تراژدی نگهداری از سالمندان و مشغله روزانه فرزندان

والدین همیشه با توجه و حوصله فراوان از فرزندان خود مراقبت می کنند، اما وقتی والدین به سن پیری و نیاز می رسند، زمان جبران فرا رسیده است. فاجعه از آنجا شروع می شود که فرزندان آن ها آنقدر مشغول کار و زندگی روزمره خود هستند که دیگر زمانی برای مراقبت از والدین خود ندارند.

به گزارش شیمیشی، بر خلاف تصور عموم، مراقبت از سالمندان کار دشواری نیست. بله، برای نگهداری از سالمندان باید نیازهای آنها را شناخت. آنها چندین کار روزانه و حیاتی دارند و علاوه بر کارهای روزمره باید برای هر سالمند یک سری فعالیت های خاص انجام شود.

غذا خوردن، انجام حرکات (حرکاتی که شامل یک سری اعمال مانند بلند شدن و دراز کشیدن در رختخواب، نشستن و بلند شدن از روی صندلی و غیره)، لباس پوشیدن، حمام کردن، بهداشت فردی (از جمله شستن مو)، تعویض و غیره است. .)، در استفاده از توالت، مصرف دارو و درمان بر اساس نیاز سالمندان، خوردن و تهیه غذا، نظافت و نظافت منزل، خرید وسایل اولیه، مدیریت مشکلات مالی، پول و پرداخت قبوض، برقراری ارتباط شفاهی و برقراری ارتباط. از طریق تلفن و سایر وسایل ارتباطی، تهیه نسخه برای داروها و غیره.

طبق ماده سازمان خیریه کهریزک، به طور کلی مردم باید آمادگی روحی و روانی را برای نگهداری از سالمندان داشته باشند. زیرا این بیشتر یک درخواست است تا یک تکلیف; فردی که داوطلب نگهداری از سالمند می شود باید بداند که مسئولیت مهمی بر عهده اوست و رفتار او تاثیر مستقیمی بر روان سالمند خواهد داشت.

مراقبت از سالمندان در واقع یک مسئولیت بزرگ است. قبل از هر چیز باید بدانید نیازهای ویژه سالمندان شما چیست و روش مراقبت چیست.

شرایط جسمی و روحی سالمندان یکسان نیست، بنابراین بیماری ها و مشکلات آنها یکسان نخواهد بود. شرایط نگهداری از سالمند معلول با شرایطی که یک سالمند سالم می تواند تمام کارهای روزمره خود را با سلامت کامل انجام دهد بسیار متفاوت است و تنها مشکلی که او را آزار می دهد ضعیف شدن عملکرد بدن به دلیل کهولت سن است.

شما باید با آنها مشورت کنید و قبل از تصمیم گیری در مورد آنها، آنها را در مورد هر تصمیمی آگاه کنید. برای تغییر شرایط مراقبت یا اسکان یا تغییر پزشکان و بیمارستان ها، نحوه درمان بیماری ها، تغییر پرستاران، تصمیم گیری در مورد دارایی ها و غیره، باید با آنها مشورت کنید و آنها را در جریان مشکلات قرار دهید.

در مورد نگهداری از سالمندان لازم است منازل آنها با توجه به نیاز آنها به انواع وسایل زندگی ایمن و پزشکی مجهز شوند.

بگذارید تا حد امکان در کارهای خانه شرکت کنند. کل فضای خانه را با امنیت بالا در اختیار آنها قرار دهید تا احساس آسیب پذیری نکنند. گاهی بعضی از بچه ها برای اینکه به مادر پیرش که کمر و زانو درد دارد آسیبی نرسانند و احساس کنند به او کمک می کنند و از او مراقبت می کنند، اجازه ورود به آشپزخانه را نمی دهند. اما حقیقت این است که این مانع تنها او را ضعیف می کند و علاوه بر بیماری های جسمی، بیماری های روانی مانند افسردگی را تشدید می کند.

شماره تماس های مهم مانند پلیس، آتش نشانی، اورژانس و حتی خودتان را به آنها بدهید تا در صورت نیاز بتوانند به موقع از آنها استفاده کنند. گاهی اوقات ممکن است شرایطی پیش بیاید که سالمندان مجبور باشند ساعت ها در خانه تنها بمانند. باید وسیله ارتباط با شما یا پرستار یا اورژانس و غیره باشد. .

حمایت عاطفی یکی از مهمترین مسائل در مراقبت از سالمندان است. سالمندان به دلیل سن و ناتوانی بسیار حساس و شکننده هستند. مسئول مراقبت باید صبور باشد و از هر گونه تنش و توهین در جو پرهیز کند. سالمندان را باید دوست داشت و به آنها معرفت و محبت داد. ایجاد یک محیط استرس زا نه تنها مراقب را افسرده می کند، بلکه سالمندان را افسرده و ناراحت می کند. افسردگی می تواند فشار سایر بیماری ها را در سالمندان تشدید کند.

هیچ چیز مثل یک ذهن آرام نمی تواند خلق و خوی یک پیرمرد را بهبود بخشد. در بسیاری از خانه های سالمندان، بزرگترین عامل بدتر شدن وضعیت آنها، آگاهی از وضعیت فرزندان و عزیزانشان است. دیدار با کودکان یکی از نیازهای اساسی سالمندان است. هرگز از دیدارهای مکرر آنها غافل نشوید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا