آیا به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

ویتامین C در تمام سبزیجات و میوه های تازه وجود دارد و بیان کرد: برخی از میوه ها مانند توت ها ویتامین C بیشتری دارند اما این بدان معنا نیست که بقیه میوه ها و سبزیجات کمبود ویتامین C دارند.

آیا باید قرص ویتامین C بخریم؟

آفتاب نیوز:

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می یابد، گفت: از نظر تغذیه برای پیشگیری از بروز چنین بیماری هایی توصیه می کنیم منابع غذایی حاوی ویتامین C بیشتری وجود داشته باشد. تا خورده شود

وی با اشاره به اینکه ویتامین C در تمام سبزیجات و میوه های تازه وجود دارد، بیان کرد: برخی از میوه ها مانند میوه ها ویتامین C زیادی دارند اما این بدان معنا نیست که بقیه میوه ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی ها و میوه ها ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین می کند، تصریح کرد: پس از مصرف میوه ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت شده و تا حدودی از سرماخوردگی پیشگیری می کند. در هنگام سرماخوردگی و بیماری های تنفسی، نوشیدن مایعات به ویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبودی بیماران کمک می کند.

عبداللهی در ادامه سخنان خود گفت: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به صورت طبیعی از مواد غذایی تامین شود که در تمام سبزیجات و میوه های تازه و خام وجود دارد. مقدار ویتامین C در میوه ها و سبزیجات پخته شده کاهش می یابد. توجه داشته باشید که حفظ تعادل و تنوع در رژیم غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند.

دکمه بازگشت به بالا