ارتش یمن، فعالیت غول کشتیرانی جهان در دریای سرخ را متوقف کرد

شرکت «مرسک» اعلام کرد که پس از حملات پی در پی نیروهای مسلح یمن به کشتی های این شرکت، تمامی فعالیت های دریایی در دریای سرخ را به طور موقت متوقف می کند.

به گزارش شیمیشی، سخنگوی شرکت مرسک که بزرگترین گروه کشتیرانی جهان است، روز جمعه اعلام کرد این شرکت تا اطلاع ثانوی کلیه عملیات کشتیرانی در دریای سرخ را به طور موقت متوقف می کند.

از سوی دیگر، ارتش یمن روز گذشته اعلام کرد که یک کشتی این شرکت را هدف قرار داده و امروز نیز پس از بی توجهی به هشدارها و زمانی که به سمت مناطق اشغالی می رفتند، 2 کشتی از آن را هدف قرار دادند.

سخنگوی شرکت کشتیرانی دانمارکی “ای پی مولر-مرسک” اعلام کرد که عبور همه کشتی های باری خود از دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد و گفت: این شرکت آنها را به یک مسیر فرعی در اطراف آفریقا می فرستد.

این شرکت در بیانیه‌ای درباره حمله روز گذشته، پنج‌شنبه و امروز به کشتی‌های باری در دریای سرخ گفت: به همه کشتی‌های مرسک در منطقه که می‌خواهند از تنگه باب المنداب عبور کنند دستور داده‌ایم سفر خود را متوقف کنند. تا اطلاع ثانوی.”

شرکت مرسک روز پنجشنبه اعلام کرد که کشتی «مرسک جبل الطارق» در مسیر صلاح عمان به جده عربستان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

شرکت کشتیرانی آلمانی “هاپاگ لوید” نیز امروز با تایید حمله به کشتی خود به نام “الجسره” در نزدیکی یمن، از تصمیم خود برای توقف عبور کشتی های خود در دریای سرخ تا سه روز آینده خبر داد. روزها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا