تنها در خانه – شیمیشی

تأخیر در تحصیل جبران کننده است ، اما تنهایی ، کمبود نشاط ، افسردگی ، خجالت و در نهایت افسردگی به سختی قابل جبران است و بر شخصیت کودک تأثیر می گذارد.

به گزارش شیمیشی ، این روزنامه ایران وی نوشت: “این روزها ، با شیوع گسترده کرونا ، شیوه زندگی افراد در هر سنی تغییر کرده است.” اکنون جلسات و دیگر گردهمایی ها از زندگی حذف شده است. در میان آنها ، یکی از خطرناک ترین گروه هایی که با بیماری عروق کرونا قلب روبرو هستند ، کودکان غیر کودک ، به ویژه دانش آموزان دبستانی هستند. شخصیت اجتماعی هر انسانی از دوران کودکی شکل می گیرد. قبلاً ، در مهد کودک و مدارس ابتدایی ، کودکان مفهوم ارتباط با دوستان را آزمایش کردند. گزینه ای که این روزها کاملاً از زندگی آنها حذف شده است و می تواند تأثیرات منفی زیادی بر احساسات و شخصیت کودکان در طول سالها بگذارد.

رابطه کودکان مبتلا به کرونا

افشار نادری ، کارمند جامعه شناس و معلم دانشگاه ، اشاره می کند که شخصیت اولیه کودک در خانواده ، همسالان و مدرسه شکل می گیرد و مبنای اجتماعی شدن کودکان می شود. خانواده او دیگر فرزندان را نمی بینند و آنها را نمی شناسند و محیط زندگی آنها را نمی بینند. بنابراین ، او نمی تواند تصور کند که افراد دیگری غیر از او فکر می کنند یا عمل می کنند ، و بنابراین ، هیچ تعمیم در خود نمی دهد. به ویژه دانش آموزان کلاس اولی که از طریق آموزش مجازی با مدرسه و همکلاسی های خود آشنا هستند و محیط مدرسه را به خوبی درک نمی کنند و قادر به برقراری ارتباط صحیح با معلمان ، همکلاسی ها و مدرسه نیستند. از سوی دیگر ، شخصیت دوم در جامعه شکل می گیرد و سپس شخصیت اولیه ، و هنگامی که شخصیت اولیه به درستی تنظیم نشود ، بر شخصیت دوم نیز تأثیر می گذارد.

وی گفت: انتشار ویروس کرونا تأثیر عمیقی بر شیوه زندگی داشته است و چالش های زیادی را برای والدین در سراسر جهان ایجاد کرده است که آنها قبلاً با آن روبرو نشده اند. این دلیل اعتراض و انتقاد والدین از جنبش کودکان است. از سوی دیگر ، والدین به دلیل نگرانی از بیماری خود و خانواده های خود ، محدودیت های بیشتری را برای فرزندان و سایر اعضای خانواده اعمال می کنند ، که ممکن است کمی بیش از حد باشد. این امر خشونت علیه کودکان را تشدید می کند ، که شامل انواع رفتارهای مخرب مانند نافرمانی و رد خواسته های بزرگسالان می شود و اگر والدین به طور مداوم خواسته های خود را رعایت کنند ، درگیری ایجاد می شود و منجر به حساسیت والدین نسبت به دنیای خارج و نیازهای آنها می شود. منجر به احساس ناامنی ، توجه و طرد شدن در کودکان می شود ، بر درک آنها از خود و دیگران تأثیر می گذارد و آنها را از برقراری ارتباط م effectiveثر با دیگران باز می دارد. باید در نظر داشت که آموزش مهارت های زندگی به کودکان در هر جامعه ای در اولویت است و این تنها در ارتباط مناسب با سایر کودکان و دیگر محافل اجتماعی اتفاق می افتد. کودکان باید طرز فکر و گفتار و رفتار مناسب را در جوامع خانوادگی خاص در داخل خانواده و سایر محیط های اجتماعی بیاموزند و آزمایش کنند تا از اختلالات یادگیری و تعاملات اجتماعی اذیت نشوند.

صدمات یک کودک افزایش یافت

سام بوربور ، فعال کودک و مدیر انجمن حقوق کودکان ، همچنین اشاره می کند که قبل از کرونا ، نگرانی های زیادی در مورد تنهایی کودکان و آسیب های ناشی از آن وجود داشت: در آینده نگرانی ها درباره کودکان مجرد بیشتر آشکار شد. وی استدلال کرد که تماس والدین زیاد ، که ناشی از توجه بیشتر به کودک و فشار برای آوردن نمرات بالا برای کودک و غیره است ، می تواند منجر به ضعیف شدن کودکان در هنگام تصادفات رودخانه ای شود. فقدان یا نبود مهارت های اجتماعی و ارتباط نزدیک با ساعات مدرسه مشکلاتی بود که کودکان را تهدید می کرد. اکنون که نزدیک به یک سال و نیم از تعطیلی کلاس ها می گذرد ، آسیب یک کودک و تنهایی کودکان آشکارتر می شود. بخش قابل توجهی از یادگیری مستقیم و غیر مستقیم کودکان در حال حاضر در تعامل با همکلاسی ها به دست آمده است ، که در حال حاضر کودکان از آن محروم هستند. وقوع آسیب های اجتماعی و روانی ناشی از فضای مجازی در بسیاری از کودکان مشهود است. قبلاً خانواده ها نگران استفاده از تلفن همراه و دسترسی نامحدود به اینترنت بودند که بیشتر برای کودکان بود ، اما متأسفانه در شرایط کنونی ، یک کودک شش ساله تلفن و تبلت شخصی خود را با استفاده از درس های مجازی دارد.

به گفته وی ، دانش آموز کلاس اول می تواند با دستیابی به فیلتر شکن همه چیز را ببیند. او به جای بازی با دوستانش ، ساعت ها وقت خود را صرف بازی های آنلاین و آفلاین می کند. این اسباب بازی ها ضمن افزایش خلاقیت و آگاهی ، امروزه تنها برای کودک اعتیادآور و مخرب هستند. محتوای برخی از این بازی ها ممکن است برای کودکان مضر باشد و به دلیل خشونت ، هیجان بیش از حد ، نمایش تصاویر و شخصیت های نامناسب ، تأثیرات منفی روانی ، روانی و تربیتی بر آنها بگذارد. بیماری های مختلف مانند گردن درد و آسیب چشم کودکان را تهدید می کند. عدم کنترل مناسب و استفاده از فرصتهای مفید و مثبت در اینترنت برای بسیاری از کودکان به خطرات غیرواقعی تبدیل شده است. اکنون که کودک در معرض علایق اینترنتی قرار دارد ، خانواده در Pasacrona حذف این مقوله را از زندگی کودک آسان نخواهند داشت و باید بدانند که او و کودک باید برنامه ریزی کنند ، برنامه ریزی کرده و نحوه بهره مندی از آن را بیاموزند. به کودک اجازه دهید زمان بیشتری را نسبت به قبل بگذراند و بازی را به تلفن همراه وصل کنید و با برنامه های سرگرم کننده و سرگرم کننده مانند نوشیدن غذای جدید کودک را سرگرم کنید. کودک بدون هم بازی های خود گاهی در روزها و ساعتها در خانه تنها می ماند و خانواده نیز بدون مشاهده این مشکل تنها با سرکوب کودک سعی می کنند او را از دنیای مجازی دور کنند.

این فعال کودک چنین می گوید: خانواده باید بدانند که تفکر انتقادی شایسته است ، نه گفتاری ، و باید به کودک آموزش داد. والدینی که توانایی حل مشکلات را دارند باید جایگزین مناسبی برای راه حل های قدیمی خود که همیشه مشغول سرکوب کودک هستند ، بیابند. خواندن رسانه های خود را بهبود بخشیده و با کودکان در این زمینه مشارکت داشته باشید.

تخریب شخصیت سالم کودکان در هنگام تاجگذاری

رضا ولدخانی ، روانشناس در پاسخ به این س ifال که آیا تا به حال از بیکاری و بی حوصلگی رنج برده است یا خیر ، گفت: به این فکر کنید که چند روز مرخصی سرکار نروید. همه چیز در خانه تمیز است و هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. چه احساسی خواهید داشت؟ مامان؟ بیکاری و برنامه ریزی نمی تواند احساسات بسیار ناخوشایندی را به مردم منتقل کند. تا زمانی که باعث افسردگی و اختلالات شخصیت شود. کودکان ما در دوران کودکی بسیار پرانرژی و فعال هستند ، اصل کار روزانه آنها بازی با دوستان است. این شرح کودکان عادی است. عدم حضور کودک در بازی روزانه احتمالاً دقیقاً همان چیزی است که از آن به عنوان بیکاری بزرگسالان و برنامه ریزی نشده یاد می شود. این مقایسه به ما کمک می کند تا فرزندان خود را بهتر بشناسیم. بازی و سرگرمی برای آنها یک موضوع بسیار مهم است و باید مورد توجه والدین ، ​​معلمان ، مربیان و کارکنان قرار گیرد.

به گفته این روانشناس ، در عصر الکترونیک ، او دوست و همبازی بسیاری از کودکان است و همچنین عاشق بسیاری از تلفن های هوشمند یا بازی های رایانه ای دیگر است. قرار گرفتن بیش از حد کودکان در معرض این وسایل و همچنین جدا شدن کودکان از همسالان به دلیل شیوع بیماری عروق کرونا قلب ، تأثیر عمده ای در شکل گیری شخصیت سالم در فرزندان ما خواهد داشت. البته صدمات بدنی نیز در این گروه سنی گزارش شده است. عدم تحرک و عدم سرزندگی کودک باعث آسیب جسمی ، روحی و روانی به کودکان می شود. تا زمانی که بتوان آن را قبل از آموزش های معمولی و کلاسیک شمرد. تاخیر در تحصیل جبران کننده است ، اما تنهایی ، کمبود نشاط ، افسردگی ، خجالت و در نهایت افسردگی به سختی قابل جبران است و بر شخصیت کودک تأثیر می گذارد. همانطور که گفته شد ، بازی ، نه تنها در بازی های رایانه ای ، بلکه بازی با دوستان برای کودکان در سنین ابتدایی و پیش دبستانی و درست مانند یک کار روزانه برای بزرگسالان ضروری است. بنابراین ، همانطور که در روزهای شیوع بیماری عروق کرونا قلب راه حلی برای فعالیت های روزانه خود نمی یابیم و امور داخلی و خارجی خود را پنهان نمی کنیم ، باید به دلیل نیاز به شخصیت و تحصیلات ، به دنبال راه حل های عملی برای فعالیت های کودکان باشیم. ، و همچنین پروتکل های بهداشت و فاصله. بیماری باید شناسایی شود و فرزندان ما ، علاوه بر استفاده از آموزش منظم ، می توانند سرگرمی و هیجان بیشتری را در رابطه با همسالان و بازی های کودکان پیدا کنند.

“فراموش نکنیم که در این سن آموزش های زیادی با بازی های مفید انجام می شود و اگر به این موضوع توجه کنیم ، بسیاری از روش های تربیت والدین به سمت بهتر تغییر می کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا