مبتلایان به آسم با این روش ها، سلامت قلبتان را حفظ کنید

آفتاب نیوز:

افراد مبتلا به آسم از آسم رنج می برند که می تواند تنفس را دشوار کرده و باعث سرفه های مداوم شود. آسم همچنین می تواند بر وضعیت قلبی بیمار تأثیر بگذارد و خطر سکته مغزی را افزایش دهد. به همین دلیل برای افراد مبتلا به آسم مهم است که از سلامت قلب خود محافظت کنند.

علائم آسم را می توان با ورزش منظم، اجتناب از موقعیت های استرس زا، اجتناب از سیگار و الکل و ایجاد تغییر در شیوه زندگی کنترل کرد.

رابطه آسم و بیماری قلبی

ارتباط مستقیمی بین آسم و بیماری قلبی وجود دارد. بیماران مبتلا به آسم بیشتر در معرض حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی هستند. اعتقاد بر این است که این وضعیت بیشتر نتیجه التهاب است.

به گفته پزشکان هندی، این بیماران همیشه در معرض خطر بالایی هستند زیرا ناراحتی قفسه سینه ناشی از حمله قلبی اغلب با حمله آسم اشتباه گرفته می شود، بنابراین آگاهی از این علائم مهم است.

لزوم پیروی از یک سبک زندگی سالم

در مطالعات مختلف تاکید شده است که بیماران مبتلا به آسم به دلیل التهاب سیستمیک بالا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های عروقی هستند. بنابراین، تغییرات سبک زندگی سالم برای قلب مانند پرهیز از اسیدهای چرب ترانس، کاهش چربی اشباع شده در رژیم غذایی و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات برای بیماران مبتلا به آسم مهم است.

از موقعیت های استرس زا و ورزش دوری کنید

افراد مبتلا به آسم باید روزانه ورزش کنند. با این حال، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود باید پس از مشورت با پزشک و تحت راهنمایی یک مربی تناسب اندام انجام شود. همچنین لازم به ذکر است که ورزش در شرایط آب و هوایی بد توصیه نمی شود. همچنین نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات می تواند وضعیت بیمار را تشدید کند.

علاوه بر این، بیمار باید با انجام تکنیک هایی مانند یوگا و مدیتیشن استرس را از بین ببرد تا قلب و ریه ها در بهترین وضعیت خود قرار گیرند. همچنین لازم است حداقل 8 ساعت در روز بخوابید.

دکمه بازگشت به بالا