فاجعه پس از شکست سایپا و ایران خودرو در بازار مسکو/ ماشین های روسی بدتر از پراید در بازار ایران! /عکس

امیر مسعود عابدین: علیرغم رویاهای رهبران ایران برای ورود به بازار روسیه، همه چیز برخلاف میل آنها پیش رفت. بست موتورز، توزیع کننده رسمی خودروهای سایپا در روسیه که از عرضه محصولات این برند در بازار روسیه در بهار 2023 خبر داده بود، در حال انحلال است. ایران خودرو از ابتدای سال 2023 تاکنون تنها حدود 100 دستگاه خودرو در روسیه فروخته است.

الکساندر استپانوف، مدیرعامل شرکت بست موتورز اعلام کرد که با توجه به تغییر شرایط اقتصادی این کشور، وی و همکارانش تصمیم به توقف صادرات محصولات سایپا به روسیه گرفتند. ساینا و کویک اولین خودروهایی بودند که در ماه ژوئن تحویل داده شدند و در زمان عرضه بین 1 تا 1.7 میلیون روبل قیمت داشتند.

خودروسازان ایرانی در روسیه شکست خوردند و حالا وارد بازار ایران می شوند!  / تصویر

مشکلات عرضه خودروهای ایرانی به شرایط خاص روسیه مانند ارزش دلار و هزینه های نوسازی و همچنین حضور رقبای چینی بستگی دارد. به گفته کارشناسان، محصولات ایرانی باید 20 تا 30 درصد ارزانتر از خودروهای چینی باشند.

از طرفی سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه توسعه شبکه فروش و بازاریابی مورد نیاز است.

در شرایطی که خودروسازان ایرانی در بازار روسیه شکست خوردند، اکنون یکی از خودروسازان این کشور به نام لادا در حال ورود به بازار ایران است و انتظار می رود استقبال از این خودروها در آن کشور چگونه باشد.

برند روسی لادا از سال 73 در این کشور خودروهای اقتصادی تولید می کند و اکنون پس از گذشت چندین سال از ورود این خودروها به ایران، بالاخره محصولات لادا رسما وارد ایران شده است.

مدل های وستا اسپرت، نیوا تراول، وستا کراس و گرانتا خودروهای لادا هستند که توسط نیکا خودرو رونمایی شده اند. مدیران نیکا خودرو از عرضه خودروهای وستا کراس و نیوا تراول در فاز اول به بازار کشور خبر دادند. پیش بینی می شود عرضه این دو محصول در پایان سال جاری انجام شود و البته هنوز قیمت تقریبی این دو خودرو مشخص نیست. در میان این چهار مدل، Granta احتمالا آخرین مدلی است که وارد بازار شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این خودروها به مقاله زیر مراجعه کنید:

برای مشاهده قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه قیمت روز زابارآنلاین مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا