اجتماعیترندهای کسب و کار

تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام در چیست؟

اینستاگرام ریلز در برابر استوری؛ تفاوت این دو قابلیت چیست؟

مسیری که اینستاگرام پیش گرفت از همان ابتدا قابل پیش بینی بود. این کمپانی در ابتدا صرفاً یک سرویس برای به اشتراک گذاری تصاویر بود، اما به مرور زمان ویژگی‌های بیشتری را به پلتفرم خود اضافه کرد. در ابتدا پشتیبانی از آپلود ویدیو را اضافه کرد و سپس پیام دایرکت از راه رسید.

سپس اینستاگرام یک کپی برداری کوچک از اسنپ چت انجام داد و استوری را به کاربران عرضه کرد. این کمپانی در آخرین اقدام خود ویژگی ریلز را به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه کرده است که یک جایگزین برای تیک تاک است. شما با استفاده از ریلز می‌توانید کلیپ های ۱۵ ثانیه ای ضبط کنید و آنها را با موسیقی و فیلترهای مختلف ویرایش کنید. اما گاهی اوقات کاربران نمیدانند که باید به سراغ کدامیک از دو ویژگی مذکور givefastlink.com بروند؛ استوری یا ریلز.

استوری یا ریلز

گفتنی است که استوری و ریلز در یک اینترفیس به صورت یکپارچه قرار گرفته اند. شما میتوانید در منوی اصلی با یک سوایپ Viewfinder را اجرا کنید و از آپشن های استوری، لایو و ریلز استفاده کنید. در نگاه اول شاید استوری و ریلز یکسان به نظر برسند، اما هر کدام از آنها عملکرد خاصی دارند. ما در این مطلب قصد داریم تفاوت های استوری و ریلز را بررسی کنیم.

آپشن های استوری و ریلز در کجا قرار دارند؟

همانطور که گفتیم استوری و ریلز در یک اینترفیس قرار دارند. شما میتوانید در منوی اصلی به سمت راست سوایپ کنید و یا در بالای صفحه (سمت چپ) بر روی آپشن استوری کلیک کنید تا اینترفیس دوربین باز شود. اینستاگرام به صورت پیش فرض استوری را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. اما شما با سوایپ به چپ میتوانید به Live دسترسی داشته باشید و با سوایپ به راست نیز می‌توانید ریلز را پیدا کنید.

 تفاوت های اصلی

اینستاگرام میگوید که استوری ابزاری برای به اشتراک گذاری لحظات روزانه است؛ لحظاتی که نمی‌خواهید برای همیشه در پروفایل شما حضور داشته باشند. شما با این ویژگی می‌توانید چندین فیلم و تصویر را به اشتراک بگذارید. گفتنی است که این تصاویر و ویدیوها پس از ۲۴ ساعت ناپدید میشوند.

اما ریلز ابزاری است که به شما این امکان را میدهد که ویدیوهای ۱۵ ثانیه ای ضبط کنید و آنها را در بخش های Feed و Explore به اشتراک بگذارید. درست مانند تیک تاک، ویژگی ریلز نیز ابزار متعددی را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید با استفاده از آنها ویدیوهای خود را ویرایش کنید. شما می‌توانید کلیپ های ۱۵ ثانیه ای خود را با موسیقی، متن، جلوه های ویژه و استیکر ویرایش کنید و سپس آنها را به اشتراک بگذارید.

در کل ویدیوهای استوری شباهت بسیار زیادی به ویدیوهای ریلز دارند. اما اینستاگرام سعی کرده است که قابلیت های متعددی را به این دو آپشن اضافه کند تا تفاوت های آنها بیشتر به چشم آید.

ابزار تولید محتوا

از آنجایی استوری خیلی قبل تر از ریلز در دسترس قرار گرفت، این آپشن ابزار بهتر و کامل تری را برای ساخت محتوا ارائه می‌دهد. ویژگی ریلز هنوز به اندازه ی کافی به بلوغ نرسیده است. اینستاگرام ابزار مناسبی را در ریلز قرار داده است اما استوری همچنان برای تولید محتوا مناسب تر است.

موارد زیر ابزار مهمی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آنها استوری خود را ویرایش کنید.

متن: شما می‌توانید یک سری متن را با پس زمینه های گرادیانی به استوری های خود اضافه کنید.

بومرنگ: شما با بومرنگ می‌توانید ویدیوهایی بسازید که خود به خود تکرار میشوند.

چینش چند تصویر: همانطور که از اسمش پیداست با این آپشن می‌توانید چند عکس (حداکثر ۶) را در یک استوری قرار دهید. همچنین شما می‌توانید فریم ها و حالت های مختلف را برای تصاویر خود انتخاب کنید.

سوپر زوم: سوپر زوم به شما این امکان را می‌دهد که با افکت های مختلف نظیر قلب، آتش، دراماتیک و … بر روی محتوای خود زوم کنید. نسل جوان علاقه ی زیادی به این آپشن دارد.

هندزفری: ویژگی جدید هندزفری به شما این امکان را میدهد که فقط با یک کلیک، ویدیو ضبط کنید.

علاوه بر این شما همیشه می‌توانید افکت، استیکر، متن (با فونت های مختلف) و همچنین اطلاعات تاریخ و زمان را به استوری خود اضافه کنید.

اینستاگرام به واقع برای استوری سنگ تمام گذاشته است. همچنین شما به راحتی می‌توانید ابزار مورد نظر خود را پیدا کنید. همه چیز به بهترین شکل ممکن ارائه شده است تا کاربران بتوانند نهایت بهره را از استوری ببرند. این در حالی است که ریلز بیشتر جنبه ی فان و سرگرمی دارد. بر خلاف استوری، هدف اصلی از ارائه ی ریلز این است که کاربران بتوانند ویدیوهای خود را با موسیقیِ مناسب هماهنگ کنند و همچنین آنها را به افکت های ویژه و استیکر مزین کنند. در ادامه به ابزاری که ریلز در اختیار کاربران می‌گذارد، اشاره می‌کنیم.

موسیقی: بی شک موسیقی اصلی ترین قسمت در پروسه ی ساخت یک کلیپ عالی در ریلز است. خوشبختانه اینستاگرام کلیپ های متعددی را به شما پیشنهاد می‌دهد که بتوانید از موسیقی آنها استفاده کنید.

تنظیم سرعت فیلمبرداری: قطعاً بسیاری از کاربران عاشق این آپشن خواهند شد. شما می‌توانید سرعت ویدیوها را تا ۵ برابر کاهش دهید و همچنین می‌توانید سرعت آنها را تا ۳ برابر افزایش دهید. توجه داشته باشید که این آپشن با بومرنگ (در استوری) متفاوت است.

افکت ها: افکت ها قطعاً در مرکز تجربه ی استفاده از اینستاگرام هستند. تعداد بسیار زیادی از افکت ها وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها ویدیوهای ریلز خود را ویرایش کنید.

مدت زمان ویدیو: ریلز به شما این امکان را می‌دهد که کلیپ های ۱۵ ثانیه ای ضبط کنید. اما لازم نیست که شما تمام کلیپ های خود را در مدت ۱۵ ثانیه فیلمبرداری کنید. شما می‌توانید کلیپ های ۵ ثانیه ای یا ۱۰ ثانیه ای نیز بسازید.

تایمر: این آپشن چیزی است که در استوری وجود ندارد. شما می‌توانید یک تایمر ۳ ثانیه ای را برای شروع فیلمبرداری تنظیم کنید تا بتوانید ژست و حرکات خود را آماده کنید.

تراز کردن: اگر ویدیوی شما تار یا لرزان از آب در آمد، با آپشن Align می‌توانید آن را تراز کنید و مشکلاتش را از بین ببرید.

با نگاه به لیست ویژگی‌ها می‌بینیم که ابزار استوری بیشتر بر روی ارتقاء تصویر نهایی متمرکز هستند. ابزار ریلز صرفاً با هدف تولید یک ویدیوی جذاب و سرگرم کننده ارائه شده اند.

به اشتراک گذاری محتوا

گفتنی است که تفاوت چشمگیری در به اشتراک گذاری استوری و ریلز وجود دارد. شما می‌توانید استوری خود را در قالب یک پیام دایرکت به اشتراک بگذارید و یا آن را در پروفایل خود منتشر کنید. اما استوری هرگز به بخش Feed اضافه نمی‌شود. همچنین استوری ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند.

اما شما می‌توانید ویدیوهای ریلز را در همه جا منتشر کنید. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که ریلز را در قالب استوری و پیام دایرکت به اشتراک بگذارید. همچنین شما میتوانید ریلز را در Feed منتشر کنید. ناگفته نماند که در بخش Explore یک زبانه ی اختصاصی برای ریلز وجود دارد. به طور خلاصه، ریلز نسبت به استوری شانس بهتری دارد که توسط سایر کاربران دیده شود.

استوری یا ریلز: انتخاب با شماست

شما باید با توجه به نوع محتوایی که می‌سازید یکی از این دو آپشن را انتخاب کنید. استوری بیشتر به درد به اشتراک گذاری لحظات به یاد ماندنی میباشد. اما ریلز با موسیقی و سایر آپشن ها یک تجربه ی فان و سرگرم کننده را ارائه می‌دهد. اینفلوئنسرها و تبلیغ کنندگان قطعاً عاشق ویژگی ریلز خواهند شد. شما کدامیک از این دو آپشن را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام در آیفون و اندروید (3 روش)

در حال حاضر، راز و رمز رشد در اینستاگرام چیست؟ ریلز اینستاگرام!

اگر این مقاله را باز کرده‌اید، به احتمال زیاد چیزهایی دربارهٔ ریلز و تاثیر آن در افزایش نرخ تعامل شنیده‌اید. ریلز یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است که به شما اجازه می‌دهد بیشتر دیده شوید و به‌تبع آن، تعداد فالوور، لایک و کامنت خود را به حداکثر برسانید.

اما ممکن است بگویید چرا اینستاگرام من reels ندارد؟ برای یافتن پاسخ سوالتان، خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم؛ چون نه‌تنها می‌خواهیم ببینیم ریلز چیست، بلکه نحوهٔ فعال‌سازی ریلز در آیفون و گوشی‌های اندرویدی را به‌صورت تصویری و ویدیویی بررسی کنیم. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در این شبکه اجتماعی را دارید، می‌توانید از تعرفه تبلیغات در اینستاگرام و شرایط آن اطلاعات کسب کنید)

ریلز اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه ببینیم از چه راهی و چگونه ریلز را فعال کنیم، بیایید کمی دربارهٔ این قابلیت جذاب صحبت کنیم. اگر می‌دانید ریلز چیست، می‌توانید این بخش را رها کنید و ادامهٔ مقالهٔ آموزش reels اینستاگرام را مطالعه کنید.

آیا با ویدیوهایی همراه با افکت‌ها و موزیک‌های خاص در اینستاگرام برخورد کرده‌اید؟ به آن‌ها ریلز گفته می‌شود که با کلیک روی ویدیو، در فریم کامل و هم‌اندازه با سایز صفحهٔ نمایش گوشی پخش می‌شوند. طبق گفتهٔ خود اینستاگرام، ریلز ویدیویی کوتاه و سرگرم‌کننده است که با کمک آن می‌توانید رابطهٔ نزدیک‌تری با مخاطبان برقرار کنید و به برند خود جان دهید.

ریلز می‌تواند ۱۵ تا ۹۰ ثانیه باشد و شما می‌توانید از افکت‌ها و موزیک‌های آماده در آن استفاده و ویدیوهایی خلاقانه را راهی اینستاگرام کنید. برای مثال، می‌توانید محتوای آموزشی خود را در قالب ریلز و به‌شکل جذابی ارائه کنید تا مخاطب نه‌تنها سرگرم شود، بلکه موضوعی جدید را هم یاد بگیرد. این ریلز از جریان را مشاهده کنید تا اهمیت این مسئله را به‌خوبی درک کنید ?

علاوه بر این، این امکان وجود دارد که مانند پست اینستاگرام، کپشنی جذاب و گیرا برای ریلز بنویسید، هشتگ‌ها را در کپشن قرار دهید، لوکیشن‌ موردنظر یا سایر افراد را تگ کنید.

از آنجایی که اینستاگرام همیشه علاقه دارد قابلیت‌های جدید خود را برجسته کند، ریلز به ابزار خوبی برای رشد سریع کسب‌وکارها تبدیل شده است؛ چراکه خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از سایر محتواها به اکسپلور راه پیدا می‌کند. این قابلیت برای رقابت با تیک تاک طراحی شده است؛ ولی تفاوت‌هایی با آن دارد که در بخش بعدی، آن‌‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

تفاوت ریلز اینستاگرام با تیک تاک

ریلز و تیک تاک دو راه بسیار موثر برای انتشار محتوای ویدیویی جذاب و سرگرم‌کننده به حساب می‌آیند؛ اما ۳ تفاوت اصلی میان این دو وجود دارد:

·         مدت‌زمان ویدیو

یک ریلز می‌تواند بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه باشد؛ ولی تیک تاک دست شما را باز گذاشته است و هر ویدیو می‌تواند تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.

·         تدوین

تیک تاک در زمینهٔ تدوین ویدیو هم کاربران خود را محدود نکرده است. آن‌ها می‌توانند از افکت‌ها و قالب‌های آماده و متنوعی استفاده کنند. با این حال، اینستاگرام تنها چند افکت مشخص را در اختیار کاربران خود گذاشته است.

·         کاربرد

در حال حاضر، کسب‌وکارهای زیادی به فعالیت در تیک تاک و جذب نسل جدید روی آورده‌اند؛ ولی اغلب افراد به این پلتفرم همچنان به چشم یک پلتفرم سرگرم‌کننده نگاه می‌کنند. در نقطهٔ مقابل، اینستاگرام از یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصویر، به ابزاری برای برندینگ تبدیل شده است. از طرفی، دسترسی به TikTok در ایران امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در آن برای کسب‌وکارها شاید نتیجه‌بخش نباشد.

فراموش نکنید که تیک تاک پلتفرمی جداگانه با الگوریتمی متفاوت است؛ اما ریلز یکی از قابلیت‌های خود اینستاگرام است که می‌توان آن را در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ گنجاند. در حقیقت، نیاز نیست که برای جذب مشتری به پلتفرم دیگری مهاجرت کنید. شاید بپرسید چرا زمانی که می‌توانیم از افکت‌ها در استوری استفاده کنیم، باید به فکر ساخت ریلز باشیم؟ در بخش بعدی، این دو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا به شما نشان دهیم چرا این تفکر اشتباه است!

تفاوت ریلز اینستاگرام با استوری

تفاوت استوری با اینستاگرام مانند تفاوت شب با روز است؛ بنابراین باید از هر کدام‌یک در جای خود و برای رسیدن به هدفی مشخص استفاده کرد. از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک استوری می‌تواند در قالب عکس، ویدیو یا یک نوشته باشد؛ ولی یک ریلز همیشه در قالب ویدیو است.
  • استوری می‌تواند حداکثر ۱۵ ثانیه باشد؛ اما یک ریلز می‌تواند بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه طول بکشد. (آپدیت: اینستاگرام اول ماه مهر اعلام کرد تمام کاربران می‌توانند از این به بعد، استوری‌های یک‌دقیقه‌ای منتشر کنند.)
  • استوری برای تعامل با مخاطبانی است که اکانت را دنبال می‌کنند؛ در حالی که ریلز به‌صورت عمومی منتشر می‌شود و اگر اکانت شما پرایوت نباشد، سایر کاربران اینستاگرام هم آن را می‌بینند.
  • وقتی اکانتی در استوری منشن می‌شود، استوری در اکانت او ظاهر نمی‌شود (البته او می‌تواند استوری را در اکانت خود دوباره منتشر کند؛ ولی زمانی که اکانتی در ریلز تگ شود، به فید ریلز آن اکانت هم اضافه می‌شود.
  • عمر استوری تنها ۲۴ ساعت است؛ با این حال، ریلز تا زمانی که حذف نشود، به دیگران نشان داده می‌شود.

استیکرهای استوری مانند باکس سؤال، نظرسنجی و ریمایندر یکی دیگر از تفاوت‌های آن با ریلز است. این استیکرها به شما اجازه می‌دهند تا بیش از پیش به مخاطبان خود نزدیک شوید و دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را رفع کنید. با این تفاصیل، شما باید بسته به نیاز خود از استوری و ریلز استفاده کنید؛ چراکه هر کدام را بهر کاری ساختند!

منبع استفاده شده:

insta downloader

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا