می‌توان هزینه خوردگی تاسیسات را تا ۷۰ درصد کاهش داد

شیمیشی/ خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به برنامه ها و اقدامات این شرکت برای کنترل خوردگی تاسیسات و لوله ها گفت: استفاده از روش ها و رویکردهای اصلاحی و نگرش های مناسب می تواند هزینه های خوردگی را تا 70 درصد کاهش دهد.

الیرضا دانشی امروز 3 اسفند 1392 در بیستمین کنگره فساد ایران که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: خوردگی هزینه های بالایی دارد. تقریباً تمام فلزات و اجزاء و مواد کلیدی برای شرایط خوردگی خطرناک هستند و آلیاژهای فولاد ضد زنگ نیز در برخی محیط‌ها تخریب می‌شوند.

به گزارش شیمیشی، سخنگوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تولیدات و صنایع بالاست. به همین دلیل تمام تلاش خود را برای کاهش این هزینه ها انجام می دهیم و واقعاً با طرح ها و پروژه ها به اقتصاد کمک کرده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به حادثه بوپال در هند که بر اثر نشت آب رخ داد، گفت: بیش از 3 هزار و 500 نفر بوپال در این حادثه جان خود را از دست دادند. در کشور ما موارد خوردگی در صنعت نفت و گاز زیاد است. به همین دلیل است که همه باید روی موضوع خوردگی تمرکز کنند و به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

دانشی با اشاره به راهکارهای کاهش هزینه های خوردگی گفت: مطالعات متعددی در نقاط مختلف دنیا انجام شده و نشان می دهد که با استفاده از روش های پیشگیری و اجرای رویکردهای مناسب می توان هزینه های خوردگی را تا 70 درصد کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه چنین مطالعاتی در ایران انجام نشده است، گفت: هزینه خوردگی در ایران نیز مانند اکثر کشورهای دیگر بین 3 تا 5 درصد تولید ناخالص داخلی برآورد می شود در صورتی که تولید ناخالص داخلی ایران سالانه حدود 600 میلیارد دلار باشد. که بر اساس 3 درصد، در آن سال حدود 18 میلیارد دلار هزینه داشت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: در نواحی صنعتی فوق و در مقوله تاسیسات و به دلیل تمایل به افزایش تولید از میادین نفتی و افزایش نرخ قطع آب با مشکل خوردگی مواجه هستیم. با روغن و اجزای گوهر باید نگرش عوض شود.» و توسعه استراتژی های مدیریتی سعی در موفقیت آن داشت.

وی به چند راهکار و راهکار برای مدیریت خوردگی اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه مدیریت خوردگی، شناسایی خطرات احتمالی و خوردگی از هر ابزاری، آگاهی از هزینه های بالای خوردگی، افزایش آموزش و مهارت کارکنان برای شناسایی و شناسایی کنترل خوردگی. روش ها. بررسی یکی از اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد، طراحی تاسیسات با رویکرد کاهش خوردگی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با توجه به گسترش و حجم زیاد خطوط لوله نفت و تأسیسات بزرگ در چندین استان و قدمت این مراکز، فعالیت های مختلفی را انجام می دهد. برای جمع آوری یک برنامه جامع برنامه نظارت و ارزیابی وضعیت لوله روش هایی مانند شلیک هوشمند و ارزیابی مستقیم، اطمینان از انتخاب صحیح مواد در پروژه های جدید، استفاده از فرآیندهای آب بندی جدید، ارزیابی و تجزیه و تحلیل مطالعات خطر و غیره.

وی گفت: ما تمام تلاش خود را برای کاهش خوردگی در ادارات انجام می دهیم. فناوری خاصی برای خوردگی ایجاد کنید تا بتوانیم به مرز دانش برسیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا