینی کراتینه مو

همانطور که قبلاً گفتیم، لازم نیست از کراتین برای نرم کردن موهای خود استفاده کنید، روش های طبیعی و مغذی بسیار خوبی برای بهبود ظاهر موهای شما وجود دارد. برخی از این روش ها در زیر ارائه شده است:

یک رژیم غذایی سالم در حفظ سلامت مو بسیار موثر است زیرا سلامت مو از درون بدن شروع می شود. برای زیبایی و سلامت مو مصرف پروتئین و ویتامین ها به حفظ سلامت مو کمک می کند. آهن، ویتامین E، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس و منیزیم بسیار مفید هستند و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ و میوه و سبزیجات کافی تا حدودی به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک می کند.

استفاده از محصولات طبیعی حاوی کراتین

از شامپوها و ماسک های طبیعی حاوی کراتین استفاده کنید که به طور موثر موها را نرم می کند.

ماسک مو خانگی

ماسک های خانگی حاوی روغن آرگان یا جوجوبا، آووکادو، روغن نارگیل و بیوتین مایع، ژلاتین برای موهای سالم و کمک به تغذیه و بازسازی آن توصیه می شود.

همچنین استفاده از مخلوط روغن زیتون، عسل، آووکادو، تخم مرغ، ژلاتین و ماست برای مو مفید است و موها را زیبا و آسیب دیده می کند.

اگر موهای شما در اثر گرما یا رنگ مو آسیب دیده است، از ژل کاتیرا با آغشته کردن موهای بلند به ژل کاتیرا (با غلظت کم) و بافتن استفاده کنید.

تفاوت ماسک ها با کراتینه مو استفاده منظم از این ماسک ها است.

قبل از خواب از روغن استفاده کنید

شب زمان مناسبی است که روغن تاثیر بیشتری روی موهای شما بگذارد. می توانید 10 قطره روغن آرگان را به موهایتان بریزید تا نرم شوند و برای جلوگیری از چرب شدن بالش کلاه بپوشید، اگر شوره سر دارید و پوست سرتان خشک است هفته ای یک بار و هفته ای دو بار آن را امتحان کنید.

دکمه بازگشت به بالا