احتمال واریز عیدی کارمندان تا پایان هفته بعد/ امسال بیش از ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می کنیم آخر هفته به کارمند دولت مرخصی بدهیم. تعداد مرخصی کارکنان دولت هنوز مشخص نیست و متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

به گزارش شیمیشی، «داود منظور» گفت: اجرای درآمدهای مالیاتی بر اساس پیش بینی قانون بودجه امسال بیش از 95 درصد بوده است.

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در بودجه سال 1403 دولت درآمد را به وضوح و دقیق دیده است و سهم درآمد نفتی را در سال آینده نسبت به بودجه امسال کاهش داده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تحقق درآمد 10 ماهه دولت نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

منظور همچنین تصریح کرد: حساب پولی طبق ضوابط با همکاری بانک مرکزی انجام می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: بودجه کشور ریالی است و بانک مرکزی برای دستگاه ها حساب پولی ایجاد می کند.

به گفته وی، این حساب با همکاری بانک مرکزی برای دستگاه هایی که شامل تراکنش های بین المللی و خرید ارز هستند ایجاد می شود.

منظور همچنین یادآور شد: امسال بیش از 90 درصد درآمدهای مالیاتی اجرا شده است. اجرای درآمدهای مالیاتی بر اساس پیش بینی قانون بودجه سال جاری از 95 درصد فراتر رفته است.

وی ادامه داد: میزان اجرای درآمد دولت در حقوق اموال معدنی حدود 60 درصد و در بخش درآمد گمرک 48 درصد است.

منظور با تاکید بر اینکه درآمدها باید در بودجه واقعی دیده شود، گفت: دولت تلاش کرد تا بودجه را متعادل کند و هزینه ها و منابع را یکپارچه کند.

وی همچنین گفت: سعی کردیم منابع را با توجه به میزان اجرا برآورد و سپس هزینه ها را پرداخت کنیم. به معنای جلوگیری از وقوع هزینه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: درآمدها باید در بودجه واقعی دیده شود نه اینکه زیاده روی شود. چون اگر این اتفاق نیفتد کسری بودجه خواهد بود.

به گفته وی، دولت در بودجه سال 1403 درآمدها را به طور واضح و دقیق دید و سهم درآمد نفت را در سال آینده نسبت به بودجه امسال کاهش داد.

منظور با بیان اینکه درآمد نفت متعلق به نسل های آینده است، گفت: دولت تلاش کرد همانطور که رهبری در تهیه لایحه بودجه سال 1403 در راستای اصلاح بودجه گام بردارد.

وی بیان کرد: حمایت از بودجه از منابع مستمر و دور شدن تدریجی از درآمدهای نفتی مهمترین بخش اصلاح ساختاری بودجه است و معتقدیم درآمد نفت برای نسل های آینده است و این درآمد باید به صندوق توسعه ملی هدایت شود. و رهبری کردن این مثمر ثمر است که بتوانیم منابع خوبی برای آینده فراهم کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه منظور یادآور شد: هزینه کرد باید بر اساس درآمد و منابع باشد در غیر این صورت سال آینده کسری بودجه خواهیم داشت. در بودجه 1403 نمایندگان مجلس هزینه های دولت را افزایش دادند و این هزینه ها اجرایی نمی شود.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد مجلس حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه جدید را تصویب کرده و مجلس منبع و درآمد جدیدی برای آن تعیین نکرده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا