منزل چهل و پنجم – شیمیشی

هر مسافری برای یک سفر طولانی در چند خانه کمی می ایستد و فکر می کند. او به جاده ای که طی کرده نگاه می کند و به راه دور و دوری که باید برود نگاه می کند.

به گزارش شیمیشی، سید محمد بحرینیان در یادداشتی نوشت: هر مسافری قبل از رفتن به یک سفر طولانی در چند خانه کمی استراحت می کند و فکر می کند. او به جاده ای که طی کرده نگاه می کند و به راه دور و دوری که باید برود نگاه می کند. شاید مقصد آنقدر دور باشد که دیده نشود، اما مسیرش معلوم است. نقشه راه را از کیفش بیرون می آورد و مکانش را با نقشه تطبیق می دهد. او ممکن است در قسمتی از جاده اشتباه کرده باشد که مسیر او را در نقشه اصلاح می کند. سرش را از روی نقشه بلند می کند و به افق مقصد نگاه می کند. به رسیدن به هدف و لذت بردن از آن می اندیشد و با اندیشیدن به هدف و ایده آل خود، زندگی جدیدی می گیرد و خستگی را از تن بیرون می کند و از نو شروع می کند. هر مسافری برای یک سفر طولانی به چنین توقف ها و اقامتگاه هایی نیاز دارد.

جمهوری اسلامی نهاد مقدسی است که جدا از جنبه نهادی خود، روح حرکت خود را حفظ کرده و از این نقطه تا کنون، انقلابی اسلامی است که نمایان و ظهور کرده است. انقلاب اسلامی جستجویی است که برای رسیدن به قله های جامعه آرمانی نیازمند خانه های بهسازی و توسعه است. آن خانه ها طلوع انقلاب اسلامی در تمام سال هاست و الان انقلاب به خانه 45 رسیده است.

هدف آن چیزی است که همه از روز اول خواسته اند و چیزی تغییر نکرده است، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. آزادی بیان و اندیشه، آزادی حرکت، حکمرانی دموکراتیک و حرکت در محور اسلام، چارچوب معماری انقلاب شده است. نقشه راهی که باید با شرایط فعلی تطبیق داد، توافقنامه و قانون اساسی ملی ماست که تفاسیر عالی دارد. مهمترین تفسیر قانون اساسی وصیت نامه امام خمینی (ره) است.
در هر خانه و با نزدیک شدن به جاهای مختلف، یاد و خاطره جست وجوگران و مسافرانی که با ما بودند، اما جان خود را از دست دادند تا راه بماند و راه گم نشود، مشهود است. . حسرت شهدای انقلاب اسلامی به نام حاج قاسم این روزها بیشتر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا