اقتصادی

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه برقی مازندران

شیمیشی/ مازندران معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: با توجه به پایداری شبکه برق تا سال 1409 یک میلیارد و 400 میلیون یورو در مازندران سرمایه گذاری می شود. ‏

به گزارش شیمیشی، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد توکلی در کارگاه توسعه اقتصادی مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش برق مازندران با دولت سیزدهم شتاب گرفته است، گفت: امسال 3 هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه برق و نیروگاه های مازندران با وام های دولتی و بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

وی از سرمایه گذاری یک میلیارد و 400 میلیون یورویی در حوزه برق مازندران تا سال 1409 خبر داد و گفت: این میزان سرمایه گذاری با جذب سرمایه های خارجی و داخلی و تولید برق از واحدهای پراکنده بخش خصوصی انجام می شود.

معاون ساخت و ساز استانداری مازندران با اشاره به اینکه تا قبل از گرمای سال 1403 50 مگاوات برق به ظرفیت شرکت برق مازندران و گلستان اضافه می شود، یادآور شد: تا پایان سال آینده 100 مگاوات برق خواهد بود. برق اضافه خواهد شد. همچنین از سایت های تولیدی پراکنده وارد گردش خواهد شد.

توکلی از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواستار تولید برق مدرن تر شد و تصریح کرد: برعکس تقاضای صنعت و واحدهای تولیدی تولید برق توسط واحدهای پراکنده است.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ، شهرک های صنعتی و واحدهای مسکونی و هتل ها می توانند به جای آن با پنل های خورشیدی برق تولید و تامین کنند، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه برق رسانی و مدیریت بهره برداری از شبکه و احداث برق بر عهده دولت است. نیروگاه های بزرگی که در دولت آیت الله رئیسی اهمیت خوبی به این بخش داده شده است.

معاون سازندگی پدافندی مازندران از نیاز به چند خانه مسکونی در مازندران به ویژه در تپه ها با پنل های خورشیدی برای تولید انرژی پاک خبر داد و گفت: از توان شهرداری ها و دهیاری ها برای ساخت نیروگاه های کوچک استفاده شود. برای تولید برق و کسب درآمد پایدار نیز برنامه ای پیشنهاد شده است که با اجرای آن سرمایه گذاری آنها از محل فروش برق بازگردانده شده و برق مصرفی شهرها و روستاها تضمین شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا