ناگفته‌هایی درباره بادیگاردهای شخصی – شیمیشی

گاهی اوقات افراد تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی و صفحات شخصی افرادی که خود را نگهبان معرفی می کنند باور می کنند و از آنها استفاده می کنند و چند روز بعد توسط همان پاسداران محکوم می شوند.

مجتبی پرهیزکار که 18 سال سابقه کار در نیروی انتظامی را دارد و 6 سال است که به صورت حرفه ای در زمینه حفاظت از مجتمع های تجاری، مسکونی و اداری فعالیت می کند، درخواست های زیادی برای شناسایی محیط بانان دارد.

متأسفانه برخی اراذل و اوباش یا افرادی با جثه درشت صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کرده‌اند و می‌خواهند با بازیکنان در این مراسم جمع شوند و سپس عکس بگیرند و به عنوان نگهبان جای آن‌ها را بگیرند.» میدان سایبری آنها پایدار بودند.»

این تامین کننده تاکید می کند: «تیم ما متخصص در ارائه نگهبانی برای محلات و مجتمع های تجاری و اداری است. با این حال، برای حفظ و حفظ نظم در کنسرت ها، کنفرانس ها و رویدادهای ویژه در هتل ها، ما نیز ملزم به ارائه یک تیم امنیتی و مراقبتی هستیم. کار دفاعی در ایران در عمل غیرقانونی است، به همین دلیل به حفاظت از اماکن توجه بیشتری کرده ایم. شاید کسی در یک فروشگاه خوب بفروشد و به افرادی نیاز دارد که آنها را ردیف کنند، بنابراین آنها به ما مراجعه کنند.”

وی به شیمیشی گفت: معمولا حقوق نیروهای امنیتی ساعتی پرداخت می شود. از ساعتی 250 تا 800 هزار تومان که طبق قرارداد است. این قیمت به چهره و شهرت شما نیز بستگی دارد. به خصوص اگر آن فرد در دو صحنه فیلم بازی کند اما پایه دستمزد ما بین 200 هزار تا 400 هزار تومان در ساعت باشد، زیرا یک نیرو می تواند 12 ساعت در یک مکان خاص بایستد، بنابراین کار بسیار سختی است. فشار در یک روز.”

این فرد متدین می افزاید: همه به خاطر ظاهر و قد و عظمت وارد این عرصه می شوند. هیچ مرجعی برای تربیت و آموزش این افراد وجود ندارد. از طرفی یک نهاد باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشد و شرکت ها و موسسات حفاظتی و مراقبتی را شناسایی کند تا اگر روزی مشکلی پیش آمد، کارفرمایان نیز درگیر قضیه شوند. چون از نیروی انتظامی مجوز داریم، مردم با اطمینان به ما مراجعه می کنند».

به دلیل اینکه حرفه دفاعی در ایران قانونی نیست، آمار قطعی از تعداد افرادی که در حال حاضر به عنوان نگهبان مشغول به کار هستند وجود ندارد، اما از نظر نهادهای امنیتی، تعدادی از بازنشستگان نیروی انتظامی هستند که پس از رسیدن به سن بلوغ افسری شدند. payebilind. او گفت: آنها می توانند مجوز بگیرند و موسسات مراقبتی و حفاظتی راه اندازی کنند.

او همچنین خواسته های مشتریان در دوران پیش از کرونا را اینگونه بیان می کند: قبل از کرونا درخواست های بیشتر از طرف مدافعان وجود داشت، مثلاً یکی می خواست از هنرمندان داخلی دعوت کند تا جواهر فروشی خودشان را افتتاح کنند و از ما خواست تا به داخل پارکینگ برویم تا پایان مراسم. به دنبال کسی باشید که در حین عکس گرفتن و امضا کردن، با هنرمندان درگیر شود. ”ما همچنین رویدادهایی داشتیم که وکیل از ما خواست به یک مراسم ختم یا جشن تولد برویم، اما من ترجیح می‌دهم مسئولیت حفظ و تنظیم را بیشتر بپذیرم. فیزیک مجموعه.”

این وکیل همچنین درباره تفاوت یک محافظ شناخته شده با یک شخصیت سیاسی توضیح می دهد: «من شخصا یک سال را به عنوان محافظ در یک پایگاه نظامی گذراندم. شخصیت های سیاسی بر اساس نوع فعالیت ها و حساسیت های شغلی که نیاز به مراقبت ویژه آنها دارد رتبه بندی می شوند. یک قاضی ممکن است یک محافظ داشته باشد که ترجیحاً مسلح باشد، اما یک وزیر ممکن است چند محافظ داشته باشد و چند ماشین او را تعقیب کنند. بحث حمایت از شخصیت های هنری با شخصیت های سیاسی متفاوت است. البته، این همه به انتخاب تجهیزات پیچیده حفاظتی و نظارتی بستگی دارد. حفاظت از شخصیت های هنری سطحی است و بیشتر جنبه نمایشی دارد، بنابراین بدنه و ضخامت نیز در حمایت از سلبریتی ها اهمیت بیشتری دارد. این بازی احتمالاً از نگهبانانی استفاده می کند که به نوعی فضیلت مجازی محسوب می شوند. البته تعداد این افراد کم است و برای جلب توجه بیشتر این کار را انجام می دهند.»

وی گفت: در آغاز جشنواره های فیلم، تقاضا برای امنیت و تیم های همراه آن افزایش می یابد. معمولاً از تیم‌های تشریفاتی برای حفاظت از مراسم استفاده می‌شود، چون اجازه ورود افکار عمومی به سالن جشنواره مانند جشنواره فیلم فجر را نمی‌دهند، اما در سینماهای عمومی این تقاضا وجود دارد. از سوی دیگر، چون تیم امنیتی مجبور می شود هنرمند را از جلوی ماشین به روی صحنه برود، مردم فکر می کنند بازیکن محافظ شخصی دارد، اما اینطور نیست و تا آن زمان بادیگارد با او می آید. لحظه او منصوب شده است.»

از شخص متدین می پرسم آیا تا به حال برای امنیت تیم شما در طول ماموریت مشکلی پیش آمده است؟ او می گوید: «بیشتر آسیب ها در کنسرت ها اتفاق می افتد. افزایش جمعیت باعث می شود که لباس و لباس نیروهای امنیتی تحت فشار مردم پاره یا زخمی شود اما چون در نیروی انتظامی کار کرده ایم آموزش های لازم را به این افراد می دهیم تا هم سلبریتی و هم بازیگر باشند. آسیبی نمی بینند و نگهبان ها کمتر مشکل دارند.» به افراد حاضر در آن صحنه آسیبی نمی رسد.

وی درباره اینکه یک پاسدار باید چه شکلی باشد، توضیح می دهد: افکار عمومی فکر می کنند همه پاسداران روستا دزد هستند یا به نام محله های بزرگی که شهرت خوبی ندارند، اگر تعریف درستی از نوع کار این افراد داشته باشیم. سطح آگاهی عمومی بسیار بالاتر خواهد بود. اولین ویژگی برای فردی که می خواهد مراقبت و مراقبت کند این است که ضریب هوشی و ضریب هوشی مناسبی داشته باشد. ویژگی دیگر بالا بودن قد او باید از 190 سانتی متر بیشتر باشد. یک مدافع باید در یکی از رشته های ورزشی مخصوصا دفاع شخصی آموزش دیده باشد و در عین حال مورد رسیدگی مراجع قضایی قرار گرفته و دارای سابقه کیفری باشد. دستورالعمل نیروی انتظامی برای استفاده از زور در قالب تشریفات حمایت و وکالت با مدرک دیپلم یا بالاتر.»

وی در پاسخ گفت: با توجه به تجربه ای که در نیروی انتظامی دارم، با داوطلبان مصاحبه و انتخاب خواهم کرد و از سربازان هم تست هوش یا آی کیو می گیرید.

این مرد متدین در طول مدت تصدی خود همواره در امر حفاظت از پروژه ها و ساختمان ها حضور داشته است چرا که نیروهای فعال آموزش های لازم را در این زمینه ها نمی بینند.پروژه سه خانواده امرار معاش می کنند.

وی معتقد است با افزایش نرخ تورم و ایجاد سطوح طبقاتی برای عشر، به طور طبیعی نرخ جرم و سرقت افزایش یافته و آسیب های اجتماعی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل مجتمع های تجاری و مسکونی نیاز به حفاظت بیشتری دارند.

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ پیش از این اعلام کرده بود که چیزی به نام حفاظتی وجود ندارد و در بخش خصوصی چنین چیزی وجود ندارد. شرکت هایی هستند که مجوز قانونی دارند، مانند سازمان های انتظامی که به پلیس و کلانتری ها برای تامین امنیت محله ها و اماکن عمومی کمک می کنند، اما اینکه چیزی به نام نگهبان شخصی وجود دارد و ما نداریم. اما تاکنون عده ای در حوزه سایبری در این زمینه فعالیت می کنند و از این طریق کسب درآمد می کنند و تاکنون هیچ نهادی پاسخگوی آن نبوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا