تهیه طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم غزه توسط وزارت بهداشت کشورمان

وزیر بهداشت در هفتمین نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی در مورد غزه بر لزوم هماهنگی تمامی وزارتخانه های بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکا برای پاسخگویی به شرایط اضطراری بهداشتی در غزه تاکید کرد. غزه وی گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران یک طرح عملیات فوری تهیه شده برای رسیدگی فوری به مردم مظلوم غزه دارد که می تواند با سازمان بهداشت جهانی در میان بگذارد.

به گزارش شیمیشی به گزارش وب دا، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست که به صورت وبینار برگزار شد، به مجروح شدن بیش از 46 هزار نفر از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی تا کنون اشاره کرد و یادآور شد: نظام سلامت در فلسطین تاکنون مجروح شده است. به طور کامل ناپدید شده و ده ها بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی به دلیل حملات مستمر این رژیم جعلی قادر به ارائه خدمات نیستند. این شرایط سخت نشان دهنده تاریخ این رژیم است که مملو از کشتار، کشتار و شکنجه کودکان و زنان بی گناه است.

وی با بیان اینکه با نگرانی عمیق شاهد وقوع یک فاجعه انسانی در فلسطین هستیم، اظهار داشت: تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به طرز غم انگیزی به بیش از 17 هزار نفر رسیده است که 70 نفر از آنها هستند. درصد قربانیان کودکان و زنان هستند.

وی خواستار مداخله فوری و قاطع بین المللی برای توقف جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی شد و تائید کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد با استناد به ماده 99 سازمان ملل متحد به شورای امنیت هشدار رسمی داد. تهدید ما از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تشکر می کنیم و خواستار آتش بس هستیم.

وزیر بهداشت با وجود محکومیت کشورهایی که تصمیمات آتش بس علیه مردم مظلوم غزه را وتو می کنند، یادآور شد: طبق قوانین بین المللی، همه کشورها نباید به وظایف خود عمل کنند، به ویژه کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند. مسئولیت نقش خود در این وضعیت فاجعه بار.

دکتر عین اللهی از آمادگی وزارت بهداشت کشورمان برای کمک به نظام سلامت غزه و حفظ سلامت مردم آن منطقه خبر داد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به وظیفه طبیعی خود عمل می کند. ، آماده اعزام فوری پرسنل بهداشتی و پزشکی برای رفع نیازهای فوری و ارائه مراقبت های بهداشتی در غزه است.

وی با ارائه پیشنهاد تجمیع منابع و امکانات کشورهای عضو در سازمان بهداشت جهانی برای رفع شرایط سخت غزه، تاکید کرد: نظارت دقیق بر کمبود منابع اولیه مانند تجهیزات پزشکی، سوخت، آب آشامیدنی و غیره. ضروری است و همچنین با اتخاذ تدابیر لازم، شرایط اضطراری را برطرف و شیوع بیماری ها را کنترل کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به عدم دسترسی کامل به منطقه غزه، سازمان جهانی بهداشت نیازمند تحلیل دقیق وضعیت موجود غزه است و با کمک همه کشورهای عضو، برنامه عملیاتی برای پاسخگویی ایجاد کند. برای شرایط و نیازهای مردم غزه آماده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا