استخراج از معدن ۹۰ میلیون تنی سنگ‌آهن گزستان بافق آغاز شد

شیمیشی/ یزد مراسم استخراج سنگ آهن از معدن بافق گزستان معروف به آنومالی 5A که هم اکنون 90 میلیون تن آهن با عیار متوسط ​​26 درصد دارد با حضور مسئولان آغاز شد.

معدن آهن خزستان در ۶۵ کیلومتری شهرستان بافق در استان یزد واقع شده است. حدود 10 هزار متر حفاری اکتشافی در این منطقه انجام شده است که بر اساس آن میزان ذخایر شناسایی شده بیش از 90 میلیون تن با میانگین تراز 26 درصد و نوع جرم است.

طبق برنامه در 2 سال اول میزان مواد معدنی و ضایعات حدود چهار میلیون تن خواهد بود.

یکی از اهداف اصلی شرکت معدن و اکتشاف خدیر که مجری این پروژه است، تکمیل اکتشاف و احداث کارخانه کنسانتره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن در این منطقه است.

تعداد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در مرحله راه اندازی اما پس از احداث کارخانه به 500 نفر خواهد رسید.

استخراج 90 میلیون تن سنگ آهن در معدن بافکس خزستان آغاز شد

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی بین المللی خدیر سید ابوتراب فاضل در مراسم افتتاح این چاه با ابراز امیدواری از رشد اقتصادی در این منطقه محروم از طریق کارکرد آن چاه اظهار کرد: قطعاً از آن مطلع هستیم. مسئولیت اجتماعی و با ایجاد فرصت های شغلی در منطقه اجازه نمی دهیم مراتع گوسفندان محلی آسیب ببیند.

وی این اقدام را اولین گام برای تقویت گروه خدیر در حوزه معدن دانست و از 65 درصد سرمایه گذاری های غدیر در استان یزد و عمدتاً در حوزه فلزی خبر داد و گفت: احساس مسئولیت در قبال این منبع و وعده ها. دانستن آینده بهتر ترسناک است، اما ما سعی خواهیم کرد درجه بندی این معدن را تا پایان ژوئن سال آینده آغاز کنیم.

فاضل همچنین قول داد تا تابستان سال آینده بتن کارخانه کنسانتره خزستان در قالب مقاوم سازی محوطه معدنی مجتمع خدیر وارد زمین شود.

استخراج 90 میلیون تن سنگ آهن در معدن بافکس خزستان آغاز شد

«جباری» نماینده وزارت دفاع نیز ابراز امیدواری کرد که از بهره برداری از این چاه شاهد موفقیت های مهمی برای استان و کشور باشیم.

جباری تصریح کرد: اهداف کلان را در زمینه مسئولیت اجتماعی این منبع در منطقه دنبال خواهیم کرد.

استخراج 90 میلیون تن سنگ آهن در معدن بافکس خزستان آغاز شد

مدیر شرکت تحقیقات و صنعت معدن خدیر «رشید کتال» چاه گزستان را اولین برنامه کار و فعالیت این شرکت دانست و گفت: بدون شک اولویت جذب نیروی انسانی فعال در این چاه از سوی مردم منطقه است. و زیردستان. روستاها

استخراج 90 میلیون تن سنگ آهن در معدن بافکس خزستان آغاز شد

البته در این مراسم مسئولان محلی منطقه نیز خواستار کاهش نگرانی اهالی منطقه از اثرات زیست محیطی این چاه به ویژه دامداری اهالی با انجام وظایف اجتماعی شدند. از چشمه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا