راهنمای عیب یابی و تعمیر پکیج ایساتیس

پکیج‌های ایساتیس از سیستم‌های گرمایشی نسل جدید می‌باشند که نظر طرفداران زیادی به خود جذب کرده‌اند. در برخی موارد که دستگاه پکیج شما دچار مشکل می‌شود، کاری که باید برای برطرف کردن آن انجام دهید، عیب یابی پکیج ایساتیس با شناسایی مشکل، تعویض قطعه و در صورت نیاز تعمیر پکیج می‌باشد. در این مطلب، کارگشا قصد دارد در خصوص تعمیر و عیب یابی پکیج ایساتیس برای شما توضیح دهد؛ اگر شما هم در منزل خود از این برند پکیج استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

دفترچه راهنمای پکیج ایساتیس

شاید بهتر باشد دفترچه راهنمای پکیج ایساتیس را که در ادامه به صورت فایلpdf  برای دانلود قرار داده‌ایم، مطالعه کنید تا با تمامی بخش‌های مختلف پکیج و نحوه عملکرد قطعات آشنا شوید. در این بخش به صورت کاملاً تشریحی نکاتی که باید توسط تکنسین یا تعمیرکاران پکیج شوفاژ دیواری مورد توجه قرار بگیرد، پوشش داده می­شود.

راهنمای تعمیر پکیج ایساتیس

تعمیر و سرویس پکیج در فاصله زمانی مشخص برای هر نوع و برندی که باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که اولاً باید به محض مشاهده هر گونه مشکل در روند کار دستگاه به فکر چاره آن بود و ثانیاً نباید از افراد غیر متخصص برای  تعمیرات پکیج ایساتیس آن کمک گرفته شود. برای تعمیر و عیب یابی پکیج ایساتیس در صورت بروز مشکل در عملکرد دستگاه، پیشنهاد می‌شود ابتدا شرح کدهای خطا را بررسی کنید، پس از آن مشکلات رایج را چک کنید و در نهایت اگر موفق به بر طرف کردن مشکل نشدید، از یک متخصص کمک بگیرید

رفع خطای پکیج ایساتیس

معمولا به دلیل این‌که دفترچه راهنمای پکیج‌ها تعداد صفحات زیادی دارد، بسیاری از افراد حوصله مطالعه آن را ندارند و ترجیح می‌دهند عیب یابی پکیج ایساتیس را با جستجو در اینترنت انجام دهند. از همین رو در ادامه به شرح برخی از خطاهای رایج در پکیج‌ها برای سهولت عیب یابی پکیج ایساتیس پرداخته‌ایم.

رفع خطای E0 در پکیج ایساتیس

این ارور جهت نمایش بروز مشکل در ورودی آب به پکیج است. برای عیب یابی پکیج ایساتیس و برطرف کردن این خطا ابتدا باید شیر آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که باز است. در ادامه اگر مشکل برطرف نشد، بررسی کنید که به وسیله رسوبات مسدود نشده باشد. مورد دیگری که می‌تواند علت بروز این ارور باشد، خرابی سنسور ورودی آب است که برای بر طرف کردن مشکل، باید سنسور را تعویض کنید.

رفع خطای E1 در پکیج ایساتیس

این ارور مختص فشار آب است. در صورت کم بودن فشار آب این ارور نمایش داده می‌شود. در زمانی که با این ارور مواجه شدید، برای عیب یابی پکیج ایساتیس خود می‌توانید شیر آب کوچکی که در زیر پکیج قرار دارد را باز کنید و پس از اینکه فشار آب تنظیم شد، مجدداً آن را ببندید و تعمیر پکیج خود را به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

بیشتر بخوانید

رفع خطای E2 در پکیج ایساتیس

در صورتی که در تشکیل شدن شعله مشکلی وجود داشته باشد، چنین خطایی نمایش داده خواهد شد. پس از مشاهده این کد خطا، برای تعمیر و عیب یابی پکیج ایساتیس می‌توانید گاز ورودی پکیج را بررسی کنید؛ اگر مشکلی وجود نداشت، در مرحله بعدی باید دکمه ریستارت پکیج را فشار دهید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، اگر پکیج به درستی کار نکرد می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

رفع خطای E3 در پکیج ایساتیس

این ارور مربوط به خرابی سنسور ان تی سی گرمایشی می‌باشد. در صورت مشاهده این ارور بر وی صفحه نمایش، تنها راه حلی که پیش رو دارید، تعویض کردن آن است.

رفع خطای E4 در پکیج ایساتیس

نمایش این کد ارور بر روی صفحه نمایش، مربوط به خرابی سنسور ان تی سی آب گرم مصرفی می‌باشد که برای عیب یابی پکیج ایساتیس باید آن را تعویض شود.

رفع خطای E5 در پکیج ایساتیس

در صورتی که با این کد خطا مواجه شدید، باید بدانید که دستگاه روی حالت تابستانه است. به همین دلیل آب را به درستی گرم نمی‌کند.

رفع خطای E6 در پکیج ایساتیس

زمانی که با این ارور مواجه شدید، باید بدانید که پرشر فن با مشکل روبه‌رو شده است و به درستی فعالیت نمی‌کند. ممکن است دودکش پکیج مسدود شده باشد. در صورتی که فن کار می‌کند و باز هم پکیج ایساتیس این ارور را نمایش می‌داد، مشکل از پرشر هوا است؛ باید آن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

ولی در صورتی که فن کار نمی‌کرد، مشکل از برق دستگاه است. اگر برق دستگاه مشکل نداشت فن خراب شده است و برای عیب یابی پکیج ایساتیس و برطرف کردن مشکل، باید آن را تعویض کنید.

رفع خطای E7 در پکیج ایساتیس

در صورت دیدن این ارور بر روی صفحه نمایش، باید بدانید که دمای پکیج بسیار بالا رفته است و از حد معمول خود خارج شده است. در چنین شرایطی چند علت متفاوت وجود دارد که باید عیب یابی پکیج ایساتیس برای آن‌ها انجام شود.

از مجموع علت‌های آن، خرابی ترموستات است که در صورتی اطمینان از خرابی آن می‌توانید آن را تعویض کنید. خرابی پمپ هم یکی از علت‌های بروز این ارور است که برای برطرف کردن این خطا باید به آن توجه کنید. برای تعمیر پکیج ایساتیس در این حالت می‌توانید پمپ را به‌صورت کلی تعویض کنید.

رفع خطای E8 در پکیج ایساتیس

زمانی که این کد خطا را مشاهده کردید بدانید که دلیل آن عدم ارتباط برد اصلی پکیج با صفحه نمایش می‌باشد. در این حالت باید ارتباط آن‌ها را با هم برقرار کنید. اگر تجربه و دانش کافی در این زمینه را ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

رفع خطای E9 در پکیج ایساتیس

دلیل دیدن این کد خطا وجود مشکل در محل جامپر S4 است و باید آن را تغییر دهید.

رفع خطای EE در پکیج ایساتیس

در عیب یابی پکیج ایساتیس برای مشاهده خطای EE بر روی صفحه نمایش، مشکل خرابی دیپ سوئیچ و یا جامپر پکیج است. برای بر طرف کردن مشکل هم باید آن‌ها را تنظیم کرده و در محل مناسب خود نصب کنید.

مشکلات رایج در پکیج ایساتیس

جدا از نمایش کد خطاها، در برخی مواقع ممکن است قطعه‌ای دچار اختلال شود و باعث شود دستگاه به درستی کار نکند. برای عیب یابی پکیج ایساتیس و برطرف کردن برخی مشکلات، پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

نشتی آب پکیج

نشتی آب یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از پکیج‌ها به وجود می‌آید و علت آن خرابی و یا سوراخ بودن قسمتی از پکیج است. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، برای عیب یابی پکیج ایساتیس و تعمیر آن می‌توانید شلنگ‌ها و لوله‌ها را بررسی کنید. اگر سوراخ بودند باید تعویض شوند ولی اگر شل بودند، می‌توانید آن‌ها را محکم کنید. در برخی موارد امکان سوراخ بودن مخزن پکیج هم وجود دارد که برای تعمیر بهتر است از یک متخصصاین کار کمک بگیرید.

گرم نکردن پکیج ایساتیس

زمانی که با مشکل گرم نکردن پکیج روبرو شدید، ابتدا باید جریان گاز را بررسی کنید. زیرا ممکن است جریان گاز قطع شده باشد. اگر با انجام این کار، مشکل حل نشد باید فشار آب را بررسی کنید که کم یا زیاد نباشد؛ زیرا اگر فشار آب کم یا زیاد باشد باعث سرد شدن آب پکیج خواهد شد.

مورد سومی که باید به آن توجه کنید، رسوب گرفتن پکیج می­باشد. ممکن است پکیج رسوب گرفته باشد و همین امر باعث گرم نشدن پکیج شود. در چنین شرایطی باید رسوب‌گیری انجام شود.

گرفتگی دودکش پکیج ایساتیس

در عیب یابی پکیج ایساتیس یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید، گرفتگی دودکش پکیج است. گرفتی دودکش پکیج ایساتیس بسیار خطرناک است و سریعاً باید برای رفع آن باید اقدام نمایید.

برای جلوگیری از این مشکل باید هر چند وقت یک‌بار، سرویس پکیج انجام شود و لوله­های آن مورد بررسی قرار گیرد؛ در صورت گرفتگی، لوله‌ها باید تخلیه شوند.

از کار افتادن برد پکیج ایساتیس

همان‌طور که می­دانید برد پکیج، اصلی‌ترین قسمت آن است. به گونه‌ای که می‌توان آن را مغز پکیج به حساب آورد. پکیج، دستور کلی کارکرد خود را از برد می‌گیرد. در صورتی که پکیج شما اصلاً کار نمی‌کند، باید بدانید که برد پکیج دچار اختلال شده است و برای عیب یابی پکیج ایساتیس باید برد را تعمیر و در صورت نیاز تعویض نمایید.

صداهای غیر طبیعی پکیج ایساتیس

صداهای غیر طبیعی که پکیج از خود تولید می‌کند می‌تواند ناشی از هوا گرفتن و یا رسوب گرفتن پکیج باشد. در برخی حالات رسوب گرفتن قسمت‌های مختلف پکیج باعث می‌شود فشار آب کم شود و اجازه ندهد آب به درستی عبور کند و همین امر باعث ایجاد صدای زیادی در پکیج می‌شود که در این حالت می‌توانید برای عیب یابی پکیج ایساتیس رسوب‌گیری انجام دهید.

بیشتر بخوانید

علت خاموش شدن پکیج ایساتیس

اگر شما از پکیج ایساتیس استفاده می‌کنید، احتمالاً حداقل یک بار با مشکل خاموش شدن پکیج و یا خاموش و روشن شدن پکیج روبه‌رو شده‌اید. در ادامه به بررسی این مشکل می­پردازیم با ما همراه باشید.

نبود آب کافی در مدار می­تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

یکی از علل خاموش شدن پکیج، نبودن آب کافی در مدار گرمایش است. این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی از جمله نشتی یا ایراد در منبع انبساط پکیج باشد. موارد دیگری مثل اختلال در  مصرف گاز پکیج و یا ایراداتی در تنظیمات این وسیله نیز می‌توانند در بروز این مشکل تأثیر گذار باشند.

در حالت کلی یافتن دلایل خاموش شدن پکیج یا ایراداتی مثل علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن مخزنی گازی و انواع پکیج را باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و زیر نظر افراد متخصص تشخیص و قبل از مشاهده دیگر معایب پکیج در روند عملکرد آن برطرف کنید.

هوا گرفتن مدار گرمایش می­تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

در عیب یابی پکیج ایساتیس شاید علت خاموش شدن دستگاه، وجود هوا در مدار گرمایش باشد. این مسئله دلایل متفاوتی دارد و درنتیجه‌ی آن، پمپ پکیج به جای آب گاهی هوا را وارد مدار کند. در این شرایط پکیج به دلیل عدم وجود آب کافی در مدار گرمایش خاموش خواهد شد. وجود هوا در مدار گرمایش را می‌توان علت بالا رفتن فشار پکیج نیز دانست.

انسداد و گرفتگی مدار گرمایش می­تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

به طور کلی هرگونه اختلال در حرکت آب در مدار گرمایش (مانند نبود آب کافی در مدار گرمایش و هوا گرفتن آن و ایراد در عملکرد پرشر سوئیچ هوا) می‌تواند علت خاموش شدن پکیج ایساتیس دیواری باشد. درنتیجه، علت خاموش شدن پکیج شما ممکن است وجود گرفتگی در لوله‌ها نیز باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایل گرفتگی وجود رسوب است که برای عیب یابی پکیج ایساتیس یک سرویس‌کار متخصص (پس از تشخیص دلیل) با نصب فیلتر رسوب‌گیر آبگرمکن دیواری و سختی گیر پکیج می‌تواند این مشکل را به‌ راحتی برای شما حل کند.

خراب شدن پمپ پکیج می­تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

یکی دیگر از علل خاموش شدن پکیج دیواری می‌تواند خرابی پمپ سیرکولاتور آن باشد. توجه داشته باشید که معمولاً این پمپ‌ها به یک‌باره از کار نمی‌افتند، بلکه ابتدا ضعیف شده و پس از مدتی می‌سوزند. اگر پمپ سوخته باشد پکیج اصلاً روشن نمی‌شود (در این حالت مدار گرمایش کاملاً سرد است)؛ اما در صورت ضعیف شدن آن، پکیج خاموش و روشن می‌شود.

فشار کم گاز در پکیج می­تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

بدون گاز در پکیج دیواری نه شعله‌ای در کار خواهد بود و نه گرمایی. در صورت کم بودن فشار گاز، یا شعله ضعیف خواهد بود یا اینکه پکیج روشن و خاموش خواهد شد. توجه داشته باشید که در مواردی علت خاموش شدن پکیج دیواری وجود اشکال در فشار گاز ساختمان و شیر گاز هم می‌تواند باشد؛ ولی اگر این‌طور نبود، برای عیب یابی پکیج ایساتیس و تنظیم فشار پکیج برای گاز ورودی به این دستگاه می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

تخلیه نشدن دود پکیج می­تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

علت خاموش شدن پکیج و یا خاموش و روشن شدن پکیج در برخی مواقع ممکن است دفع نشدن به خوبی دود باشد. با بالا رفتن امنیت پکیج‌های موجود در بازار، درصورتی که دود به خوبی تخلیه نشود، دیگر خطری ساکنین خانواده را تهدید نمی‌کند، چراکه پکیج به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد. علت خاموش شدن پکیج در این حالت می‌تواند دلایل مختلفی از جمله عدم نصب صحیح دودکش، عدم رعایت ارتفاع درست دودکش و یا حتی سوختن فن پکیج داشته باشد.

البته پکیج به جز تخلیه کارآمد دود باید قادر باشد هوای ورودی خود را نیز به‌گونه‌ای مؤثر دریافت کند تا خاموش و روشن نشود. در هنگام انجام این اقدامات توجه کافی به طرز کار پکیج و همین‌طور فاکتورهای تفاوت پکیج و آبگرمکن دیواری امری ضروری و مهم است.

خراب شدن الکترود یون پکیج می­تواند علت خاموش شدن پکیج باشد.

خرابی الکترود یون پکیج نیز می‌تواند علت خاموش شدن این دستگاه باشد. وظیفه این قطعه تشخیص شعله (مشابه پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن مخزنی) است. در صورت وجود ایراد، شعله تشخیص داده نخواهد شد و پکیج روشن نمی‌شود. در این حالت، متخصصین کارگشا برای عیب یابی پکیج ایساتیس و رفع مشکل خاموش شدن پکیج، تعویض الکترود پکیج دیواری و یا تنظیم فاصله آن را پیشنهاد می‌دهند.

صفحه نمایش پکیج ایساتیس

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می­کنید، بر روی صفحه نمایش پکیج ایساتیس، کلیدهایی تعبیه شده است که هر یک دارای عملکردی مشخص می­باشند. با توجه به شماره­های مشخص شده در خصوص هر یک از کلیدها بر روی تصویر بالا، در ادامه به معرفی کلیدهایی خواهیم پرداخت از طریق آن‌ها می­توانید تغییراتی را در عملکرد پکیج ایجاد نمایید.

  • کلید شماره ۱۴: این کلید برای خاموش یا روشن کردن پکیج می­باشد.
  • کلید شماره ۱۳: با استفاده از این کلید می­توانید وضعیت پکیج را به حالت تابستانه (این وضعیت با علامت خورشید در صفحه نمایش داده می­شود ) و یا به حالت زمستانه (این وضعیت با علامت برف در صفحه نمایش داده می‌شود)، تغییر وضعیت داد.
  • کلید شماره ۱۱ و ۱۲: برای تنظیم دمای گرمایش پکیج می­باشد.
  • کلید شماره ۱۶ و ۱۷: برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی پکیج می­باشد.
  • کلید شماره ۱۵: در صورتی که پکیج کد خطا نمایش دهد، با استفاده از این کلید می­توان مشکل را حل کرد در صورتی که کد خطا دوباره نمایش داده شود می­توانید از متخصصین کارگشا کمک بگیرید.
  • کلید شماره ۱۲ و ۱۳: در صورتی که این دو کلید را با هم و به‌صورت هم‌زمان فشار دهید، حالت کامفورت پکیج فعال می‌شود و  علامت آدمک خندان در صفحه نمایش نشان داده می­شود؛ که در این حالت دمای آب گرم مصرفی بیش از ۴۲ درجه نمی­شود.

اگر با حالت کامفورت پکیج ایساتیس آشنایی ندارید، با همراه ما باشید.

حالت کامفورت پکیج ایساتیس

زمانی که شکل لبخند بر روی صفحه نمایش پکیج ایساتیس ظاهر شود، در واقع وضعیت کامفورت فعال شده است و بدین معنا است که دمای آب حداکثر 42 درجه سانتی‌گراد گرم می­شود. این حالت برای این است که آب همیشه در دمای ولرم باشد.

رفع علامت لبخند در پکیج ایساتیس

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم علامت لبخند در پکیج ایساتیس در واقع ایراد نیست، بلکه در این حالت وضعیت کامفورت پکیج فعال شده؛ اما راه حل علامت لبخند در پکیج ایساتیس چیست؟ خیلی ساده شما می­توانید با نگه داشتن دکمه مود آن را به حالت عادی بازگردانید. دکمه مود را در تصویر صفحه نمایش (بالا) مشاهده می­کنید.

سخن آخر

در این مطلب به صورت مفصل به عیب یابی پکیج ایساتیس و راهنمای تعمیر آن در صورت بروز مشکل در عملکرد دستگاه پرداختیم. در صورتی که شما هم از این برند استفاده می‌کنید  و راهکاری برای عیب یابی پکیج ایساتیس دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. پکیج‌های ایساتیس یکی از سیستم‌های گرمایشی مورد علاقه بسیاری از مردم در کشورمان هستند. شرکت ایساتیس برای اولین بار با همکاری شرکت آریستون ایتالیا اقدام به تولید پکیج های دیواری نمود. امکان تعمیر تجهیزات در هر زمینه‌ای از جمله دغدغه‌ای است که در زمان خرید کالای مورد نظر باید به آن توجه داشت؛ به این معنی که کالایی را باید خریداری کرد که براحتی قطعات آن در دسترس بوده و امکان تعمیر آن نیز فراهم باشد. یک کار بسیار جالبی که شرکت ایساتیس در حوزه تعمیر و نگهداری پکیج های دیواری انجام داد، آموزش حدود 2500 تعمیرکار حرفه ای پکیج در ایران و با نظارت شرکت ایتالیایی آریستون است، و بهمین دلیل است که این شرکت توانسته در حوزه سرویس و های ایساتیس خدمات ارزنده ای به مشتریان خود عرضه کند. از این حیث پکیج اساتیس هم مانند: بسیاری از شرکت‌ها توانسته نمایندگی‌های متعددی در سراسر کشور ایجاد کرده، و خود را جزء شرکت‌های مطرح در حوزه تجهیزات گرمایشی؛ خصوصا پکیج های دیواری معرفی کند.

به‌طور کل از مزایای پکیج های ایساتیس می‌توان به مواردی مانند: کم‌جا بودن، صرف انرژی مناسب، گرم کردن سریع آب و…اشاره کرد. علاوه‌براین، نصب پکیج ایساتیس در مقایسه با سایر سیستم‌های مشابه با سهولت و سادگی بیشتری انجام می‌شود. ما در ادامه قصد داریم درباره مزایا، معایب، راه‌اندازی و حتی تعمیر پکیج های دیواری ایساتیس اطلاعاتی را در اختیار مخاطبین علاقه مند قرار دهیم.

نصب و راه‌اندازی پکیج ایساتیس

الف) مراحل نصب پکیج

به‌طور کل نصب پکیج ایساتیس شامل مراحل زیر است:

  • ابتدا مسیر لوله های آب ورودی و خروجی به پکیج و رادیاتور را از نظر نشتی، بررسی کنید.
  • لوله‌ها و محل اتصال گاز بلحاظ نشتی باید چک شوند.
  • در گام بعد سیستم را هواگیری کنید.
  • تنظیم فشار برای رسیدن به کارکرد مناسب . مقدار فشار مناسب باید بین 1 تا 1.5 بار باشد.
  • در ابتدای زمستان، پکیج خود را در حالت زمستانه قرار دهید و دمای آن را بین 30 تا 80 درجه تنظیم کنید.
  • در ابتدای تابستان، پکیج خود را در حالت تابستانه قرار داده و دمای آن را بین 30 تا 60 درجه تنظیم کنید.

لازم بذکر است، میزان دمای پکیج برای مناطق مختلف ممکن است، کمی با مقادیر فوق متفاوت باشد. دماهای فوق الذکر برای شرایطی مانند: شهر تهران مناسب است.

ب) شرایط مناسب برای محل نصب

شرایط ذیل نه تنها باید برای نصب پکیج ایساتیس الزامی هستند، بلکه شرایط رعایت آنها برای نصب هرگونه پکیج دیواری نیز الزامی است:

  • دیوارهای محل نصب پکیج باید مستحکم و صاف و یکدست باشند.
  • فاصله پکیج از کف باید حدود 1/2 متر باشد.
  • در فضای روباز از هر طرف پکیج، حدود یک متر فضای خالی گذاشته شود. این فاصله برای فضاهای بسته مانند محیط آشپزخانه حداقل باید 15 سانتی‌متر از هر طرف باشد.
  • دودکش باید به‌طور کامل در موقعیت خود ثابت شود.
  • قبل از راه‌اندازی پکیج، لوله‌های آب ورودی و خروجی باید به‌طور کامل شستشو داده شوند تا از عدم وجود هرگونه رسوبات و گردوخاک و گرفتگی در آنها اطمینان حاصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که شیر فلکه در ورودی آب نصب شده باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که یک شیلنگ به منظور تخلیه آب اضافه در محل خروجی شیر اطمینان، نصب شده باشد. در اکثر مواقع این شیلنگ نصب نمی‌شود.
  • اطمینان حاصل کنید فیلتر آشغالگیر در محل ورود گاز نصب شده باشد.
  • حتی الامکان برای تمام وسایل برقی از جمله: پکیج خانه خود محافظ برق قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که رسوب‌گیر آب در محل ورود آب به پکیج نصب شده باشد. رسوب‌گیرهای مغناطیسی علاوه‌بر رسوبات معلق در آب، از ورود مقداری از املاح به سیستم نیز جلوگیری می کنند.
  • بهمراه اکثر پکیج ها، پیچ‌ها و رول پلاک‌های مختص هر برند قرار داده شده است، حتی الامکان از این پیچ‌ها بمنظور نصب پکیج بروی دیوار استفاده کنید.

نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس

تنظیم پکیج‌ها برای تابستان و زمستان کمی متفاوت است. در واقع در شرایط تابستان پکیج ها به‌منظور گرم کردن آب حمام و به‌طور کل مصارف داخلی مورد استفاده قرارمی‌گیرند، اما در زمستان، پکیج ها علاوه‌بر گرم کردن آب مصارف داخلی، به‌منظور گرم کردن شوفاژ نیز به‌ کار می‌روند. در ادامه نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس را برای هر دو حالت تابستان و زمستان ارائه کرده‌ایم.

تنظیم پکیج در حالت تابستان

  • ابتدا شیر گاز را باید بازکرد.
  • برقرار کردن جریان برق و فشار دادن دکمه POWER.
  • وارد کردن پسورد پکیج، که معمولا به‌صورت سه صفر است.
  • قرار دادن دکمه MODE در حالت تابستانه.
  • با چرخاندن ولوم مخصوص، میزان دمای مناسب برای آب تنظیم شود.
  • اکنون پکیج ایساتیس آماده استفاده برای فصل تابستان است.

تنظیم پکیج در حالت زمستان

  • همانند حالت تابستانه ابتدا شیر گاز را باید بازکرد.
  • جریان برق وصل می‌شود؛ سپس دکمه POWER زده شود.
  • رمز پکیج را که به صورت پیش فرض سه صفر است را وارد کنید.
  • MODE دستگاه را در حالت زمستان قرار دهید.
  • میزان دمای آب مناسب برای شرایط زمستان را تنظیم کنید.
  • اکنون پکیج آماده استفاده است.

دلایل تعمیر پکیج ایساتیس

هر سیستم گرمایشی با گذشت زمان دچار ایراداتی از جمله خرابی قطعات و گرفتگی مسیر لوله‌ها می‌شود. پکیج ایساتیس هم مانند هر دستگاه و سیستم دیگری دچار این قبیل اشکالات نیز می‌شود؛ لذا تعمیر و سرویس آن هر چند وقت یکبار ضرورت می‌یابد. بهمین منظور در ادامه این بحث به موضوع تعمیر پکیج ایساتیس پرداخته‌ایم.

علل گرم نکردن پکیج ایساتیس

یکی از دلایل گرم نکردن پکیج، کمبود فشار آب است. در واقع کمبود فشار باعث می‌شود که پکیج به‌طور کامل روشن نشود؛ بعبارتی، وقتیکه فشار آب پایین باشد، آب به آرامی از داخل پکیج عبور کرده و در این حالت سیستم گرمایشی درگیر نمی‌شود. اما اگر فشار آب کم و زیاد شود، عملکرد سیستم هم به گونه‌ای خواهد بود که یک وقت‌هایی آب گرم و یک وقت‌هایی آب سرد می‌شود. بنابراین یک تعمیرکار پکیج ماهر باید بتواند این مشکل را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کند.

حالتی هم ممکن است پیش بیاید که پکیج کلا آب را گرم نمی‌کند؛ در این حالت به احتمال زیاد یا شعله مشکل دارد، یا مسیر لوله‌ها و برخی از تجهیزات دچار رسوب شده است. مشکل شعله هم می‌تواند ناشی از خرابی الکترود شعله یا قطعی گاز ورودی باشد.

نشت دادن آب از پکیج

نشتی آب اگر از محل اتصال باشد، ممکن است با بازکردن و بستن مجدد قطعات برطرف شود، اما در صورتی که نشتی ناشی از سوراخ بودن لوله‌های پکیج و یا مسیر شوفاژ باشد، هر چند که این مشکل نیز براحتی برطرف می‌شود، اما با هزینه نسبتا زیادی همراه است.

آسیب دیدن برد پکیج ایساتیس

برد پکیج از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت‌های هر سیستم گرمایشی است. تعمیر برد و فهمیدن مشکل آن کار هر کسی نیست؛ حتی بسیاری از تعمیرکاران ماهر هم قادر به تعمیر آن نیستند؛ لذا در صورت وجود مشکل در برد پکیج حتما از متخصصین ماهر و مسلط دعوت کنید.

مسدود شدن دودکش

هرچند که مسدود شدن دودکش تعمیر خاصی ندارد، اما از جمله مواردی است که یک تعمیرکار پکیج باید به آن توجه کند و از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شود.

سر و صدای زیاد پکیج

هرگاه در پکیج صدای غیر طبیعی مشاهده کردید، این مشکل می‌تواند ناشی ازتشکیل هوا در سیستم و یا رسوب‌گرفتگی باشد. در صورت تشکیل رسوب در سیستم، آب به خوبی درون سیستم جریان نمی‌یابد و در نتیجه سرعت آب افزایش می‌یابد. افزایش سرعت آب نیز باعث ایجاد صدا درون پکیج می‌شود.

داغ شدن بیش از حد آب

اگر آب خروجی از پکیج شما بیش از حد معمول داغ باشد، این مشکل نشان می‌دهد که به احتمال قوی ترموستات خراب شده است.

کدهای خطای دستگاه پکیج دیواری ایساتیس

در مدل‌های دیجیتال و هوشمند پکیج ایساتیس یک صفحه نمایش طراحی شده، که خطاهای پکیج در آن نمایش داده می‌شود. هرکدام از خطاها یک نوعی از مشکل را نشان می‌دهد، که متخصصان پکیج ایساتیس به کمک این خطاها می‌توانند مشکل را پیدا کرده و برای رفع آن اقدام کنند. در ادامه مهمترین خطاهای پکیج ایساتیس و علل ایجاد هرکدام بیان شده است.

  • کد خطا E0: اگر ورود آب به پکیج با مشکل روبرو شود، این ارور نمایش داده می‌شود. برای رفع این مشکل احتمالا سیستم باید رسوب‌زدایی شود. گاهی وقت‌ها این خطا نشان دهنده خراب بودن سنسور ورودی آب است.
  • کد خطا E1: هنگامی که فشار آب داخل دستگاه کم شود، این خطا روی صفحه پکیج نمایان می‌شود. برای افزایش فشار می‌توانید شیر کوچک تعبیه شده در زیر پکیج را باز کنید. چنانچه این مشکل در اثر کاهش فشار مخزن نباشد. احتمال دیگر این است که پرشر سوئیچ خراب شده باشد.
  • کد خطا E2: این ارور مربوط به عدم تشکیل شعله یا روشن نشدن آن است. یکبار سیستم را خاموش و روشن کنید، اگر بازهم شعله روشن نشد، احتمال دارد که الکترود جرقه‌زن مشکل پیدا کرده باشد. این خطا در صورتیکه برد پکیج دچار مشکل شود، هم نمایش داده می‌شود.
  • کد خطا E3: اگر در NTC حرارتی مشکل ایجاد شود، این ارور توسط صفحه پکیج ایساتیس گزارش می‌شود. برای رفع این مشکل قطعه خراب شده را باید پیدا کرده و برای اصلاح آن اقدام نمود.
  • کد خطا E4: این خطا در صورتیکه NTC خراب شود، نمایش داده می‌شود.
  • کد خطا E5: این خطا نشان می‌دهد که mode مناسب انتخاب نشده است.
  • کد خطا E6: این خطا وقتیکه پرشر فن دچار مشکل شود یا اینکه دودکش مسدود شده باشد، نمایش داده می‌شود. گاهی وقت‌ها این ارور می‌تواند نشانه‌ای برای خرابی پرشر هوا نیز باشد.
  • کد خطا E7: هر زمان دمای آب خروجی بیش از اندازه داغ باشد، این خطا گزارش داده می‌شود. درصورتیکه پمپ آب دچار اشکال شود بازهم این خطا نمایش داده می‌شود.
  • کد خطا E8: این ارور را زمانی می‌بینیم که ارتباط برد اصلی پکیج با صفحه نمایش قطع شده باشد. برای حل این خطا باید ارتباط‌ها را برقرار کنید. بهتر است برای رفع این ایراد از یک کارشناس مجرب تعمیر پکیج کمک بگیرید.
  • کد خطا E9: خطای عدم وجود جامپر S4 است.
  • کد خطا EE: اگر با این خطا مواجه شدید علت آن خراب شدن جامپر دستگاه یا خراب بودن دیپ سوئیچ است.

نحوه عیب یابی و سرویس پکیج ایساتیس

سرویس پکیج دیواری یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که برای افزایش طول عمر پکیج باید انجام شود. نکته حائز اهمیت این است که اگر برای سرویس کردن دستگاه در زمان مناسب اقدام نشود، هم عمر مفید سیستم پایین می‌آید هم هزینه‌های اضافی به مالک دستگاه تحمیل می‌شود. توصیه شده‌است که حداقل سالی یکبار؛ قبل از شروع فصل سرما، انجام شود.

فواید سرویس پکیج ایساتیس

  • افزایش بازدهی دستگاه.
  • جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای تعمیرات مکرر
  • پیدا شدن عیب‌های درونی پکیج، قبل از اینکه مشکل اساسی در سیستم ایجاد شود.
  • بالا بردن طول عمر مفید پکیج.
  • عملکرد بدون مشکل در تمام طول سال و برای سال‌های متمادی.

مراحل سرویس و عیب یابی پکیج ایساتیس

  • اطمینان از عملکرد صحیح رسوب‌گیر نصب شده در محل ورودی آب.
  • اسید شویی سیستم بمنظور برطرف کردن رسوبات تشکیل شده درون سیستم و قطعات آن.
  • شستن لوله‌های رفت و برگشت.
  • کنترل مبدل‌های حرارتی و برد پکیج.
  • کنترل فشار آب ورودی و خروجی.
  • بررسی عملکرد دودکش.
  • تنظیم شیر گاز و دمای مورد نیاز متناسب با فصل مورد استفاده.
  • شستشوی فیلترهای هوا
  • کنترل عملکرد فن و پمپ آب.
  • کنترل سنسورهای مختلف پکیج.
  • هواگیری سیستم
  • سرویس مشعل.

چه زمانی به سرویس کردن دستگاه نیاز است؟

ما معمولا زمانی که سیستم پکیج دچار مشکل می‌شود به فکر سرویس و تعمیر آن می‌افتیم. در واقع این زمان، آخرین فرصت ما برای تعمیر پکیج است. بنابراین همواره باید این نکته را مورد توجه قرار داد که هر وسیله یا قطعه مکانیکی نیاز به مراقبت و نگهداری مستمر دارد، پکیج ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، لذا ضرورت دارد حتی اگر مشکلی برای عملکرد پکیج بوجود نیاید، به صورت دوره‌ای آن را سرویس کرد؛ به‌طوریکه مدت زمان سرویس دوره‌ای از یک سال بیشتر نشود. به‌طور کل علائمی مانند موارد زیر می‌توانند نشانه‌هایی برای سرویس و تعمیر پکیج به شمار بیایند:

  • زمانی که با افت فشار آب گرم روبرو شدید.
  • برای گرم شدن آب، زمان زیادی صرف می‌شود.
  • گرم نشدن رادیاتور و سیستم‌های گرمایشی.
  • نشت آب از دستگاه و یا قطعات آن.
  • سر و صدای بیش از اندازه پکیج.
  • مدت زمان زیادی از زمان سرویس قبلی گذشته باشد.

مزیت‌های پکیج ایساتیس

پکیج ایساتیس ضمن اینکه از جمله پکیج های دیواری معروف در کشور است، دارای مزایایی نیز می‌باشد که تا حدودی آن را متمایز ساخته است. تعدادی از این مزایا بشرح زیر است:

  • اسکلت اصلی پکیج دیواری ایساتیس، فضای کمی اشغال می‌کند.
  • پکیج ایساتیس نصب آسانی دارد.
  • صدای حین کار پکیج ناچیز است.
  • استفاده از دودکش مجزا برای خارج کردن دود.
  • با وجود دودکش مجزا گردش هوا براحتی اتفاق می‌افتد.
  • دارا بودن سیستم ایمنی برای مدیریت فشار آب خروجی از پکیج.
  • مدیریت مصرف انرژی با دارا بودن سیستم هوشمند روشن و خاموش
  • برند ایساتیس دارای سیستم عیب‌یاب الکترونیکی است.

نکات ایمنی که در استفاده از پکیج باید رعایت شود

  • ارتفاع و فاصله‌ مناسب با محل نصب پکیج باید رعایت شود.
  • پکیج نباید در مجاورت وسایل گازی نصب شود.
  • دودکش پکیج حداقل باید در فاصله 50 سانتی‌متری از مواد قابل اشتعال نصب شود.
  • از نصب کردن پکیج‌ در محیط‌های دربسته مانند: حمام، توالت و … جدا باید خودداری شود. مگر با تمهیدات مناسب مانند قراردادن فن قوی و گردش مستمر جریان هوا.
  • بهترین محل نصب برای پکیج‌ها خارج از ساختمان و داخل بالکن است.
  • همواره رنگ شعله پکیج را مد نظر داشته باشد. اگر رنگ شعله آبی باشد، پکیج سالم است ولی اگر زرد باشد، نشانه وجود مشکل در سیستم است.
  • در تمامی مراحل راه‌اندازی، نصب، تعمیر و سرویس پکیج حتما باید از تکنسین‌های ماهر و کاربلد استفاده کنید.

قیمت پکیج ایساتیس

قیمت پکیج‌ها با توجه به طریقه نصب پکیج، مدل پکیج، متراژ لوله‌کشی دستگاه و… متفاوت است. از عوامل تاثیرگذار دیگری هم وجود دارند که در قیمت پکیج‌ها موثرند:

  • جنس و نوع لوله‌های مورد استفاده.
  • سیستم لوله‌کشی! توکار باشد یا روکار.
  • مدل هر پکیج با توجه به ظرفیت و قدرت آن، عامل تعیین کننده در قیمت تمام شده پکیج است.
  • کیفیت لوازم و تجهیزات مورد استفاده نیز، عامل بسیار موثری در برآورد قیمت سرویس پکیج ایساتیس است.

چرا کارچی‌داری را برای نصب، تعمیر و سرویس پکیج ایساتیس انتخاب کنیم؟

کارچی‌داری یک سامانه هوشمند کار است که در کنار تمام خدمات خود، خدمات تخصصی پکیج را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید را روی گوشی یا موبایل خود نصب کنید و از خدمات مربوط به تعمیر پکیج آن استفاده کنید. افرادی که در شرکت کار چی داری مشغول به کار می‌شوند افرادی با تجربه، متخصص و حرفه‌ای هستند که با دقت و رعایت نکات لازم، پکیج شما را به بهترین نحو ممکن تعمیر می‌کنند. همچنین متخصصین آریل سرویس مجموعه در تمامی زمینه‌های مربوط به تعمیر ، سرویس و ، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان هستند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا