زنگ خطر افزایش مبتلایان به سرطان بین افراد زیر ۵۰ سال در آمریکا

انجمن سرطان آمریکا در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که بروز سرطان از افراد مسن به افراد میانسال در حال افزایش است.

به گزارش شیمیشی، بر اساس این گزارش، در میان سه گروه سنی بالای 65 سال، بزرگسالان بین 50 تا 64 سال و بزرگسالان زیر 50 سال، “افراد زیر 50 سال تنها گروه سنی بودند که افزایش کلی در بروز سرطان داشتند.”

دکتر. ویلیام داهوت، مدیر ارشد علمی انجمن سرطان آمریکا گفت: ما شاهد افزایش تشخیص سرطان در بین جوانان هستیم. اینجا چیزی در حال رخ دادن است.

طبق یک گزارش جدید، در میان بزرگسالان کمتر از 50 سال، سرطان روده بزرگ به دلیل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و دومین علت مرگ در زنان پس از سرطان سینه تبدیل شده است.

علائم و نشانه های سرطان روده بزرگ شامل تغییر در عادات روده، خونریزی مقعدی یا خونریزی در روده بزرگ، گرفتگی یا درد شکمی، ضعف و خستگی و کاهش وزن غیرقابل توضیح است. همچنین برخی از مواردی که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد عبارتند از داشتن سابقه خانوادگی این بیماری، داشتن جهش های ژنتیکی خاص، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن یا چاقی.

در اوایل سال گذشته، گزارش مشابهی توسط انجمن سرطان آمریکا نشان داد که میزان بروز سرطان روده بزرگ در میان بزرگسالان زیر 55 سال از 11 درصد در سال 1995 به 20 درصد در سال 2019 افزایش یافته است.

دکتر. اسکات کوپتس، متخصص گوارش در مرکز سرطان اندرسون در هیوستون، تگزاس، می گوید: “ما بیمارانی را می بینیم که در سنین پایین تر و قبل از سن غربالگری بسیاری از سرطان ها مراجعه می کنند.” پس البته این روند نگران کننده همچنان ادامه دارد.

در حالی که به طور کلی توصیه می شود که همه بزرگسالان غربالگری سرطان کولون و رکتوم را در سن 45 سالگی آغاز کنند، پزشکان اکنون می گویند که موارد بیشتری از سرطان در افراد در سنین پایین تر ظاهر می شود. سرطان روده بزرگ در میان جوانان رو به افزایش است و دانشمندان در تلاشند دلیل آن را دریابند.

سرطان کولورکتال برجسته ترین است، اما ما همچنین شاهد روند سن پایین تر و روندهای مشابه در سرطان هایی هستیم که دستورالعمل های تحقیقاتی روشنی ندارند، مانند سرطان پانکراس و سرطان معده. Kopets می افزاید.

به گزارش یورونیوز، در گزارش جدید انجمن سرطان آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود دو میلیون مورد جدید سرطان در آمریکا ثبت شود که روزانه بیش از 5000 بیمار سرطانی است. همچنین تخمین زده می شود که در سال 2024 حدود 600 هزار مرگ ناشی از سرطان در این کشور رخ دهد.

دکتر. احمدین جمال، نایب رئیس انجمن سرطان آمریکا و نویسنده ارشد گزارش جدید می گوید: «تداوم افزایش شدید سرطان روده بزرگ در جوانان آمریکایی نگران کننده است. وی افزود: باید با افزایش غربالگری از جمله آگاهی از آزمایش های غیرتهاجمی دندانپزشکی همراه با مراقبت های بعدی در افراد 45 تا 49 ساله این روند را متوقف و معکوس کنیم.

مقامات بهداشتی ایالات متحده می گویند که تعداد کلی افرادی که به دلیل سرطان در ایالات متحده می میرند در حال کاهش است، اما بروز بسیاری از انواع سرطان از جمله سرطان سینه، پروستات، دهانه رحم، رحم، لوزالمعده، حلق، کبد و غیره. کلیه، ملانوم و روده بزرگ در بزرگسالان جوان در حال افزایش است.

نتایج تحقیقات جدید در مجله علمی “CA: A Cancer Journal for Clinicians” منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا