استان قم رتبه سوم در ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی

نسنا/ قم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: امکانات پرداختی واحدهای اقتصادی از تیرماه سال جاری تاکنون 740 میلیارد تومان بوده که استان را به مقام سوم در این زمینه رسانده است.

محمود سیکانی درباره تسهیل و رفع موانع تولید گفت: امروز موضوعات مربوط به کمیته های کارشناسی زیر نظر کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مصوبات انجام شده در این خصوص برای تقسیم بدهی 60 ماهه این واحدها تامین اجتماعی، بدهی خدمات مالیاتی، دسترسی به شهرک های صنعتی و پروانه آنها، مشکلات بانکی واحدها بوده است.

سیکانی گفت: سایر مشکلات این مناطق در واحدهای کشاورزی بود که برای رفع آنها به بانک ها اعلام شد با توجه به خشکسالی اخیر کشاورزان را دچار مشکل نکنند و منتظر تامین اعتبار آنها از سوی جهاد کشاورزی باشند. terxankirin.

وی به تخصیص 245 میلیارد تومان منابع برای رفع مشکلات 20 واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: این پول صرف بانک های کار می شود تا پروژه های نیمه تمام و نقدینگی واحدهای فعال را تکمیل کنند.

سیجانی همچنین گفت: در سال جاری در مجموع یک هزار و 600 میلیارد تومان برای کمک به این واحدها مصوب شده است که برای حدود 770 نفر شغل دائم یا جدید ایجاد می کند. البته با توجه به افزایش هزینه های تولید و گرانی مواد اولیه، حداقل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از طرح نظارت و نظارت ادارات حقوق و دستمزد خبر داد و گفت: پس از ارائه تسهیلات، نظارت بر کار واحدهای دریافت کننده انجام و نتیجه در قالب گزارش ارائه می شود.

سیجانی بیان کرد: تسهیلات حقوقی از تیرماه امسال 740 میلیارد تومان بوده که این نیز نشان از سرعت خوب کار استان دارد و باعث شده استان در این زمینه در رتبه سوم قرار گیرد.

وی درباره نرخ بودجه سال گذشته نیز اظهار داشت: سال گذشته 600 میلیارد تومان وام اختصاص داده شده که 100 میلیارد تومان آن برای صنعت، 150 میلیارد تومان برای کشاورزی و مابقی برای گردشگری بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا