زنده کردن حیوانات منقرض شده/ دایناسورها هم برمی‌گردند؟

علم “زیست شناسی احیا کننده” در سال گذشته مسیری طولانی را طی کرده است و محققان این حوزه به دنبال یافتن راه حل هایی برای آینده هستند.

دانشمندان در تلاش برای بازگرداندن حیواناتی مانند دایناسورها به زندگی نیستند – اگرچه هدف برخی از آنها احیای گونه های گیاهی و جانوری منقرض شده است – اما آنها امیدوارند که مطالعه سلول های ماقبل تاریخ بتواند منابع جدیدی از دارو و راه هایی برای جلوگیری از فعالیت های پاتوژن ارائه دهد. عامل تولید) عرضه خواب.

بیشتر بخوانید:

این مطالعه همچنین اطلاعاتی در مورد تاریخ بشر و چگونگی زندگی و مرگ اجداد ما هزاران سال پیش ارائه می دهد. ژان میشل کلاوری، استاد ژنومیک در دانشگاه پزشکی مارسی، فرانسه، در حال کار برای شناسایی ویروس های زامبی در مناطق یخ زده سیبری است.

با افزایش دمای کره زمین و ذوب شدن یخ ها، ویروس هایی که ده ها هزار سال پنهان بوده اند ممکن است برگردند و به طور بالقوه حیات روی زمین را نابود کنند. در سال 2014، کلاوری ویروسی را که در مناطق یخ زده سیبری یافت شده بود در آزمایشگاه جدا کرد و با موفقیت آن را به سلول های کشت داده شده تزریق کرد و باعث شد که این ویروس برای اولین بار در 30000 سال گذشته عفونی شود.

سپس، در فوریه گذشته، او و تیم تحقیقاتی اش چندین گونه از یک ویروس باستانی را از چندین نمونه خاک جدا کردند که نشان دهنده پنج خانواده جدید از ویروس های ناشناخته قبلی بود. این نمونه ها مربوط به 48500 تا 27000 سال پیش بوده و محققان موجودات تک سلولی را به این ویروس آلوده کرده اند.

احیای حیوانات/دایناسورهای منقرض شده باز می گردند؟

کلاوری تاکید کرد: این ویروس های زامبی تهدید بزرگی برای بشریت هستند. ما این ویروس های منتقله از آمیب را نماینده همه ویروس های احتمالی دیگری می دانیم که می توانند در مناطق یخ زده سیبری وجود داشته باشند.

سایر زیست شناسان بازسازی کننده نیز در حال مطالعه گونه های باستانی به عنوان منبع احتمالی آنتی بیوتیک با هدف مبارزه با پاتوژن هایی هستند که به طور فزاینده ای به درمان های مرسوم مقاوم شده اند. در این رابطه، به عنوان مثال، سزار دلافونت، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و تیم تحقیقاتی اش، اطلاعات ژنتیکی نئاندرتال ها (نوع منقرض شده انسان های باستانی) و گونه های منقرض شده حیوانات را برای یافتن پروتئین ها یا مولکول های پپتیدی (یک پلیمر کوچک) تجزیه و تحلیل می کنند. ). متشکل از ترکیبی از اسیدهای آمینه که به ترتیب خاصی چیده شده اند) که ممکن است قدرت ضد باکتریایی داشته باشند.

در همین راستا، امسال شرکت بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک Colossal Bioscience اعلام کرد که برنامه ای برای احیای دودو – پرنده بدون پرواز که در قرن هفدهم منقرض شد – دارد. این شرکت همچنین از فناوری پیشرفته توالی یابی DNA، ویرایش ژن و زیست شناسی ترکیبی (مصنوعی) برای احیای ماموت پشمالو و ببر تاسمانی استفاده می کند که قرن گذشته در استرالیا منقرض شد.

بیشتر بخوانید:

5858

دکمه بازگشت به بالا