ظلم به لرستان در حوزه آب/ ضرورت تخصیص آب سدهای مصوب استان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین گودرزی در سخنرانی کلمات اعماج در گفتگو با خبرنگار آنلاین به فشار لرستان بر آب اشاره کرد و گفت: اخیراً سند آب لرستان به تصویب شورای توسعه راهبردی لرستان رسیده است و امیدواریم وزیر نیرو نیز همین کار را انجام دهد. ماهان اولین قدم وزارت او این است که این سند به تأیید وزارت نیرو برسد.

وی تاکید کرد: همچنین تخصیص آب سدهای مورد تأیید استان باید توسط وزارت نیرو انجام شود.

نماینده مردم سلام Û جینا مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم تکمیل تحقیقات و آغاز کار روی سد تاکید کرد.مریخ»هدف تأمین آب آشامیدنی پایدار ، کشاورزی و صنعت به شهر است سلام وی تأکید کرد: “همچنین سد.”ژان“،” مسعود آباد “،” تذران “و” بیدستان ” جینا همچنین باید به پایان برسد و روی آن کار شود.

گودرزی گفت: ما 12 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب در لرستان داریم ، متوسط ​​آبزی پروری در ایران 46 درصد و این رقم در لرستان تنها 23 درصد است.

وی با بیان اینکه لرستان سومین استان بزرگ ایران پس از مازندران و گیلان بود ، افزود: ما توانسته ایم از 12 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی کمتر از 400 میلیون متر مکعب ذخیره کنیم ، استان در حال ساخت سد است.

رئیس شورای نمایندگان لرستان با اشاره به اینکه 12 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب جاری لرستان به استان های دیگر می رود ، اظهار داشت: متوسط ​​کشت آب لرستان نیمی از استان های کویری است.

دکمه بازگشت به بالا