ساخت دیتاسنترهای جدید مایکروسافت در یونان

مایکروسافت با یونان توافق کرده است که مجموعه جدیدی از مراکز داده را در این کشور ایجاد کند.

رئیس اسمارت فون مایکروسافت در مراسم امضای قرارداد در آتن گفت: “این بزرگترین سرمایه گذاری یک غول فناوری آمریکایی در 28 سال فعالیت خود در یونان است و این تصمیم اعتماد به اقتصاد ، مردم و دولت یونان را نشان می دهد.” دادن. این کاری نیست که ما بخواهیم در هر کشوری انجام دهیم.

مدیر عامل مایکروسافت گفت: “شرکت نرم افزاری ایالات متحده در حال راه اندازی یک برنامه آموزشی برای کمک به تأمین 100000 شغل مورد نیاز برای ساخت مراکز داده است.”

نخست وزیر یونان همچنین اعلام کرد که مراکز داده جدید در یونان به طور خودکار به یک مقصد سرمایه گذاری تبدیل می شوند. تحلیلگران منافع اقتصادی این سرمایه گذاری را حدود یک میلیارد دلار تخمین زده اند.

موضوع سرمایه گذاری مایکروسافت در یونان برای اولین بار در مجمع جهانی اقتصاد در داووس ، سوئیس مطرح شد.

اقتصاد یونان طی یک دهه بحران بدهی دولت حدود 25 درصد کاهش یافته است و انتظار می رود امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ، 8.2 درصد کاهش یابد. پیش بینی می شود نرخ بیکاری یونان در سال 2020 از 18 درصد در اوج بحران بدهی به 18/6 درصد کاهش یابد ، اما همچنان بالاترین نرخ در اروپا است. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که نرخ بیکاری این کشور در سال جاری به حدود 20 درصد افزایش یابد.

دولت یونان پیش بینی می کند که اقتصاد در سال 2021 7.5 درصد رشد کند ، که عمده این امر به دلیل پیش بینی رشد 30.4 درصدی سرمایه گذاری است.

طبق توافق اخیر ، یونان اولین کشور در جنوب شرقی اروپا خواهد بود که میزبان مراکز داده مایکروسافت است.

به گفته بلومبرگ ، این شرکت در حال کار بر روی یک پروژه هوش مصنوعی برای شهر تاریخی المپیا است که تا اوایل سال آینده آماده خواهد شد و همچنین یک استارت آپ یونانی را در اوایل سال جاری خریداری کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا