درخواست ضرغامی از وزیر آموزش و پرورش

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار گنجاندن دانش آموختگان رشته های گردشگری در ردیف تجربه ملی این وزارتخانه شد.

به گزارش شیمیشی، در این نامه در تاریخ 15 بهمن 1402 به امضای عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، آمده است: «فعالیت گردشگری و مهمان‌نوازی علمی و کارآمد است، به طوری که شاخه های مختلف گردشگری و روش های پذیرایی و پذیرایی همواره با توجه به نیاز روزانه گردشگران به روز و بهینه می شوند.

با توجه به اینکه در سال های اخیر هنرستان هایی در رشته های مهمان نوازی و جهانگردی افتتاح شده است اما برای جذب معلمان و معلمان حرفه ای از فارغ التحصیلان این گروه ها در ردیف تجربه ملی آن وزارتخانه کار لازم صورت نگرفته است. با الزامات واحدهای زیر مجموعه. همچنین به دلیل عدم جذب نیروی متخصص و استفاده از کارشناسان رشته های غیر مرتبط نمی توان به نتایج مطلوب برای توسعه گردشگری در هنرستان ها و آموزشگاه های مرتبط دست یافت.

ضرغامی در این نامه با اشاره به فراخوان جدید استخدامی وزارت آموزش و پرورش و حذف رشته های مرتبط با صنعت گردشگری، درخواست کرده است که «هنگام تغییر و درج کدهای گردشگری و هتلداری در رتبه های جدید، ظرفیت در آزمون بعدی و سایر آزمون ها از کارشناسان و فارغ التحصیلان این رشته ها استفاده خواهد شد.»

درخواست ضرغامی از وزیر آموزش و پرورش

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا