بنایی بر لغو عمره نیست

رئیس سازمان حج و حج گفت: دلیلی برای لغو عمره وجود ندارد. امیدوارم در چند روز آینده پاسخ دهید و سفرهای عمره را آغاز کنیم.

به گزارش شیمیشی، با ادامه توقف پروازهای عمره، در شرایطی که باید وضعیت اعزام زائران از 4 دی ماه مشخص می شد، این تردید وجود دارد که ایران امسال به مراسم عمره نرود. رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی گفت: به لغو عمره اتکا نداریم چرا که تمام تمهیدات لازم از نظر اسکان، ایاب و ذهاب و غذا و حتی مرکز شورای حج فراهم شده است. و سازمان حج (در عربستان سعودی) قرار داده شده است، امیدوارم طی چند روز آینده سفرهای عمره آغاز شود.

از سوی دیگر رئیس سازمان حج و حج بازپرداخت هزینه عمره که بین 40 تا 44 میلیون تومان بوده است.گفت: در صورت درخواست کتبی از زائرانی که تمامی مراحل ثبت نام خود از جمله پرداخت هزینه را انجام داده اند، پس از ارسال درخواست کتبی و ارسال آن به مدیریت، مشکلی برای استرداد وجه آنها وجود ندارد. از طریق تشریفات بانکی ظرف 48 ساعت وجه آنها مسترد شده و مرکز به حساب آنها واریز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و حج همچنین تاکید کرد: از طریق وزارت امور خارجه و مراجع حج عربستان به دنبال عمره واحد هستیم.

ایران از سال 2015 پس از حادثه فرودگاه جده و اختلافات دیپلماتیک بین ایران و عربستان، اعزام زائران به عمره را متوقف کرده است. با آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، مذاکرات و توافقاتی بین دو کشور در خصوص اجرای عمره انجام شد. قرار بود محموله عمره در 28 دسامبر 1402 آغاز شود، اما به دلیل کمبود ظرفیت کاروان ها، سفرها به 13 دسامبر موکول شد. پس از آن اعلام شد که عربستان سعودی به دلیل مشکلات فنی هنوز مجوز سفرهای عمره به ایران را نداده و پروازها به 3 دی ماه 1402 موکول شده است. همزمان هیئتی از سازمان حج و حج به عربستان سعودی رفتند اما تا کنون بدون توضیح بیشتر مشکل حل نشده است.

سازمان حج و حج پیش از این اعلام کرده بود که ظرفیت عمره را برای اعزام بیش از 60 هزار نفر ایجاد کرده اند، در عین حال بیش از دو برابر این ظرفیت را برای آمادگی برای سفر عمره اعلام کرده اند.

این سازمان برنامه ریزی کرده بود که اعزام عمره را تا 19 اسفند 1402 ادامه دهد و سپس در ماه شعبان و رمضان عمره را برنامه ریزی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا