راهنمای سفر شخصی به استانبول

استانبول را می توان قلب تپنده ی ترکیه و یکی از بهترین شهرهای آن برای مسافرت دانست. شما می توانید ساعت ها در حیاط مسجد کبود قدم بزنید و غرق در معماری تاریخی آن با کاشی کاری های آبی رنگ شوید. همچنین می توانید در سواحل استانبول به تماشای غروب آفتاب بنشینید یا از تفریحات هیجان انگیز آن لذت ببرید. سپس به مراکز خرید و بازار بزرگ بروید و برای خود سوغاتی ها و باقلواهای ترکی بخرید. البته این ها بخش کوچکی از سفرتان خواهد بود که برای رسیدن به آن می بایست با شیوه های رسیدن به ترکیه و هزینه های مسافرت آشنا باشید.

راهنمای سفر به استانبول

همچنین باید بدانید در کدام هتل ها بمانید یا برای خورد و خوراک به کدام رستوران های معروف بروید. حتی اگر با جاهای دیدنی و آشنا نباشید فرصت کافی برای بازدید از بهترین آن ها نخواهید داشت. به همین علت تصمیم گرفته ایم شما را با صفر تا صد سفر به استانبول آشنا کنیم تا سفری بدون دردسر و به یادماندنی داشته باشید. .

بهترین زمان سفر به استانبول چه فصلی است؟

به طور کلی می توان گفت استانبول مقصدی برای تمام فصول سال است اما اگر برای تفریح و گردش به ترکیه می روید، فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید. چرا که استانبول در بهار آب وهوای مطلوبی داشته و مناظر خیره کننده ای را به نمایش خواهد گذاشت.

همچنین می توانید در فستیوال ها و جشنواره های زیادی شرکت کنید که لذت سفر را برایتان دوچندان می کند. البته فراموش نکنید در بهار و به علت افزایش تقاضا برای سفر به استانبول، هزینه ها بالا خواهد رفت. پس اگر قصد دارید سفر ارزانی داشته باشید زمستان را انتخاب کنید.

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

به طور کلی هزینه سفر به استانبول شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه رسیدن به مقصد
  • هزینه اقامت در استانبول
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه رفت و آمد
  • هزینه خرید کالا و سوغاتی
  • هزینه جاهای دیدنی و

هزینه ی هرکدام از این بخش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه ی مطلب به آن ها خواهیم پرداخت و در هر کدام به روش های سفر ارزان به استانبول اشاره خواهیم کرد. ناگفته نماند اگر با تور به استانبول سفر می کنید، دیگر نیازی به بررسی جداگانه ی رسیدن به مقصد و اقامت نداشته و سایر موارد را باید مطالعه کنید.

راهنمای سفر به استانبول با تور

همانطور که گفتیم استانبول از شهرهای دیدنی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانی ها شناخته می شود. این شهر زیبا، شگفتی های بیشماری از جمله کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه، تنگه بسفر و… را در خود جای داده که گشت و گذار در آن ها خالی از لطف نیست.

با این حال بازدید از تمامی این آثار در زمانی کوتاه، نیازمند برنامه ریزی و زمان بندی مناسب است. به همین جهت بسیاری از مسافرانی که برای اولین بار به این شهر سفر می کنند تهیه تور استانبول را نسبت به سایر روش های سفر ارجح می دانند.

حال بیایید به سراغ گردشگرانی برویم که معتقدند سفر با تور، هیجان لازم را برای آن ها فراهم نمی کند و ترجیح می دهند خود به تنهایی یا به همراه خانواده از زیبایی های شهر استانبول دیدن کنند و این اولین گام در سفر بدون تور به استانبول است. در این روش شما نیازمند آگاهی از شیوه های سفر به استانبول هستید که به دو روش زمینی و هوایی انجام می پذیرد.

سپس باید محل اقامت خود را بررسی کرده و به سراغ برآورد هزینه های سفر به استانبول بروید. البته ما برایتان این کار را راحت کرده ایم و تمامی اطلاعات لازم در این سفر را همراه با میانگین مخارج در این مطلب آورده ایم. قیمت رزرو هتل استانبول در فصل های مختلف سال متفاوت است.

سفر به استانبول با هواپیما و هزینه آن

سفر هوایی به استانبول را می توان آسان ترین و سریع ترین روش برای رسیدن به ترکیه دانست. در این شیوه تنها باید زمان دقیق سفرتان را تعیین کرده و  را خریداری کنید. را می توانید بسته به مدت زمان سفر خود به صورت یک طرفه یا دو طرفه رزرو کنید. به عنوان مثال اگر از فرودگاه امام خمینی تهران قصد سفر به استانبول دارید، 3 ساعت در راه بوده و سپس در فرودگاه جدید استانبول فرود می آیید. هزینه ی این سفر به طور میانگین 2 میلیون تومان خواهد بود.

سفر زمینی به استانبول با اتوبوس یا قطار؟

اگر سفر زمینی به استانبول را انتخاب کرده اید؛ می توانید خود را با بلیط اتوبوس یا قطار به این شهر توریستی برسانید. در حال حاضر سفر به استانبول با اتوبوس از دو شهر تهران و تبریز صورت گرفته و از طریق مرز بازرگان وارد ترکیه خواهید شد.

در تهران می بایست به پایانه آزادی و بیهقی بروید و اگر در تبریز سکونت دارید به ترمینال مرکزی این شهر مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم مطلب «» را حتما مطالعه کنید تا با جزئیات و شرایط دقیق آن آشنا شوید.

پس از راهنمای سفر به استانبول با اتوبوس نوبت به معرفی روش دیگری می رسد که با قطار انجام می پذیرد. با اینکه همواره سفر با قطار از رفاه بیشتری نسبت به اتوبوس برخوردار است؛ مسافران این روش را انتخاب نمی کنند. علت آن نیز نبودن مسیر ریلی مستقیم به ترکیه شناخته می شود.

در واقع سفر به استانبول با قطار میسر نبوده و شما برای این امر می بایست از تهران با قطار به وان ترکیه بروید، سپس خود را با وسایل نقلیه موجود به استانبول برسانید. در نهایت توصیه می کنیم اگر به دنبال سفر ارزان به استانبول هستید؛  اتوبوس را انتخاب کنید و از قطار برای رسیدن به سایر شهرهای ترکیه مانند وان و آنکارا استفاده کنید.

سفر به استانبولشهری که نیم وجودش اروپا و نیم دیگرش آسیاست، شهر گنبد ایاصوفیه، شاهکار بیزانس و گنجینه ارزشمند معماری جهان، شهر کباب های خوش مزه ترکی و چایی های ذغالی زیر باران و نسیم، شهری که یکی از بهترین مکان ها برای یک مسافرت است و یک تجربه ناب؛ تجربه نابی که یک بار دیدن آن، شوق سفرهای بعدی را در شما تشدید می کند…

بله، درست حدس زدید. از سفر به استانبول حرف می زنم؛ سومین شهر توریستی جهان، شهری چند فرهنگی با پیشینه تاریخی بسیار غنی که علاوه بر تمام جذابیت های گردشگری و دیدنی، یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید، پرسه زنی، محله گردی و پر از فضاهای بکر و ناب است؛ جایی برای تجربه و تفریح. گردشی که به این راحتی ها شما را سیراب نخواهد کرد.

براوردی از هزینه سفر به استانبول

ما در یکی دیگر از مقاله های وبلاگ به طورکامل به مخارج سفر به استانبول پرداخته ایم، کافی است به مقاله مراجعه کنید. من در این راهنمای سفر به استانبول تنها یک کلیت برای شما مشخص می کنم. برای اینکه بتوانید بهتر برای سفر به استانبول برنامه ریزی کنید، پیش از هر چیز باید این را مشخص کنید که به دنبال یک سفر کم هزینه و ارزانید یا سفر لوکس و گران. من در دو بخش این هزینه ها را برای شما مشخص می کنم.

هزینه سفر ارزان به استانبول

برای سفر ارزان به استانبول سه بخش اصلی وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید. اما به صورت کلی می توانم به شما بگویم که آذر، دی و بهمن ارزانتزین فصل ها برای سفر به استانبول است، چراکه در این فصل هتل ها بسیار ارزانتر از سایر فصل هاست.

1- بلیط ارزان استانبول

اگر به دنبال سفر ارزانید، باید یک پرواز ارزان استانبول را پیدا کنید. بلیط چارتر و بلیط های لحظه آخری معمولا ارزانتر از بلیط های سیستمی است. در سایت علی بابا شما با 10 دقیقه وقت گذاشتن به راحتی می توانید لیست بلیط های استانبول را ببینید و بلیط های چارتر و لحظه آخری را انتخاب کنید.

2- هتل ارزان استانبول

برای اینکه بتوانید هزینه های اقامت در را کاهش دهید، چند نکته ساده و مهم وجود دارد که من به ترتیب برای شما توضیح خواهم داد.

  • محله هتل: قیمت هتل تا حد زیادی به این بستگی دارد که هتل در کدام قسمت شهر قرار گرفته است. به طورکلی هتل های منطقه آسیایی استانوبل ارزان تر از هتل های بخش اروپایی استانبول است. بنابراین اگر می خواهید در هزینه های هتل در استانبول صرفه جویی کنید، بهتر است به هتل های محله استقلال یا آکسارای مراجعه کنید تا هتل های محله تکسیم.
  • اواخر پاییز و اوایل زمستان به استانبول سفر کنید: درست است که استانبول در این فصل سرد استف اما قیمت هتل ها خیلی مناسب تر از بهار و پاییز است. اگر می توانید با سرما کنار بیایید، به راحتی می توانید یک سفر ارزان به استانبول داشته باشید.
  • رزرو هتل در استانبول قبل از سفر: اگر هتل خود را خیلی زودتر از سفر رزرو کنید، در هزینه سفر خود خیلی صرفه جویی کردید. به بخش در بخش هتل خارجی علی بابا سر بزنید و مناسب ترین هتل را برای سفر خود پیدا کنید.

3- گردش ارزان در استانبول

استفاده از وسایل نقلیه عمومی: یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های گردش در استانبول استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس است. علاوه بر این استانبول کارت، کارتی است که به وسیله آن می توانید از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنید و علاوه بر این با هزینه کمتری از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنید.

غذای ارزان: برای اینکه هزینه های خوراک خود را در استانبول کاهش دهید، می توانید از لوکانتا استفاده کنید. لوکانتا فضاهای غذاخوری بزرگی است که انواع غذاها را سرو می کند و انواع اقسام غذاهای ارزان در این فضا یافت می شود. مزیت این فضا این است که غذاها به صورت سلف سرویس ارائه می شود و شما می توانید هر میزان و با هر هزینه ای غذا بخورید.

خرید ارزان: من این بخش را جلوتر به طورکامل توضیح خواهم داد، اما اگر به دنبال خرید ارزان در استانبول هستید، به چای خرید از پاساژهای لوکس و گران قیمت به سراغ بازار و مال های ارزانی که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد، بروید.

دکمه بازگشت به بالا