تکواندو اروپا از آسیا فاصله گرفته است/از عملکرد شاگردانم راضی نیستم

کرمی: تکواندو در اروپا از آسیا فاصله گرفت/از عملکرد شاگردانم راضی نیستم

مربی تیم تکواندو پاکستان گفت: بازیکنانم پیشرفت کردند اما از عملکرد آنها راضی نبودم.

یوسف کرمی، ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری شیمیشی، درباره کیفیت مسابقات جهانی باکو گفت: بازی خوبی بود، افرادی که انتظارش را نداشتیم آمدند و مدال گرفتند. بعضی کشورها خیلی خوب بودند. آنجا دیدیم که اروپا از آسیا به خصوص در رده دختران فاصله دارد. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود داشت که سعی کردم تا جایی که می توانستم یاد بگیرم و از بازی ها لذت ببرم.

وی در خصوص عملکرد شاگردانش در تیم ملی پاکستان گفت: بوکسورهای پاکستانی پیشرفت کرده اند اما من راضی نیستم چون توانایی عملکرد بهتر از این را دارند. آنها بهتر بودند اما من زیاد راضی نبودم.

سرمربی تیم ملی پاکستان ادامه داد: سعی می کنم برای آنها اردویی در اروپا برگزار کنم چون به رقابت و تجربه زیادی نیاز دارند، به یک تورنمنت برویم و سپس برای بازی های آسیایی آماده شویم. هدف بعدی ما حضور در بازی های آسیایی و کسب مدال است.

کریمی در خصوص نتایج احتمالی پاکستان در هانگژو گفت: پیش بینی در ورزش های انفرادی سخت است. سعی می کنیم برویم و بهترین نتیجه را بگیریم، البته نه از نظر مدال بلکه از نظر عملکرد، بهترین عملکرد بچه ها برای من مدال می ماند.

دارنده مدال برنز المپیک آتن در پاسخ به عملکرد تیم ملی مردان ایران در این رقابت ها گفت: در این صورت می توانید همان مصاحبه ای را که بعد از مسابقات جهانی مکزیک انجام دادیم را بازنشر کنید. از نظر فنی مشکلات زیادی داریم، اعتماد به نفس بچه ها کم شده، جنبه روحی و روانی بچه ها کم شده است. باید چاره ای بیندیشند، من به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی خیلی ناراحت هستم. ما ایرانی هستیم و هر چه بیشتر به عنوان ایرانی شناخته شویم نه مربی تیم پاکستان، جای تکواندو ایران اینجا نیست.

وی همچنین گفت: فرزندان ما پتانسیل بالایی دارند اما نمی دانم چرا نمی توانیم از آن استفاده کنیم. من از عملکرد بچه ها راضی نیستم و ممکن است عده ای این را قبول نداشته باشند، اما چیزی که یاد گرفته ام این است که بچه های ما نیاز به تغییر اساسی در بعد ذهنی دارند. همه این بچه ها می توانستند نتیجه بگیرند، اما ما نتوانستیم به خوبی از آنها استفاده کنیم.

کرمی تاکید کرد: مسئولیت آن بر عهده تیم اصلی و کادر فنی است. ما دوست داریم نظرات آنها را در مورد اینکه چه در مکزیک و چه در اینجا عملکرد فرزندانمان ضعیف است، چه اتفاقی می افتد. امیدوارم جوابی بدهم که خانواده تکواندو را راضی کند. من هم مثل یوسف کرمی که خوب است می گویم خوب است، اگر بد است می گویم بد است اما ما در این مسابقات خوب نبودیم و از سرپرست تیم و کادرفنی می خواهم دلیلش را بگویند. نتوانستیم به نتایجی که باید می رسیدیم.

در نهایت عضو کمیته فنی فدراسیون تکواندو درباره دلیل ماندن مقانلو پس از نتایج بد در مکزیک گفت. من آدم تعیین کننده ای نیستم، کمیته فنی باید تصمیم بگیرد، شاید نه با یکی دو رای، کار خوب پیش رفت، امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می شود به نفع تیم تکواندو باشد. خیلی خسته کننده است و نمی دانم چگونه به پیام هایی که دریافت می کنم پاسخ دهم. امیدوارم با منطق به این موضوع نگاه کنند تا بتوانیم به تکواندو کمک کنیم تا به روزهای شکوه خود بازگردد. کشوری با 4 میلیون نفر چطور می تواند قهرمان جهان شود، ما با تکواندو میلیونی کار نمی کنیم! نمیدونم مشکل از کجاست! دوستان باید بیایند و بگویند اگر بتوانیم به آنها کمک کنیم به آنها توصیه می کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن و صدای مخالف

دکمه بازگشت به بالا