برگزاری نمایشگاه بهترین فرصت عرضه فرش دستباف ایرانی

“ما قبلاً بزرگترین تولید کننده ابریشم بودیم و آن را صادر می کردیم ، اما امروز به صادر کننده آن تبدیل شده ایم. همچنین بر تولید فرش نیز تأثیر می گذارد.”

عبدالله بهرامی در گفت وگو با شیمیشی ، با اشاره به افزایش قیمت فرش بافی اظهار داشت: زمانی بزرگترین تولید کننده ابریشم بودیم و صادر می کردیم ، اکنون بزرگترین تاجر ابریشم در جهان هستیم. در بحث بافت و افزایش تولید گلدانهای ابریشم ، کار به آرامی در حال پیشرفت است و اقدامات خوبی در زمینه فناوری فرش انجام نشده است.

وی افزود: متأسفانه مواد اولیه فرش بسیار گران بود ، بنابراین فقط 400 گرم پشم ظریف یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه داشت و این منجر به افزایش هزینه تولید شد.

به گفته مدیر اتحادیه تعاونی های فرش دستباف ، موضوع تحریم ها و پذیرش تعهدات خارجی از یک سو و گران بودن مواد اولیه ، کمبود بیمه ، تاج و نبود نمایشگاه از طرف دیگر به شدت آسیب دیده است. صنعت فرش دستی. از آنجا که دیگر فرصتی برای صادرات فرش وجود ندارد ، تولید آن دیگر معنی دار نیست.

بهرامی همچنین با اشاره به موضوع بیمه فرش و قالیچه از 240 هزار فرش دستباف بیمه شده در سطح کشور یاد کرد و گفت: سال گذشته موضوع بیمه روستایی و عشایری مطرح شد و تعدادی از فرش ها از آن بهره مند شدند. با بیمه روستایی و عشایری متفاوت است زیرا در بیمه روستایی ، حداقل مبلغ بازنشستگی بسیار کم است و هیچ پرونده پزشکی وجود ندارد ، اما بیمه تأمین اجتماعی بسیار بهتر است و مبلغی به نسبت زیادی پرداخت می شود. برای یک سال شبکه باید 860 هزار تومان پرداخت کند.

سرانجام مدیرعامل اتحادیه تعاون فرش دستباف با اشاره به نمایشگاه بین المللی فرش دستباف گفت: “برگزاری نمایشگاههای فرش نقش مهمی در تهیه و فروش آن دارد زیرا دارای طیف وسیعی از تبلیغات است و افراد از کشورهای مختلف در نمایشگاه و احترام. »اما سال گذشته ، به دلیل تاجگذاری و عدم حضور بازرگانان و بازرگانان خارجی ، نمایشگاه فرشهای دستبافت برگزار نشد.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی فرش دستباف بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان در خاورمیانه است که متأسفانه امسال تحت تأثیر عزیمت کرونا قرار گرفت و مرکز ملی فرش معتقد است که نباید از تجار خارجی دعوت به نمایشگاه. “این مشکل بدون شک به فروش و نمایشگاه فرشهای دستبافت لطمه خواهد زد ، همچنین داشتن فرصتی عالی برای ارائه و نمایش و فروش محصولات فرش دستبافت ایرانی است ، و امیدواریم امسال برای آنها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا